Práce se zabývá integrací nedoslýchavých studentů v běžných školách. Důraz je kladen na vztahy a vzájemnou spolupráci nedoslýchavého studenta
se slyšícími spolužáky. Práce se zabývá porovnáním české a zahraniční literatury. Výzkumné šetření odpovídá na otázky, zda dochází ve třídě ke komunikační bariéře.
Anotace v angličtině
The work deals with the hard of hearing students integration in common schools. The emphasis is put on the relationship and mutual co-operation between the hearing-impaired students and his / her hearing schoolmates. The work deals with the comparison between Czech and foreign literature. The research answers questions about the fact whether a communication barrier in the class exists.
Klíčová slova
Nedoslýchavý student, komunikace, socializace, školní třída
Klíčová slova v angličtině
Hard of hearing student, communication, socialization, school class
Rozsah průvodní práce
59 s. (101 245)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá integrací nedoslýchavých studentů v běžných školách. Důraz je kladen na vztahy a vzájemnou spolupráci nedoslýchavého studenta
se slyšícími spolužáky. Práce se zabývá porovnáním české a zahraniční literatury. Výzkumné šetření odpovídá na otázky, zda dochází ve třídě ke komunikační bariéře.
Anotace v angličtině
The work deals with the hard of hearing students integration in common schools. The emphasis is put on the relationship and mutual co-operation between the hearing-impaired students and his / her hearing schoolmates. The work deals with the comparison between Czech and foreign literature. The research answers questions about the fact whether a communication barrier in the class exists.
Klíčová slova
Nedoslýchavý student, komunikace, socializace, školní třída
Klíčová slova v angličtině
Hard of hearing student, communication, socialization, school class
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Soužití s jinakostí, zkušenosti, komunikační bariéra s většinovou společností. Jak se lidem s odlišností žije s majoritou a naopak.
Nadále bych se chtěla ve své práci zaměřit na etnografické pozorování ve třídě, kde bych pozorovala inkluzi, exkluzi a integraci.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Soužití s jinakostí, zkušenosti, komunikační bariéra s většinovou společností. Jak se lidem s odlišností žije s majoritou a naopak.
Nadále bych se chtěla ve své práci zaměřit na etnografické pozorování ve třídě, kde bych pozorovala inkluzi, exkluzi a integraci.
Seznam doporučené literatury
JARKOVSKÁ, Lucie. Ideologie přirozenosti ve vzdělávání jako překážka překonávání sociálních nerovností. Praha: Univerzita Karlova v Praze: Orbis Scholae, 2009.
JARKOVSKÁ, Lucie. Školní třída pod genderovou lupou. Sociologický časopis/Czech Sociological Review, Praha : Sociologický ústav AV ČR, 2009.
JESENSKÝ, Ján a kol. Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995.
MORVAYOVÁ, Petra, SVOBODA Zdeněk a kol. Schola exludus. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 2010.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum praktická príručka. Bratislava: Ikar, a. s., 2005.
SURYNEK, Alois. Metody sociologického a sociálně psychologického výzkumu. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1999.
WALTEROVÁ, E., ČERNÝ, K. Vzdělávací potřeby pro 21. století. Praha: Orbis Scholae, 2006.
Analýza individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (závěrečná zpráva) ? řešitelem projektu Člověk v tísni, o.p.s., 2009.
Seznam doporučené literatury
JARKOVSKÁ, Lucie. Ideologie přirozenosti ve vzdělávání jako překážka překonávání sociálních nerovností. Praha: Univerzita Karlova v Praze: Orbis Scholae, 2009.
JARKOVSKÁ, Lucie. Školní třída pod genderovou lupou. Sociologický časopis/Czech Sociological Review, Praha : Sociologický ústav AV ČR, 2009.
JESENSKÝ, Ján a kol. Kontrapunkty integrace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995.
MORVAYOVÁ, Petra, SVOBODA Zdeněk a kol. Schola exludus. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta, 2010.
REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum praktická príručka. Bratislava: Ikar, a. s., 2005.
SURYNEK, Alois. Metody sociologického a sociálně psychologického výzkumu. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1999.
WALTEROVÁ, E., ČERNÝ, K. Vzdělávací potřeby pro 21. století. Praha: Orbis Scholae, 2006.
Analýza individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami (závěrečná zpráva) ? řešitelem projektu Člověk v tísni, o.p.s., 2009.