Tato dizertační práce je zaměřena na návrh metodiky optimálního řízení vznětového spalovacího motoru použitého jako primární zdroj v hybridním pohonu vozidla. V práci je provedena rozsáhlá analýza chodu spalovacího motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Je porovnána
metoda statické optimalizace vycházející z úplné charakteristiky spalovacího motoru s optimalizací dynamickou, která bere ohled na konkrétní jízdní cyklus a na požadavky vycházející z praktické
implementace algoritmu na vozidle. Analýzy jsou založeny na simulacích provedených na vytvořeném
modelu spalovacího motoru zatěžovaného el. generátorem typu PMSG. Práce si neklade za cíl vytvořit
systém řízení hybridního pohonu jako celku, zabývá pouze řízením spalovacího motoru, který je
zatěžován el. generátorem.
Anotace v angličtině
A main goal of dissertation is to propose a methodology for optimal control of diesel engine in
hybrid vehicle drivetrain. An extensive analysis of combustion engine operation in order to achieve the
lowest fuel consumption are done. Two optimization methods are compared. The first one is based on
static fuel consumption map of engine, the second one is such optimization that keep in mind engine
dynamic operation during a road cycle and accounts for implementation in real control system. Analysis are based on simulations. Models of combustion engine, synchronous permanent magnet generator and inverter are created for this purpose. Thesis doesn?t deal with control strategy of the whole hybrid drivetrain, it deals only with control of combustion engine which is loaded with electric generator.
Tato dizertační práce je zaměřena na návrh metodiky optimálního řízení vznětového spalovacího motoru použitého jako primární zdroj v hybridním pohonu vozidla. V práci je provedena rozsáhlá analýza chodu spalovacího motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Je porovnána
metoda statické optimalizace vycházející z úplné charakteristiky spalovacího motoru s optimalizací dynamickou, která bere ohled na konkrétní jízdní cyklus a na požadavky vycházející z praktické
implementace algoritmu na vozidle. Analýzy jsou založeny na simulacích provedených na vytvořeném
modelu spalovacího motoru zatěžovaného el. generátorem typu PMSG. Práce si neklade za cíl vytvořit
systém řízení hybridního pohonu jako celku, zabývá pouze řízením spalovacího motoru, který je
zatěžován el. generátorem.
Anotace v angličtině
A main goal of dissertation is to propose a methodology for optimal control of diesel engine in
hybrid vehicle drivetrain. An extensive analysis of combustion engine operation in order to achieve the
lowest fuel consumption are done. Two optimization methods are compared. The first one is based on
static fuel consumption map of engine, the second one is such optimization that keep in mind engine
dynamic operation during a road cycle and accounts for implementation in real control system. Analysis are based on simulations. Models of combustion engine, synchronous permanent magnet generator and inverter are created for this purpose. Thesis doesn?t deal with control strategy of the whole hybrid drivetrain, it deals only with control of combustion engine which is loaded with electric generator.