Tato práce se zabývá sestavením modelu lokomotivy řady 744 pro rozchod 1520 mm
v programu SIMPACK. Pomocí programu SIMPACK jsou provedeny simulační výpočty
jízdních a vodicích vlastností lokomotivy. Výsledky těchto simulací jsou vyhodnocovány dle normy ČSN EN 14363, resp. TSI CR LOC&PAS. Součástí práce je stručný popis lokomotivy řady 744 pro rozchod 1435 mm, nutných úprav pro rozchod 1520 mm a také přehled běžně používaných komerčních softwarů pro řešení dynamiky kolejových vozidel.
Anotace v angličtině
This thesis is on the topis of creating a model of the locomotive Class 744 for the track gauge 1520 mm on program SIMPACK . By using program SIMPACK there are realized simulative calculations of the running and guiding behaviour of this locomotive. The results are evaluated by using EN 14363, resp. TSI CR LOC&PAS. This work includes short description of the locomotive Class 744 for the track gauge 1435 mm, necessary modifications for the track gauge 1520 mm and summary of comercial softwares used to solution dynamics of railway vehicles.
Klíčová slova
Lokomotiva řady 744, simulační výpočty, SIMPACK, stabilita vozidla, vodicí síla, jízdní a vodicí vlastnosti, dynamický model.
Klíčová slova v angličtině
Locomotive Class 744, simulative calculations, SIMPACK, stability of the vehicle, guiding force, running and guiding behaviour, dynamical model.
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá sestavením modelu lokomotivy řady 744 pro rozchod 1520 mm
v programu SIMPACK. Pomocí programu SIMPACK jsou provedeny simulační výpočty
jízdních a vodicích vlastností lokomotivy. Výsledky těchto simulací jsou vyhodnocovány dle normy ČSN EN 14363, resp. TSI CR LOC&PAS. Součástí práce je stručný popis lokomotivy řady 744 pro rozchod 1435 mm, nutných úprav pro rozchod 1520 mm a také přehled běžně používaných komerčních softwarů pro řešení dynamiky kolejových vozidel.
Anotace v angličtině
This thesis is on the topis of creating a model of the locomotive Class 744 for the track gauge 1520 mm on program SIMPACK . By using program SIMPACK there are realized simulative calculations of the running and guiding behaviour of this locomotive. The results are evaluated by using EN 14363, resp. TSI CR LOC&PAS. This work includes short description of the locomotive Class 744 for the track gauge 1435 mm, necessary modifications for the track gauge 1520 mm and summary of comercial softwares used to solution dynamics of railway vehicles.
Klíčová slova
Lokomotiva řady 744, simulační výpočty, SIMPACK, stabilita vozidla, vodicí síla, jízdní a vodicí vlastnosti, dynamický model.
Klíčová slova v angličtině
Locomotive Class 744, simulative calculations, SIMPACK, stability of the vehicle, guiding force, running and guiding behaviour, dynamical model.
Zásady pro vypracování
Vyšetřete jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy řady 744 pro rozchod 1520 mm. Sestavte dynamický model lokomotivy na základě technické dokumentace výrobce CZ LOKO, a.s. Simulační výpočty jízdních a vodicích vlastností proveďte pro ověření stability jízdy vozidla, vodicí vlastnosti vyšetřete v obloucích velmi malých poloměrů. Simulační výpočty proveďte programovým systémem SIMPACK.
Vypracujte:
1. Důvodovou zprávu lokomotivy řady 744 pro rozchod 1520 mm s důrazem na oblast podvozku.
2. Dynamický model lokomotivy s určením vstupních parametrů pro simulační výpočty.
3. Sestavení modelu lokomotivy v programovém systému SIMPACK.
4. Simulační výpočty jízdních a vodicích vlastností lokomotivy.
5. Vyhodnocení výsledků simulačních výpočtů.
Zásady pro vypracování
Vyšetřete jízdní a vodicí vlastnosti lokomotivy řady 744 pro rozchod 1520 mm. Sestavte dynamický model lokomotivy na základě technické dokumentace výrobce CZ LOKO, a.s. Simulační výpočty jízdních a vodicích vlastností proveďte pro ověření stability jízdy vozidla, vodicí vlastnosti vyšetřete v obloucích velmi malých poloměrů. Simulační výpočty proveďte programovým systémem SIMPACK.
Vypracujte:
1. Důvodovou zprávu lokomotivy řady 744 pro rozchod 1520 mm s důrazem na oblast podvozku.
2. Dynamický model lokomotivy s určením vstupních parametrů pro simulační výpočty.
3. Sestavení modelu lokomotivy v programovém systému SIMPACK.
4. Simulační výpočty jízdních a vodicích vlastností lokomotivy.
5. Vyhodnocení výsledků simulačních výpočtů.
Seznam doporučené literatury
[1] KALINČÁK D.,et al. Dopravný prostriedok - výpočtové metódy. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině, 1.vydání, 2005, 402s., ISBN 80-8070-476-7.
[2] MICHÁLEK T.: Čtyřnápravová lokomotiva rámové konstrukce. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2009.
[3] ZELENKA J.: Analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy s novým podvozkem CZ LOKO pomocí simulačních výpočtů. In: Vědeckotechnický sborník ČD 28 (2009). Praha: Generální ředitelství Českých drah, 2009, ISSN 1214-9047. URL:http://www.cdrail.cz/vts/CLANKY/vts28/2807.pdf
[4] SIMPACK: Rail Training. Analysis and Design of General Mechanical Systems. SIMPACK AG, 2009.
Seznam doporučené literatury
[1] KALINČÁK D.,et al. Dopravný prostriedok - výpočtové metódy. Žilina: Žilinská univerzita v Žilině, 1.vydání, 2005, 402s., ISBN 80-8070-476-7.
[2] MICHÁLEK T.: Čtyřnápravová lokomotiva rámové konstrukce. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2009.
[3] ZELENKA J.: Analýza vodicích vlastností dieselelektrické lokomotivy s novým podvozkem CZ LOKO pomocí simulačních výpočtů. In: Vědeckotechnický sborník ČD 28 (2009). Praha: Generální ředitelství Českých drah, 2009, ISSN 1214-9047. URL:http://www.cdrail.cz/vts/CLANKY/vts28/2807.pdf
[4] SIMPACK: Rail Training. Analysis and Design of General Mechanical Systems. SIMPACK AG, 2009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své diplomové práce, nezodpověděl však vyčerpávajícím způsobem dotazy z posudků.