Diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové sítě ve farmaceutickém průmyslu. V teoretické části je vymezena hodnota pro zákazníka, hodnotový řetězec, hodnotová síť a hodnotový management.
Praktická část diplomové práce se věnuje přípravě, realizaci a vyhodnocení primárního marketingového výzkumu, zaměřeného na zmapování podoby hodnotové sítě, na zjištění způsobů posilování vztahů a poskytování strategických užitků mezi subjekty hodnotové sítě a na zjištění zpětné vazby mezi subjekty hodnotové sítě.
Klíčová slova: hodnota pro zákazníka, hodnotový řetězec, hodnotová síť, posilování vztahů se zákazníky, farmaceutický průmysl
Anotace v angličtině
The thesis deals with value network in pharmaceutical industry. In the theoretical part value customer, value chain, value network and value management are defined.
The practical part of the thesis is devoted to preparation, realization and evaluation of the primal marketing research focused on mapping value network in pharmaceutical industry, on finding out ways of strengthening relationships and offering strategic benefits among subjects of value network and on finding out feedback among subjects of value network.
Klíčová slova
hodnota pro zákazníka, hodnotový řetězec, hodnotová síť, posilování vztahů se zákazníky, farmaceutický průmysl
Klíčová slova v angličtině
customer value, value chain, value network, strengthening relationships with customers, pharmaceutical industry
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové sítě ve farmaceutickém průmyslu. V teoretické části je vymezena hodnota pro zákazníka, hodnotový řetězec, hodnotová síť a hodnotový management.
Praktická část diplomové práce se věnuje přípravě, realizaci a vyhodnocení primárního marketingového výzkumu, zaměřeného na zmapování podoby hodnotové sítě, na zjištění způsobů posilování vztahů a poskytování strategických užitků mezi subjekty hodnotové sítě a na zjištění zpětné vazby mezi subjekty hodnotové sítě.
Klíčová slova: hodnota pro zákazníka, hodnotový řetězec, hodnotová síť, posilování vztahů se zákazníky, farmaceutický průmysl
Anotace v angličtině
The thesis deals with value network in pharmaceutical industry. In the theoretical part value customer, value chain, value network and value management are defined.
The practical part of the thesis is devoted to preparation, realization and evaluation of the primal marketing research focused on mapping value network in pharmaceutical industry, on finding out ways of strengthening relationships and offering strategic benefits among subjects of value network and on finding out feedback among subjects of value network.
Klíčová slova
hodnota pro zákazníka, hodnotový řetězec, hodnotová síť, posilování vztahů se zákazníky, farmaceutický průmysl
Klíčová slova v angličtině
customer value, value chain, value network, strengthening relationships with customers, pharmaceutical industry
Zásady pro vypracování
1. Hodnota pro zákazníka a její řízení.
2. Hodnotový řetězec, hodnotová síť - podstata, prvky, vztahy.
3. Příprava a realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na zmapování podoby hodnotové sítě a současného stavu spolupráce subjektů hodnotové sítě při zvyšování hodnoty pro zákazníka u vybrané skupiny výrobků farmaceutického průmyslu.
4. Zpracování a analýza dat, interpretace výsledků.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Hodnota pro zákazníka a její řízení.
2. Hodnotový řetězec, hodnotová síť - podstata, prvky, vztahy.
3. Příprava a realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na zmapování podoby hodnotové sítě a současného stavu spolupráce subjektů hodnotové sítě při zvyšování hodnoty pro zákazníka u vybrané skupiny výrobků farmaceutického průmyslu.
4. Zpracování a analýza dat, interpretace výsledků.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. Hakansson, H. et al.: Business in Network. Chichester: John Wiley & Sons, 2009.
2. Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada, 2007.
3. Kumar, N.: Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008.
4. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada 2009.
5. West Page G., Bamford, Ch. E.: Strategy: Sustainable Advantage and Performance. South-Western Cengage Learning, 2010.
Seznam doporučené literatury
1. Hakansson, H. et al.: Business in Network. Chichester: John Wiley & Sons, 2009.
2. Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada, 2007.
3. Kumar, N.: Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada, 2008.
4. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada 2009.
5. West Page G., Bamford, Ch. E.: Strategy: Sustainable Advantage and Performance. South-Western Cengage Learning, 2010.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Proč nebyla využita nějaká literatura z oblasti farmacie k lepšímu pochopení specifik tohoto oboru podnikání?
Proč se autorka ve své práci také nezabývala vypíchnutím konkurenčních výhod firmy (například odlišení výrobků, odlišení služeb, odlišení personálu, odlišení image apod.), které by vhodně doplnily hodnotový řetězec?
Jaké je nákupní rozhodování zákazníka při kupování volně prodejného léčiva, zdravotnického prostředku nebo doplňku stravy? Jaké jsou hlavní vlivy na jeho chování při rozhodování o koupi?
Zkoumala jste spolupráci na té druhé stránce dané hodnotové sítě (tedy spolupráce s dodavateli)?
Vysvětlete konsignační sklady. Kdo platí náklady na skladování?