Tato bakalářská práce se zabývá problematikou interních helpdesk systémů
pro malý a střední podnik. Čtenáře seznámí s historickou zákonitostí, možnostmi využití a základními principy helpdesk systémů. Dále práce nabízí komparaci různých dostupných řešení na trhu. V neposlední řadě představí a nabídne nový navrhovaný systém s popisem funkcí a možnostmi využití. Rozsah odpovídá náročnosti tohoto tématu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with problems of creating and managing internal helpdesk systems
for small and medium-sized companies. The reader will be introduced to historical
development, ways of use and basic principles of helpdesk systems followed by
comparison of currently available systems. Last, but not least, this thesis introduces and offers a newly designed system with description of its entire functionality and ways of use. The range of thesis corresponds with the topic's difficulty.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou interních helpdesk systémů
pro malý a střední podnik. Čtenáře seznámí s historickou zákonitostí, možnostmi využití a základními principy helpdesk systémů. Dále práce nabízí komparaci různých dostupných řešení na trhu. V neposlední řadě představí a nabídne nový navrhovaný systém s popisem funkcí a možnostmi využití. Rozsah odpovídá náročnosti tohoto tématu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with problems of creating and managing internal helpdesk systems
for small and medium-sized companies. The reader will be introduced to historical
development, ways of use and basic principles of helpdesk systems followed by
comparison of currently available systems. Last, but not least, this thesis introduces and offers a newly designed system with description of its entire functionality and ways of use. The range of thesis corresponds with the topic's difficulty.
V úvodní části je nutno provést rešerši stávajících SW řešení interního "helpdesku". Rešerši je nutné doplnit o porovnání s nově navrhovaným systémem, který bude předmětem této práce. Úvodní část musí obsahovat analýzu navrhovaného řešení, která bude obsahovat popis použitých technologií, návrh databáze a aplikačního řešení.
Cílem této práce je vytvoření funkční aplikace, která bude obsahovat nástroje sloužící pro evidenci interních hlášení závad a požadavků a jejich řešení v malé a střední firmě.
Aplikace bude umožňovat:
- registraci uživatelů
- přístup uživatelů do systému podle jejich práv
- evidenci hlášení závad a požadavků a pracovníků zodpovědných za vyřešení hlášení
- rozdělení hlášení do kategorií podle priorit a doby nutné na vyřešení
- logistické řešení přidělování řešení hlášení podle priority a vytížení řešitelů
- vyhledávání hlášení závad a požadavků dle zvolených kritérií
- generování sestav dle volitelně zadaných kritérií.
Pro vytvoření aplikace bude využit skriptovací programovací jazyk PHP nebo JAVA a databáze Oracle nebo MySQL.
Zásady pro vypracování
V úvodní části je nutno provést rešerši stávajících SW řešení interního "helpdesku". Rešerši je nutné doplnit o porovnání s nově navrhovaným systémem, který bude předmětem této práce. Úvodní část musí obsahovat analýzu navrhovaného řešení, která bude obsahovat popis použitých technologií, návrh databáze a aplikačního řešení.
Cílem této práce je vytvoření funkční aplikace, která bude obsahovat nástroje sloužící pro evidenci interních hlášení závad a požadavků a jejich řešení v malé a střední firmě.
Aplikace bude umožňovat:
- registraci uživatelů
- přístup uživatelů do systému podle jejich práv
- evidenci hlášení závad a požadavků a pracovníků zodpovědných za vyřešení hlášení
- rozdělení hlášení do kategorií podle priorit a doby nutné na vyřešení
- logistické řešení přidělování řešení hlášení podle priority a vytížení řešitelů
- vyhledávání hlášení závad a požadavků dle zvolených kritérií
- generování sestav dle volitelně zadaných kritérií.
Pro vytvoření aplikace bude využit skriptovací programovací jazyk PHP nebo JAVA a databáze Oracle nebo MySQL.
Seznam doporučené literatury
(1) LACKO, Luboslav. Oracle. Správa, programování a použití databázového systému. Brno: Computer press, 2007. 573 s. ISBN 978-80-251-1490-2.
(2) JAMES R. GROFF, PAUL N. WEINBERG. SQL kompletní průvodce. Brno: Computer press, 2005. 936 s. ISBN 80-251-0369-2.
(3) PHP 6, MySQL, Apache:Vytváříme webové aplikace. Brno: Computer press, 2009. 816 s. ISBN 978-80-251-2767-4.
Seznam doporučené literatury
(1) LACKO, Luboslav. Oracle. Správa, programování a použití databázového systému. Brno: Computer press, 2007. 573 s. ISBN 978-80-251-1490-2.
(2) JAMES R. GROFF, PAUL N. WEINBERG. SQL kompletní průvodce. Brno: Computer press, 2005. 936 s. ISBN 80-251-0369-2.
(3) PHP 6, MySQL, Apache:Vytváříme webové aplikace. Brno: Computer press, 2009. 816 s. ISBN 978-80-251-2767-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cíl bakalářské práce byl splněn. Aplikace je vytvořena s využitím jazyka PHP a databáze Oracle. Aplikace obsahuje základní funkcionality a je v tomto rozsahu funkční. Aplikace je funkční a využitelná v praxi. Obhajoba bakalářské práce proběhla na dobré úrovni. Zkoušený zodpověděl všechny dotazy a připomínky členů komise.