Bakalářská práce je zaměřena na téma Hygienické návyky školní mládeže v pubescenci a skládá se z teoretické a praktické části.
V teoretické části zmiňuji charakteristiku a historický vývoj vědního oboru hygieny, vybraná onemocnění související s porušením hygienických zásad. V práci jsem se také zaměřila na dospívání dívek, kde popisuji menstruační cyklus, gynekologické obtíže a intimní hygienu.
V praktické části jsem tvořila přednášku pro dívky šesté třídy se zaměřením na hygienické návyky v období pubescence. Jednotlivé kroky přípravy jsou popsány v edukačním procesu. Také zde vyhodnocuji výsledky testů, které dívky dostaly na začátku edukační lekce a s týdenním odstupem od edukace, abych zjistila, zda byla přednáška efektivní. Součástí edukace bylo i vytvoření letáku pro dívky.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on Hygiene habits of school children in pubescence and consists of theoretical and practical part.
In the theoretical part I mention the basic concepts and historical development of science hygiene, selected diseases related to a breach of the principles of hygiene. In the thesis I also focused on teenage girls where I describe the menstrual cycle, gynecological problems and intimate hygiene.
The practical part consisted of a lecture for sixth grade girls focusing on health habits during adolescence. The steps of preparation are described in the educational process. Here too I evaluate the results of tests that girls got to start an educational lesson and one-week interval from education to establish whether the lecture is effective. The education was also a leaflet for girls.
Klíčová slova
vědní obor hygiena, menstruační cyklus, intimní hygiena, prevence
Bakalářská práce je zaměřena na téma Hygienické návyky školní mládeže v pubescenci a skládá se z teoretické a praktické části.
V teoretické části zmiňuji charakteristiku a historický vývoj vědního oboru hygieny, vybraná onemocnění související s porušením hygienických zásad. V práci jsem se také zaměřila na dospívání dívek, kde popisuji menstruační cyklus, gynekologické obtíže a intimní hygienu.
V praktické části jsem tvořila přednášku pro dívky šesté třídy se zaměřením na hygienické návyky v období pubescence. Jednotlivé kroky přípravy jsou popsány v edukačním procesu. Také zde vyhodnocuji výsledky testů, které dívky dostaly na začátku edukační lekce a s týdenním odstupem od edukace, abych zjistila, zda byla přednáška efektivní. Součástí edukace bylo i vytvoření letáku pro dívky.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on Hygiene habits of school children in pubescence and consists of theoretical and practical part.
In the theoretical part I mention the basic concepts and historical development of science hygiene, selected diseases related to a breach of the principles of hygiene. In the thesis I also focused on teenage girls where I describe the menstrual cycle, gynecological problems and intimate hygiene.
The practical part consisted of a lecture for sixth grade girls focusing on health habits during adolescence. The steps of preparation are described in the educational process. Here too I evaluate the results of tests that girls got to start an educational lesson and one-week interval from education to establish whether the lecture is effective. The education was also a leaflet for girls.
Klíčová slova
vědní obor hygiena, menstruační cyklus, intimní hygiena, prevence
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení cílů práce.
3. Konzultace vybrané metodiky s vedoucím práce.
4. Realizace edukačního procesu u dívek šesté třídy.
5. Analýza a interpretace získaných poznatků.
6. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení cílů práce.
3. Konzultace vybrané metodiky s vedoucím práce.
4. Realizace edukačního procesu u dívek šesté třídy.
5. Analýza a interpretace získaných poznatků.
6. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BENCKO, V. a kol. Hygiena a epidemiologie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1129-5.
2. LANGMEIER, J.; KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
3. KOLLÁROVÁ, H. a kol. Vybrané kapitoly z epidemiologie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2715-7.
4. ROB, L. a kol. Gynekologie. 2. vyd. Praha : Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-501-7.
5. ŠULOVÁ, T.; FAIT, P.; WEISS, P. a kol. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. 1. vyd. Praha : MAXDORF, 2011. ISBN 978-80-7345-238-4.
Seznam doporučené literatury
1. BENCKO, V. a kol. Hygiena a epidemiologie. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1129-5.
2. LANGMEIER, J.; KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
3. KOLLÁROVÁ, H. a kol. Vybrané kapitoly z epidemiologie. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2715-7.
4. ROB, L. a kol. Gynekologie. 2. vyd. Praha : Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-501-7.
5. ŠULOVÁ, T.; FAIT, P.; WEISS, P. a kol. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. 1. vyd. Praha : MAXDORF, 2011. ISBN 978-80-7345-238-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Myslíte si, že by se sexuální výchova měla vyučovat na 1. stupni nebo na 2. stupni základních škol?
2. Překvapilo Vás něco kladně a záporně v průběhu hodiny, kterou jste vyučovala?
3. Jaká jsou Vaše doporučení pro praxi, které by vedly k zlepšení informovanosti dívek?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.