Práce se věnuje tématu integrace mezinárodních studentů v zahraničí, vymezené skupinou afrických studentek na elitní vysoké škole ve Velké Británii. Cílem práce je analyzovat na změny v osobním životě, způsobené pobytem v zahraničí, zjistit, jakou roli v tomto případě zaujímá domov a rodina. Dále se práce věnuje podobě a důležitosti integrace a faktory, které ji determinují. Zásadní je pak význam kosmopolitismu v takovém prostředí. Jedná se o kvalitativní výzkum, založený na vlastním terénním výzkumu v Regent's College v Londýně.
Anotace v angličtině
The thesis deals with integration of international students in foreign countries, focused at group of the African students at elite university in the Great Britain. The aim of the work is to analyze the changes in their personal life, caused by living abroad, and discover the influence of their home country and family. Further deals with the importance of integration and factors that determine it. Important is also the cosmopolitism in this background. This is a qualitative research, based on own field research in Regent's College at London.
Klíčová slova
integrace, migrace, transnacionalismus, kosmopolitismus, mezinárodní studenti
Klíčová slova v angličtině
integration, migration, transnationalism, cosmopolitanism, international students
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje tématu integrace mezinárodních studentů v zahraničí, vymezené skupinou afrických studentek na elitní vysoké škole ve Velké Británii. Cílem práce je analyzovat na změny v osobním životě, způsobené pobytem v zahraničí, zjistit, jakou roli v tomto případě zaujímá domov a rodina. Dále se práce věnuje podobě a důležitosti integrace a faktory, které ji determinují. Zásadní je pak význam kosmopolitismu v takovém prostředí. Jedná se o kvalitativní výzkum, založený na vlastním terénním výzkumu v Regent's College v Londýně.
Anotace v angličtině
The thesis deals with integration of international students in foreign countries, focused at group of the African students at elite university in the Great Britain. The aim of the work is to analyze the changes in their personal life, caused by living abroad, and discover the influence of their home country and family. Further deals with the importance of integration and factors that determine it. Important is also the cosmopolitism in this background. This is a qualitative research, based on own field research in Regent's College at London.
Klíčová slova
integrace, migrace, transnacionalismus, kosmopolitismus, mezinárodní studenti
Klíčová slova v angličtině
integration, migration, transnationalism, cosmopolitanism, international students
Zásady pro vypracování
Cílem mé práce je pochopit, jakou roli hraje metropole v životě afrických dívek. K uchopení tématu my pomůže odborná literatura na dané téma a kvalitativní metodologický výzkum (polostruktorované rozhovory, snowball technic apod.). Student vypracuje práci dle následující osnovy:
1. Úvod
2. Metodologie
3. Teoretický kontext
4. Vliv metropole a odlišné kultury
5. Vztah s rodinou
6. Závěr
Zásady pro vypracování
Cílem mé práce je pochopit, jakou roli hraje metropole v životě afrických dívek. K uchopení tématu my pomůže odborná literatura na dané téma a kvalitativní metodologický výzkum (polostruktorované rozhovory, snowball technic apod.). Student vypracuje práci dle následující osnovy:
1. Úvod
2. Metodologie
3. Teoretický kontext
4. Vliv metropole a odlišné kultury
5. Vztah s rodinou
6. Závěr
Seznam doporučené literatury
BUCHOLTZ, Mary. Youth and Cultural Practice. Annual Review of Anthropology. 2002, 31, s. 525-552.
DUNN, Paul; SHOME, Anamitra. Cultural Crossvergence and Social Desirability Bias: Ethical Evaluations by Chinese and Canadian Business Students. Journal of Business Ethics. 2009, 85, s. 527-543.
GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo. 4. Praha : Studia Ypsilon, 2000. 248 s. ISBN 8090248241.
CHRISTIAN, Mark. Journal of Black Studies. 1. New York : Sage Publications, Inc., 2005. The Politics of Black Presence in Britain and Black Male Exclusion in the British Education System, s. 327-346.
CHRISTIAN, Mark. Black identity in the 20th century: Expressions of the US and UK African Diaspora, 2002. London: Hansib.
MITCHELL, Katharyne. Transactions of the Institute of British Geographers.. London : Blackwell Publishing, 2003. Educating the national citizen in neoliberal times: from the multicultural self to the strategic cosmopolitan, s. 387-403.
RAMSAY, Sheryl; JONES, Elizabeth; BARKER, Michelle. Relationship between Adjustment and Support Types: Young and Mature-Aged Local and International First Year University Students. Higher Education. 2007, 54, s. 247-265.
RASCHIO, Richard A. Integrative Activities for the Study-Abroad Setting. Hispania. 2001, 84, s. 534-541.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava : Ikar - Pegas, 2005. 327 s. ISBN 8055109044.
WALVIN, James. Transatlanticsl avery:A gainst human dignity. 2. Liverpool : National Museum Liverpool, 2005. Black people in Britain. In A. Tibbies( Ed.), s. 83-86.
Seznam doporučené literatury
BUCHOLTZ, Mary. Youth and Cultural Practice. Annual Review of Anthropology. 2002, 31, s. 525-552.
DUNN, Paul; SHOME, Anamitra. Cultural Crossvergence and Social Desirability Bias: Ethical Evaluations by Chinese and Canadian Business Students. Journal of Business Ethics. 2009, 85, s. 527-543.
GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo. 4. Praha : Studia Ypsilon, 2000. 248 s. ISBN 8090248241.
CHRISTIAN, Mark. Journal of Black Studies. 1. New York : Sage Publications, Inc., 2005. The Politics of Black Presence in Britain and Black Male Exclusion in the British Education System, s. 327-346.
CHRISTIAN, Mark. Black identity in the 20th century: Expressions of the US and UK African Diaspora, 2002. London: Hansib.
MITCHELL, Katharyne. Transactions of the Institute of British Geographers.. London : Blackwell Publishing, 2003. Educating the national citizen in neoliberal times: from the multicultural self to the strategic cosmopolitan, s. 387-403.
RAMSAY, Sheryl; JONES, Elizabeth; BARKER, Michelle. Relationship between Adjustment and Support Types: Young and Mature-Aged Local and International First Year University Students. Higher Education. 2007, 54, s. 247-265.
RASCHIO, Richard A. Integrative Activities for the Study-Abroad Setting. Hispania. 2001, 84, s. 534-541.
SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum. Bratislava : Ikar - Pegas, 2005. 327 s. ISBN 8055109044.
WALVIN, James. Transatlanticsl avery:A gainst human dignity. 2. Liverpool : National Museum Liverpool, 2005. Black people in Britain. In A. Tibbies( Ed.), s. 83-86.