Diplomová práce se zabývá grafickou a audiovizuální tvorbou v rámci vybraných
témat resocializační pedagogiky. Jedná se o téma alkoholismu, drog, kouření a násilí
a kriminality. Tato témata jsou, společně s resocializační a zážitkovou pedagogikou, popsána
v první části práce.
Druhá část diplomové práce se zabývá technikami grafické a audiovizuální tvorby
v praxi ? konkrétně využití těchto technik při práci s vybranými tématy resocializační
pedagogiky. V závěru práce jsou navrženy hry, které umožní hráčům o tématech nenásilnou,
přesto velmi atraktivní cestou přemýšlet.
Annotation in English
This diploma thesis deals with graphical and audiovisual production within selected topics of resocialization education. These are the topics of alcoholism, drugs, smoking, violence and criminality. These topics are, along with resocialization and experiential education, described in the first part of the thesis.
The second part of the thesis deals with techniques of graphical and audiovisual
production in practice ? in particular with using these techniques for working
with the selected topics. Finally, games that allow the players to think about the topics in a non-intrusive and appealing way are designed.
Keywords
Resocializační pedagogika, zážitkové učení, prevence, grafická tvorba, audiovizuální
tvorba.
Diplomová práce se zabývá grafickou a audiovizuální tvorbou v rámci vybraných
témat resocializační pedagogiky. Jedná se o téma alkoholismu, drog, kouření a násilí
a kriminality. Tato témata jsou, společně s resocializační a zážitkovou pedagogikou, popsána
v první části práce.
Druhá část diplomové práce se zabývá technikami grafické a audiovizuální tvorby
v praxi ? konkrétně využití těchto technik při práci s vybranými tématy resocializační
pedagogiky. V závěru práce jsou navrženy hry, které umožní hráčům o tématech nenásilnou,
přesto velmi atraktivní cestou přemýšlet.
Annotation in English
This diploma thesis deals with graphical and audiovisual production within selected topics of resocialization education. These are the topics of alcoholism, drugs, smoking, violence and criminality. These topics are, along with resocialization and experiential education, described in the first part of the thesis.
The second part of the thesis deals with techniques of graphical and audiovisual
production in practice ? in particular with using these techniques for working
with the selected topics. Finally, games that allow the players to think about the topics in a non-intrusive and appealing way are designed.
Keywords
Resocializační pedagogika, zážitkové učení, prevence, grafická tvorba, audiovizuální
tvorba.
Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá především prožitkovou pedagogikou a v jejím rámci možnostmi grafické a audiovizuální tvorby. Praktická část práce se zabývá vybranými tématy resocializační pedagogiky - problematika závislostí, kriminality a násilí. Na tato témata jsou vytvořeny aktivity, jejichž realizace vyžaduje užití grafických či audiovizuálních technik tvorby. Práce je zaměřena především na žáky středních škol.
Research Plan
Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá především prožitkovou pedagogikou a v jejím rámci možnostmi grafické a audiovizuální tvorby. Praktická část práce se zabývá vybranými tématy resocializační pedagogiky - problematika závislostí, kriminality a násilí. Na tato témata jsou vytvořeny aktivity, jejichž realizace vyžaduje užití grafických či audiovizuálních technik tvorby. Práce je zaměřena především na žáky středních škol.
Recommended resources
ČÁP, Jan; MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
NEŠPOR, Karel. Jak poznat účinky drog a jaká mají rizika : určeno rodičům a pedagogům. 1. vyd. Praha : Státní zdravotní ústav, 1997. 16 s. ISBN 80-7071-079-9.
SUCHÝ, Adam. Mediální zlo - mýty a realita : souvislost mezi sledováním televize a agresivitou u dětí. Vyd. 1. Praha : Triton, 2007. 168 s. ISBN 978-80-7254-926-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 3., rozš. Praha: Portál, 2003. 870 s.. ISBN 80-7178-802-3.
OZER, Jan. Pinnacle Studio 11 for Windows. London: Pearson Education [distributor], c2008, 477 s. ISBN 03-215-2632-5.
Recommended resources
ČÁP, Jan; MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
NEŠPOR, Karel. Jak poznat účinky drog a jaká mají rizika : určeno rodičům a pedagogům. 1. vyd. Praha : Státní zdravotní ústav, 1997. 16 s. ISBN 80-7071-079-9.
SUCHÝ, Adam. Mediální zlo - mýty a realita : souvislost mezi sledováním televize a agresivitou u dětí. Vyd. 1. Praha : Triton, 2007. 168 s. ISBN 978-80-7254-926-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 3., rozš. Praha: Portál, 2003. 870 s.. ISBN 80-7178-802-3.
OZER, Jan. Pinnacle Studio 11 for Windows. London: Pearson Education [distributor], c2008, 477 s. ISBN 03-215-2632-5.
Enclosed appendices
DVD disk
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student prezentoval cíle, metody a závěry své práce. Demonstroval využití audiovizuální tvorby v resocializačním kontextu a výstupy své diplomové práce. Zodpověděl dotazy uvedené v posudcích práce a vyčerpávajícím způsobem reagoval na otázky členů komise.