Práce se zabývá environmentální výchovou a vzděláváním. Příznivé životní prostředí je pro nás předpokladem pro kvalitní způsob lidského života. V první části bakalářské práce je vymezena základní terminologie, základní požadavky a historie v environmentální výchově. V první kapitole je dále popsána environmentální etika. Druhá kapitola se zabývá významem environmentální výchovy a vzdělávání (hlavní rysy, obsah a cíle environmentální výchovy). Ve třetí a čtvrté kapitole této práce je uvedena charakteristika společnosti Plynostav Pardubice holding a. s., ke které se váže analýza environmentální výchovy a vzdělávání.
Anotace v angličtině
This work deals with environmental education and training. A favourable environment for us is a prerequisite for the quality of human life. In the first part of this work is defined the basic terminology, basic requirements and environmental history in education. The first chapter is on environmental ethics too. The second chapter deals with the importance of environmental education (main features, content and objectives of environmental education). In the third and fourth chapter of this work is presented characterisation of the company Plynostav Pardubice holding a. s., which is connected with the analysis of environmental education.
Klíčová slova
Environmentální výchova, životní prostředí, ekologie, ekosystém, udržitelný rozvoj,
informování veřejnosti, zaměstnanec, společnost, havárie.
Práce se zabývá environmentální výchovou a vzděláváním. Příznivé životní prostředí je pro nás předpokladem pro kvalitní způsob lidského života. V první části bakalářské práce je vymezena základní terminologie, základní požadavky a historie v environmentální výchově. V první kapitole je dále popsána environmentální etika. Druhá kapitola se zabývá významem environmentální výchovy a vzdělávání (hlavní rysy, obsah a cíle environmentální výchovy). Ve třetí a čtvrté kapitole této práce je uvedena charakteristika společnosti Plynostav Pardubice holding a. s., ke které se váže analýza environmentální výchovy a vzdělávání.
Anotace v angličtině
This work deals with environmental education and training. A favourable environment for us is a prerequisite for the quality of human life. In the first part of this work is defined the basic terminology, basic requirements and environmental history in education. The first chapter is on environmental ethics too. The second chapter deals with the importance of environmental education (main features, content and objectives of environmental education). In the third and fourth chapter of this work is presented characterisation of the company Plynostav Pardubice holding a. s., which is connected with the analysis of environmental education.
Klíčová slova
Environmentální výchova, životní prostředí, ekologie, ekosystém, udržitelný rozvoj,
informování veřejnosti, zaměstnanec, společnost, havárie.
1. Environmentální výchova a vzdělávání.
2. Význam environmentální výchovy a vzdělávání.
3. Charakteristika společnosti Plynostav Pardubice holding a.s.
4. Analýza environmentální výchovy a vzdělávání ve vybraném podniku.
5. Zhodnocení, závěr.
Zásady pro vypracování
1. Environmentální výchova a vzdělávání.
2. Význam environmentální výchovy a vzdělávání.
3. Charakteristika společnosti Plynostav Pardubice holding a.s.
4. Analýza environmentální výchovy a vzdělávání ve vybraném podniku.
5. Zhodnocení, závěr.
Seznam doporučené literatury
1. Dlouhá, J., kol.: Vědění a participace. Teoretická východiska environmentálního vzdělávání. Praha: Karolinum, 2009, ISBN 978-80-246-1656-8.
2. Horká, H.: Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, ISBN 80-85931-33-8.
3. Jemelka, P.: Úvod do ekologické problematiky. Brno: Masarykova univerzita, 1996, ISBN 8021014784.
4. Jongepier, J.: Proč ekologická výchova? 2009.
5. Kunc, K.: Environmentální vzdělávání a výchova. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta, 1996, ISBN 80-7078-363-X.
6. Máchal, A.: Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: 2007, ISBN 80-902954-0-1.
Seznam doporučené literatury
1. Dlouhá, J., kol.: Vědění a participace. Teoretická východiska environmentálního vzdělávání. Praha: Karolinum, 2009, ISBN 978-80-246-1656-8.
2. Horká, H.: Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, ISBN 80-85931-33-8.
3. Jemelka, P.: Úvod do ekologické problematiky. Brno: Masarykova univerzita, 1996, ISBN 8021014784.
4. Jongepier, J.: Proč ekologická výchova? 2009.
5. Kunc, K.: Environmentální vzdělávání a výchova. Univerzita Jana Evangelisty Purkyně Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta, 1996, ISBN 80-7078-363-X.
6. Máchal, A.: Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: 2007, ISBN 80-902954-0-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co bylo cílem vaší práce? Jak podnik školí své zaměstnance v environmentální výchově? Školení je prováděno na základě zákonné povinnosti nebo jako vlastní iniciativa podniku?