Tato práce je věnována hlavně vnitřní pasivní bezpečnosti vozidla, a to při čelním nárazu. Popisuje současný stav v problematice pasivní bezpečnosti a dále se věnuje koncepci osobního automobilu osazeného nekonvečními prvky pasivní bezpečnosti, které jsou ideově složeny z již existujících a v reálném provozu používaných prvků.
Anotace v angličtině
This work is devoted mainly to internal passive safety of vehicle, especially during the frontal impact. Describes the current state of passive safety issues and than is dedicated to the concept car fitted with unconventional passive safety features, which are ideologically composed of existing elements used in real operation.
Klíčová slova
Pasivní bezpečnost, airbag, bezpečnostní pás, biomechanická kritéria
Tato práce je věnována hlavně vnitřní pasivní bezpečnosti vozidla, a to při čelním nárazu. Popisuje současný stav v problematice pasivní bezpečnosti a dále se věnuje koncepci osobního automobilu osazeného nekonvečními prvky pasivní bezpečnosti, které jsou ideově složeny z již existujících a v reálném provozu používaných prvků.
Anotace v angličtině
This work is devoted mainly to internal passive safety of vehicle, especially during the frontal impact. Describes the current state of passive safety issues and than is dedicated to the concept car fitted with unconventional passive safety features, which are ideologically composed of existing elements used in real operation.
Klíčová slova
Pasivní bezpečnost, airbag, bezpečnostní pás, biomechanická kritéria
1.Úvod do problematiky
2.Analýza současného stavu v problematice prvků pasivní bezpečnosti
3.Stanovení cílů řešení práce
4.Ideový návrh reálně využitelných nekonvenčních prvků pasivní bezpečnosti
5.Modelové ztvárnění nekonvenčních prvků pasivní bezpečnosti
6.Technicko ekonomické zhodnocení navrhnutých řešení a možností jejich praktické aplikace
7.Závěr, doporučení pro pokračování prací v této problematice
Zásady pro vypracování
1.Úvod do problematiky
2.Analýza současného stavu v problematice prvků pasivní bezpečnosti
3.Stanovení cílů řešení práce
4.Ideový návrh reálně využitelných nekonvenčních prvků pasivní bezpečnosti
5.Modelové ztvárnění nekonvenčních prvků pasivní bezpečnosti
6.Technicko ekonomické zhodnocení navrhnutých řešení a možností jejich praktické aplikace
7.Závěr, doporučení pro pokračování prací v této problematice
Seznam doporučené literatury
[1] Kovanda, J. Konstrukce automobilů. Pasivní bezpečnost. Skripta, Vydavatelství ČVUT Praha, 1996, ISBN 80-01-01459-2
[2] Šachl, J. a kol. Analýza nehod v silničním provozu. Skripta, Vydavatelství ČVUT Praha, 2010, ISBN 978-80-01-04638-8
[3] Mičunek, T. Možnosti snížení dopravních nehod technickými opatřeními a opatřeními po nehodě. Doktorská disertační práce. ČVUT Praha, FD, 2010
Seznam doporučené literatury
[1] Kovanda, J. Konstrukce automobilů. Pasivní bezpečnost. Skripta, Vydavatelství ČVUT Praha, 1996, ISBN 80-01-01459-2
[2] Šachl, J. a kol. Analýza nehod v silničním provozu. Skripta, Vydavatelství ČVUT Praha, 2010, ISBN 978-80-01-04638-8
[3] Mičunek, T. Možnosti snížení dopravních nehod technickými opatřeními a opatřeními po nehodě. Doktorská disertační práce. ČVUT Praha, FD, 2010
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Při obhajobě diplomant komisi seznámil s diplomovou prací ve které zabýval zejména problematikou pasivní bezpečnosti vozidla a vytvořením ideových návrhů možné koncepce několika nekonvenčních prvků pasivní bezpečnosti silničního vozidla. V práci si kladl za cíl poskytnout reálný náhled na možná (modelová) řešení prvků pasivní bezpečnosti automobilů využitelných v nedaleké budoucnosti.