Tato diplomová práce popisuje problematiku vnímání a rozhodování řidiče, který je během řízení ovlivněn nepříznivými vlivy. Dále se zabývá rozborem jednotlivých informačních toků a procesů řízení vozidla s ohledem na jejich optimalizaci. V závěru jsou popsány jednotlivé asistenční systémy, které pomáhají řidiči během řízení vozidla.
Anotace v angličtině
This thesis describes the problem of perception and decision-driver who is affected by the adverse effects of management. It also deals with the analysis of individual information flows and processes driving the vehicle with respect to their optimization. At the end of each are described assistance systems to help the driver while driving.
Klíčová slova
řidič, rozhodování, vnímání, silniční vozidlo, reakční doba, proces ovládání, optimalizace
Klíčová slova v angličtině
driver, decision, perception, road vehicle, reaction time, process control, optimization
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce popisuje problematiku vnímání a rozhodování řidiče, který je během řízení ovlivněn nepříznivými vlivy. Dále se zabývá rozborem jednotlivých informačních toků a procesů řízení vozidla s ohledem na jejich optimalizaci. V závěru jsou popsány jednotlivé asistenční systémy, které pomáhají řidiči během řízení vozidla.
Anotace v angličtině
This thesis describes the problem of perception and decision-driver who is affected by the adverse effects of management. It also deals with the analysis of individual information flows and processes driving the vehicle with respect to their optimization. At the end of each are described assistance systems to help the driver while driving.
Klíčová slova
řidič, rozhodování, vnímání, silniční vozidlo, reakční doba, proces ovládání, optimalizace
Klíčová slova v angličtině
driver, decision, perception, road vehicle, reaction time, process control, optimization
Zásady pro vypracování
1. Úvod do problematiky
2. Analýza současného stavu v problematice
3. Stanovení cílů diplomové práce
4. Lidský činitel, vlivy ovlivňující rozhodování a vnímání řidiče
5. Rozbor jednotlivých informačních toků a procesů řízení a ovládání
6. Optimalizace toku informací z okolí vozidla a řidiče pro procesy řízení a ovládání silničního vozidla
7. Příspěvek ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu
8. Závěr, možnosti realizace výsledků řešení
Zásady pro vypracování
1. Úvod do problematiky
2. Analýza současného stavu v problematice
3. Stanovení cílů diplomové práce
4. Lidský činitel, vlivy ovlivňující rozhodování a vnímání řidiče
5. Rozbor jednotlivých informačních toků a procesů řízení a ovládání
6. Optimalizace toku informací z okolí vozidla a řidiče pro procesy řízení a ovládání silničního vozidla
7. Příspěvek ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu
8. Závěr, možnosti realizace výsledků řešení
Seznam doporučené literatury
[1] Šachl, J. a kol. Analýza nehod v silničním provozu. Skripta, Vydavatelství ČVUT Praha, 2010, ISBN 978-80-01-04638-8
[2] Mičunek, T. Možnosti snížení dopravních nehod technickými opatřeními a opatřeními po nehodě. Doktorská disertační práce. ČVUT Praha, FD, 2010
[3] Technika a typy na řízení. Dostupné z www:
http://www.technika-rizeni.cz/
[4] Asistenční systémy řidiče. Dostupné z www:http://www.mmspektrum.com/clanek/asistencni-systemy-ridice.html
Seznam doporučené literatury
[1] Šachl, J. a kol. Analýza nehod v silničním provozu. Skripta, Vydavatelství ČVUT Praha, 2010, ISBN 978-80-01-04638-8
[2] Mičunek, T. Možnosti snížení dopravních nehod technickými opatřeními a opatřeními po nehodě. Doktorská disertační práce. ČVUT Praha, FD, 2010
[3] Technika a typy na řízení. Dostupné z www:
http://www.technika-rizeni.cz/
[4] Asistenční systémy řidiče. Dostupné z www:http://www.mmspektrum.com/clanek/asistencni-systemy-ridice.html
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Při obhajobě diplomant komisi pro státní závěrečné zkoušky seznámil se svou diplomovou prací, jejímž cílem bylo analyzovat problematiku vnímání a rozhodování řidiče při řízení a ovládání silničního motorového vozidla s cílem optimalizovat tyto činnosti.
Diplomovou práci ale neobhájil, protože závěry práce neodpovídají zadání a celkově diplomová práce nesplňuje minimální požadavky kladené na závěrečné práce. Bylo mu proto komisí doporučeno, aby mu byla zadána nová práce.