Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku atraktivity podniku jako zaměstnavatele. Definuje pojem lidské zdroje jako jedinečnou, živou a dynamickou sílu podniku. Vystihuje obsah strategie řízení lidských zdrojů a celkové vlivy působící na zaměstnavatelskou atraktivitu. Zabývá se nejen činnostmi získávání zaměstnanců, jejich odměňováním, přístupem podniku k ochraně zdraví a bezpečnosti zaměstnanců při práci, ale i propouštěním zaměstnanců a jejich následnou péčí poskytovanou bývalým zaměstnavatelem. Věnuje se problematice podnikové kultury, jako významnému prvku, kterým mohou podniky rovněž ovlivňovat svoji atraktivitu zaměstnavatele. Práce vystihuje také další prvky ovlivňující atraktivitu podniku, mezi které řadí normy řady ISO, CSR, spolupráci se stakeholdery, program Responsible Care nebo systém pro hodnocení kvality, bezpečnosti a vlivu na životní prostředí SQAS. Praktická část práce je věnována výzkumu na téma ,,Atraktivita podniku jako zaměstnavatele? a porovnání získaných výsledků s výsledky z roku 2010.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the attractiveness of company as an employer. Defines human resources as a unique, vibrant and dynamic strength of the company. Describes the content of the strategy of human resources and general influences on employers' attractiveness. It deals with not only the activities of recruitment, their remuneration, access to company health and safety of workers at work, but also the dismissal of employees and their subsequent care provided by a former employer. It is the issue of corporate culture as an important element, in which enterprises can also influence the attractiveness of their employer. The work also describes other elements affecting the attractiveness of the company, which ranks among the ISO standards, CSR, cooperation with stakeholders, Responsible Care or system for evaluating the quality, safety and environmental SQAS. The practical part is devoted to research on a topic, the company's attractiveness as an employer "and comparing the obtained results with those from 2010.
Klíčová slova
atraktivita podniku, strategie řízení lidských zdrojů, podniková kultura, podniková identita, podniková image, podniková komunikace, ISO, společenská odpovědnost podniků, spolupráce se stakeholdery, program Responsible Care, SQAS
Klíčová slova v angličtině
attractiveness of business strategy, human resource management, corporate culture, corporate identity, corporate image, corporate communications, ISO, corporate social responsibility, cooperation with stakeholders, Responsible Care program, SQAS
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku atraktivity podniku jako zaměstnavatele. Definuje pojem lidské zdroje jako jedinečnou, živou a dynamickou sílu podniku. Vystihuje obsah strategie řízení lidských zdrojů a celkové vlivy působící na zaměstnavatelskou atraktivitu. Zabývá se nejen činnostmi získávání zaměstnanců, jejich odměňováním, přístupem podniku k ochraně zdraví a bezpečnosti zaměstnanců při práci, ale i propouštěním zaměstnanců a jejich následnou péčí poskytovanou bývalým zaměstnavatelem. Věnuje se problematice podnikové kultury, jako významnému prvku, kterým mohou podniky rovněž ovlivňovat svoji atraktivitu zaměstnavatele. Práce vystihuje také další prvky ovlivňující atraktivitu podniku, mezi které řadí normy řady ISO, CSR, spolupráci se stakeholdery, program Responsible Care nebo systém pro hodnocení kvality, bezpečnosti a vlivu na životní prostředí SQAS. Praktická část práce je věnována výzkumu na téma ,,Atraktivita podniku jako zaměstnavatele? a porovnání získaných výsledků s výsledky z roku 2010.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the attractiveness of company as an employer. Defines human resources as a unique, vibrant and dynamic strength of the company. Describes the content of the strategy of human resources and general influences on employers' attractiveness. It deals with not only the activities of recruitment, their remuneration, access to company health and safety of workers at work, but also the dismissal of employees and their subsequent care provided by a former employer. It is the issue of corporate culture as an important element, in which enterprises can also influence the attractiveness of their employer. The work also describes other elements affecting the attractiveness of the company, which ranks among the ISO standards, CSR, cooperation with stakeholders, Responsible Care or system for evaluating the quality, safety and environmental SQAS. The practical part is devoted to research on a topic, the company's attractiveness as an employer "and comparing the obtained results with those from 2010.
Klíčová slova
atraktivita podniku, strategie řízení lidských zdrojů, podniková kultura, podniková identita, podniková image, podniková komunikace, ISO, společenská odpovědnost podniků, spolupráce se stakeholdery, program Responsible Care, SQAS
Klíčová slova v angličtině
attractiveness of business strategy, human resource management, corporate culture, corporate identity, corporate image, corporate communications, ISO, corporate social responsibility, cooperation with stakeholders, Responsible Care program, SQAS
Zásady pro vypracování
1. Strategie řízení lidských zdrojů -získávání a výběr zaměstnanců, jejich hodnocení,pracovní motivace, odměňování zaměstnanců, péče o zaměstnance formou zaměstnaneckých výhod, sociální program podniku, BOZP, vzdělávání zaměstnanců, outplacement, týmová práce.
2. Podniková kultura - identita, image, komunikace.
3. Další prvky ovlivňující atraktivitu podniku jako zaměstnavatele - normy řady ISO, dobrovolné nástroje.
4. Sestavení scénáře dotazování k primárnímu výzkumu vnímání atraktivity podniku jako zaměstnavatele podnikovou praxí.
5. Provedení primárního výzkumu ve vybraných podnicích.
5. Vyhodnocení výzkumu, závěry.
Zásady pro vypracování
1. Strategie řízení lidských zdrojů -získávání a výběr zaměstnanců, jejich hodnocení,pracovní motivace, odměňování zaměstnanců, péče o zaměstnance formou zaměstnaneckých výhod, sociální program podniku, BOZP, vzdělávání zaměstnanců, outplacement, týmová práce.
2. Podniková kultura - identita, image, komunikace.
3. Další prvky ovlivňující atraktivitu podniku jako zaměstnavatele - normy řady ISO, dobrovolné nástroje.
4. Sestavení scénáře dotazování k primárnímu výzkumu vnímání atraktivity podniku jako zaměstnavatele podnikovou praxí.
5. Provedení primárního výzkumu ve vybraných podnicích.
5. Vyhodnocení výzkumu, závěry.
Seznam doporučené literatury
1. Branham, L.: Jak si udržet nejlepší zaměstnance. Computer Press, Brno 2004. ISBN 80-251-0223-7.
2. Šigut, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha, ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
3. Armstrong, M.: Řízení lidských zdrojů. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
4. Brooks, I.: Firemní kultura. Praha, Computer Press, a.s., 2003. ISBN 80-7226-763-9.
5. Koubek, J.: Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Management Press, Praha 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
6. www stránky týkající se dané problematiky a kontaktovaných podniků
Seznam doporučené literatury
1. Branham, L.: Jak si udržet nejlepší zaměstnance. Computer Press, Brno 2004. ISBN 80-251-0223-7.
2. Šigut, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha, ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
3. Armstrong, M.: Řízení lidských zdrojů. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
4. Brooks, I.: Firemní kultura. Praha, Computer Press, a.s., 2003. ISBN 80-7226-763-9.
5. Koubek, J.: Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Management Press, Praha 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
6. www stránky týkající se dané problematiky a kontaktovaných podniků
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ve kterých otázkách jste zaznamenala posun v názorech manažerů členských organizací po 2 letech projektu podporovaného ESF?
Význam zavádění ISO norem ? pro sjednocování image společnosti?
Co musí splnit společnost, která chce vydávat ECD?
Kdo si myslíte, že by měl být respondentem, když zkoumáte atraktivitu podniku jako zaměstnavatele?
Zkoumala jste atraktivitu podniku jako zaměstnavatele? Na co jste se tedy vlastně ptala?
Kolik je členů asociace čistících stanic?
Jak ovlivňují ISO normy atraktivitu podniku jako zaměstnavatele?