Tato bakalářská práce je zaměřena na hodnocení technického stavu brzdového ústrojí, především brzdy provozní. V teoretické části práce je ve stručnosti popsáno rozdělení brzd, možné opotřebení částí brzdové soustavy a jaký vliv má tento stav na provoz vozidla. V části praktické je vlastní měření s následným vyhodnocením, doplněné o statistiku nehodovosti.
Anotace v angličtině
This bachelor paper aims at the technical condition of a brake system, specifically of a service brake. Theoretical part of the thesis briefly describes the division of brakes, possible wear of the brake system's components and the influence of its condition on the vehicle operation. Practical part includes actual measurement and consequent assessment, concluded by the accident rate statistics.
Klíčová slova
brzdy, opotřebení, stanice technické kontroly, válcová zkušebna pomaloběžná, měření souměrnosti brzd, nehodovost
Tato bakalářská práce je zaměřena na hodnocení technického stavu brzdového ústrojí, především brzdy provozní. V teoretické části práce je ve stručnosti popsáno rozdělení brzd, možné opotřebení částí brzdové soustavy a jaký vliv má tento stav na provoz vozidla. V části praktické je vlastní měření s následným vyhodnocením, doplněné o statistiku nehodovosti.
Anotace v angličtině
This bachelor paper aims at the technical condition of a brake system, specifically of a service brake. Theoretical part of the thesis briefly describes the division of brakes, possible wear of the brake system's components and the influence of its condition on the vehicle operation. Practical part includes actual measurement and consequent assessment, concluded by the accident rate statistics.
Klíčová slova
brzdy, opotřebení, stanice technické kontroly, válcová zkušebna pomaloběžná, měření souměrnosti brzd, nehodovost
1. Brzdové ústrojí - současný stav
2. Možnosti opotřebení brzdové soustavy
3. Vliv nestandardního stavu brzdového ústrojí na provoz vozidla
4. Vyhodnocení měření
Zásady pro vypracování
1. Brzdové ústrojí - současný stav
2. Možnosti opotřebení brzdové soustavy
3. Vliv nestandardního stavu brzdového ústrojí na provoz vozidla
4. Vyhodnocení měření
Seznam doporučené literatury
VLK, F. Podvozky motorových vozidel : pneumatiky a kola, zavěšení kol, nápravy, odpružení, řídící ústrojí, brzdové systémy. Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk 2006.
VLK, F. Zkoušení a diagnostika motorových vozidel : výkon vozidla, brzdné vlastnosti, převodová ústrojí, řízení, geometrie kol, tlumiče a pružiny, řiditelnost a ovladatelnost, životní zkoušky, motor, zapalování, elektronické systémy. Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk 2001.
Seznam doporučené literatury
VLK, F. Podvozky motorových vozidel : pneumatiky a kola, zavěšení kol, nápravy, odpružení, řídící ústrojí, brzdové systémy. Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk 2006.
VLK, F. Zkoušení a diagnostika motorových vozidel : výkon vozidla, brzdné vlastnosti, převodová ústrojí, řízení, geometrie kol, tlumiče a pružiny, řiditelnost a ovladatelnost, životní zkoušky, motor, zapalování, elektronické systémy. Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk 2001.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student při obhajobě své bakalářské práce přednesl poměrně nevýraznou prezentaci. Bakalářská práce byla zaměřena na hodnocení technického stavu brzdového ústrojí, především brzdy provozní. V teoretické části práce je ve stručnosti popsáno rozdělení brzd, možné opotřebení částí brzdové soustavy a jaký vliv má tento stav na provoz vozidla. V části praktické je vlastní měření s následným vyhodnocením, doplněné o statiku nehodovosti. Na dotazy členů komise reagoval uspokojivým způsobem