Bakalářská práce se zaměřuje na činnost Mateřského centra Zvoneček v Havlíčkově Brodě. V teoretické části popisuji vývoj rodiny, poměry současné rodiny a zaměřuji se na matky na mateřské a rodičovské dovolené. Dále se věnuji mateřským centrům a aktivitám, které tato zařízení nabízí. V praktické části prezentuji výsledky kvantitativního výzkumu. Pomocí metody dotazníkového šetření jsem získala informace od matek na mateřské a rodičovské dovolené navštěvující Mateřské centrum Zvoneček v Havlíčkově Brodě. Druhou skupinu dotázaných tvořili matky, které žádné mateřské centrum nenavštěvují. Cílem práce je zjistit, jaké jsou jejich možnosti seberealizace a jakých aktivit využívají.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the activities of Maternity centre Zvoneček in Havličkův Brod. In the theoretical part I describe the development of the family, the conditions of the contemporary family and focus on mothers on maternity and parental leave. Furthermore, I examine parent centers and activities they offers. In the practical part the results of quantitative research are presented. Using a questionnaire survey I gathered information from mothers who visit Mother centre Zvoneček in Havličkův Brod and who are on maternity and parental leave. The second group of respondents were mothers who do not attend any maternity center. The aim is to find out what their possibilities of self-fulfillment are and in what activities they participate.
Klíčová slova
mateřství, rodina, mateřská centra, seberealizace, volný čas
Klíčová slova v angličtině
motherhood, family, maternity centres, self-fulfillment, free time
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na činnost Mateřského centra Zvoneček v Havlíčkově Brodě. V teoretické části popisuji vývoj rodiny, poměry současné rodiny a zaměřuji se na matky na mateřské a rodičovské dovolené. Dále se věnuji mateřským centrům a aktivitám, které tato zařízení nabízí. V praktické části prezentuji výsledky kvantitativního výzkumu. Pomocí metody dotazníkového šetření jsem získala informace od matek na mateřské a rodičovské dovolené navštěvující Mateřské centrum Zvoneček v Havlíčkově Brodě. Druhou skupinu dotázaných tvořili matky, které žádné mateřské centrum nenavštěvují. Cílem práce je zjistit, jaké jsou jejich možnosti seberealizace a jakých aktivit využívají.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the activities of Maternity centre Zvoneček in Havličkův Brod. In the theoretical part I describe the development of the family, the conditions of the contemporary family and focus on mothers on maternity and parental leave. Furthermore, I examine parent centers and activities they offers. In the practical part the results of quantitative research are presented. Using a questionnaire survey I gathered information from mothers who visit Mother centre Zvoneček in Havličkův Brod and who are on maternity and parental leave. The second group of respondents were mothers who do not attend any maternity center. The aim is to find out what their possibilities of self-fulfillment are and in what activities they participate.
Klíčová slova
mateřství, rodina, mateřská centra, seberealizace, volný čas
Klíčová slova v angličtině
motherhood, family, maternity centres, self-fulfillment, free time
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na činnost Mateřského centra Zvoneček v Havlíčkově Brodě.
V teoretické části popíši vývoj rodiny, poměry současné rodiny a zaměřím se na matky na mateřské a rodičovské dovolené. Dále se budu věnovat mateřským centrům a aktivitám, které nabízí.
V praktické části budu prezentovat výsledky kvantitativního výzkumu. Pomocí metody dotazníkového šetření získám informace od matek na mateřské a rodičovské dovolené navštěvující Mateřské centrum Zvoneček v Havlíčkově Brodě.
Cílem práce je zjistit, jaké jsou jejich možnosti seberealizace a jakých aktivit využívají.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na činnost Mateřského centra Zvoneček v Havlíčkově Brodě.
V teoretické části popíši vývoj rodiny, poměry současné rodiny a zaměřím se na matky na mateřské a rodičovské dovolené. Dále se budu věnovat mateřským centrům a aktivitám, které nabízí.
V praktické části budu prezentovat výsledky kvantitativního výzkumu. Pomocí metody dotazníkového šetření získám informace od matek na mateřské a rodičovské dovolené navštěvující Mateřské centrum Zvoneček v Havlíčkově Brodě.
Cílem práce je zjistit, jaké jsou jejich možnosti seberealizace a jakých aktivit využívají.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K. Eileen; MAROTZ, Lyn R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Vlčková Petra. Vyd.3. Praha : Portál, 2008. 192 s. ISBN 978-80-7367-421-2.
ČERMÁKOVÁ, Marie. Proměny současné české rodiny : (rodina - gender - stratifikace). Praha : Sociologické nakladatelství, 2000. ISBN 80-85850-93-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha : Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-75-3.
SINGLY, François de. Sociologie současné rodiny. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-249-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-803-4
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K. Eileen; MAROTZ, Lyn R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Vlčková Petra. Vyd.3. Praha : Portál, 2008. 192 s. ISBN 978-80-7367-421-2.
ČERMÁKOVÁ, Marie. Proměny současné české rodiny : (rodina - gender - stratifikace). Praha : Sociologické nakladatelství, 2000. ISBN 80-85850-93-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha : Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-75-3.
SINGLY, François de. Sociologie současné rodiny. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-249-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-803-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci a zodpověděla otázky z posudků a reagovala na dotazy členů komise.