Tato bakalářská práce představuje aplikaci Google Analytics v procesu webové analýzy a optimalizaci vybraného elektronického obchodu. V práci jsou popsány základní možnosti optimalizace elektronického obchodu a základní ukazatele, které je vhodné v rámci procesu optimalizace sledovat. Výchozí složkou pro optimalizaci je představení A/B testů, které lze za účelem zvyšování efektivnosti e-commerce projektů uplatnit. Praktickou část tvoří případová studie, kde jsou analyzovány vybrané ukazatele a na základě vybraných experimentů prezentovány možnosti optimalizace webových stránek vybraného e-shopu.
Annotation in English
This bachelor´s thesis presents usage of Google Analytics application in the process of web analytics and optimization of the selected e-commerce solution. The thesis describes the basic optimization possibilities of e-commerce solutions and basic indicators which should be monitored in process of e-commerce optimization. Default part of the optimization is A/B testing, which can be used for increasing the efficiency of e-commerce projects. The practical part of thesis consists of case study, which analyzes selected indicators of web analytics. Possible optimizations of e-commerce solution based on done experiments are presented.
Keywords
Google Analytics, SEO, optimalizace webu, webová analytika
Keywords in English
Google Analytics,SEO, website optimization, web analytics
Length of the covering note
64 s., 7 s. obr. příl.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce představuje aplikaci Google Analytics v procesu webové analýzy a optimalizaci vybraného elektronického obchodu. V práci jsou popsány základní možnosti optimalizace elektronického obchodu a základní ukazatele, které je vhodné v rámci procesu optimalizace sledovat. Výchozí složkou pro optimalizaci je představení A/B testů, které lze za účelem zvyšování efektivnosti e-commerce projektů uplatnit. Praktickou část tvoří případová studie, kde jsou analyzovány vybrané ukazatele a na základě vybraných experimentů prezentovány možnosti optimalizace webových stránek vybraného e-shopu.
Annotation in English
This bachelor´s thesis presents usage of Google Analytics application in the process of web analytics and optimization of the selected e-commerce solution. The thesis describes the basic optimization possibilities of e-commerce solutions and basic indicators which should be monitored in process of e-commerce optimization. Default part of the optimization is A/B testing, which can be used for increasing the efficiency of e-commerce projects. The practical part of thesis consists of case study, which analyzes selected indicators of web analytics. Possible optimizations of e-commerce solution based on done experiments are presented.
Keywords
Google Analytics, SEO, optimalizace webu, webová analytika
Keywords in English
Google Analytics,SEO, website optimization, web analytics
Research Plan
Bakalářská práce popisuje možnosti využití aplikace Google Analytics v procesu webové analýzy a optimalizace vybraného elektronického obchodu.
Definice základních pojmů z oblasti elektronického obchodování
Možnosti optimalizace elektronického obchodu
Google Analytics - přehled základních metrik využívaných pro optimalizaci e-shopu
Optimalizace vybraného e-shopu s využitím údajů z Google Analytics
Research Plan
Bakalářská práce popisuje možnosti využití aplikace Google Analytics v procesu webové analýzy a optimalizace vybraného elektronického obchodu.
Definice základních pojmů z oblasti elektronického obchodování
Možnosti optimalizace elektronického obchodu
Google Analytics - přehled základních metrik využívaných pro optimalizaci e-shopu
Optimalizace vybraného e-shopu s využitím údajů z Google Analytics
Recommended resources
[1] CLIFTON, Brian. Google analytics: podrobný průvodce webovými statistikami. 1. vyd. Překlad Lukáš Krejčí. Brno: Computer Press, 2009. 334 s. ISBN 978-80-251-2231.
[2] JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
[3] KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
Recommended resources
[1] CLIFTON, Brian. Google analytics: podrobný průvodce webovými statistikami. 1. vyd. Překlad Lukáš Krejčí. Brno: Computer Press, 2009. 334 s. ISBN 978-80-251-2231.
[2] JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
[3] KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 978-80-251-2964-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka seznámila komisi s tématem své bakalářské práce Google Analytics a jeho využití při optimalizaci e-shopu. Studentce byly položeny doplňující otázky: Jak byla provedena analýza ?Návštěvníci opustili web po zhlédnutí?? Jak byla identifikována slabina ?vložení tlačítka do košíku?? Jak byly statisticky vyhodnocovány změny? Na otázky studentka na otázky odpověděla. Komise měla drobné výtky ke špatné čitelnosti obrázků.