Virtuální realita v současnosti představuje nezanedbatelný zdroj informací a taktéž prostředek, určený jako komunikační kanál s vysokou využitelností. Jako taková se stává nedílnou součástí lidského života. Bakalářská práce pohlíží na virtuální realitu jako na možnou alternaci k realitě běžného života. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy (realita každodenního života, virtuální realita, kyberprostor, anonymita), které umožňují orientaci v dané problematice. Dále teoretická část charakterizuje herní svět jako specifické prostředí virtuální reality a stručně popisuje vybrané herní žánry. Empirická část vychází z kvalitativního výzkumu, který byl proveden mezi hráči počítačových her prostřednictvím zúčastněného pozorování a Interwiev. Získaná data jsou zpracována metodou zakotvené teorie.
Anotace v angličtině
Virtual reality is currently a significant source of information and also means intended as a communication channel with high usability. As such, it becomes an integral part of human life. Bachelor thesis looks at virtual reality as a possible alternativ to the reality of everyday life. The theoretical part defines basic terms (the reality of everyday life, virtual reality, cyberspace, anonymity), which allows to focus on this issue. Furthermore the theoretical part describes the game world as a specific virtual reality environment, and briefly describes the selected game genres. The empirical part is based on qualitative research, which was carried out between players of computer games through participant observation and Interwiev. The data are processed by grounded theory.
Virtual reality, the reality of everyday life, cyberspace, anonymity, computer games, video game interaction, alternative reality
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Virtuální realita v současnosti představuje nezanedbatelný zdroj informací a taktéž prostředek, určený jako komunikační kanál s vysokou využitelností. Jako taková se stává nedílnou součástí lidského života. Bakalářská práce pohlíží na virtuální realitu jako na možnou alternaci k realitě běžného života. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy (realita každodenního života, virtuální realita, kyberprostor, anonymita), které umožňují orientaci v dané problematice. Dále teoretická část charakterizuje herní svět jako specifické prostředí virtuální reality a stručně popisuje vybrané herní žánry. Empirická část vychází z kvalitativního výzkumu, který byl proveden mezi hráči počítačových her prostřednictvím zúčastněného pozorování a Interwiev. Získaná data jsou zpracována metodou zakotvené teorie.
Anotace v angličtině
Virtual reality is currently a significant source of information and also means intended as a communication channel with high usability. As such, it becomes an integral part of human life. Bachelor thesis looks at virtual reality as a possible alternativ to the reality of everyday life. The theoretical part defines basic terms (the reality of everyday life, virtual reality, cyberspace, anonymity), which allows to focus on this issue. Furthermore the theoretical part describes the game world as a specific virtual reality environment, and briefly describes the selected game genres. The empirical part is based on qualitative research, which was carried out between players of computer games through participant observation and Interwiev. The data are processed by grounded theory.
Virtual reality, the reality of everyday life, cyberspace, anonymity, computer games, video game interaction, alternative reality
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na téma Virtuální realita jako legitimní alternativní realita a její projevy v lokálním prostředí. Práce bude vycházet ze současných odborných poznatků v daném tématickém okruhu se zřetelem na popis jednotlivých termínů a definic. Tato teoretická část poslouží jako pevný základ pro následující praktickou část, ve které proběhne samostatný výzkum v terénu. Získaná data budou interpretována v praktické části práce. Cílem této bakalářské práce je pokusit se vymezit současný trend zaměňování reality za alternující virtuální realitu v lokálním společenském prostředí.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměří na téma Virtuální realita jako legitimní alternativní realita a její projevy v lokálním prostředí. Práce bude vycházet ze současných odborných poznatků v daném tématickém okruhu se zřetelem na popis jednotlivých termínů a definic. Tato teoretická část poslouží jako pevný základ pro následující praktickou část, ve které proběhne samostatný výzkum v terénu. Získaná data budou interpretována v praktické části práce. Cílem této bakalářské práce je pokusit se vymezit současný trend zaměňování reality za alternující virtuální realitu v lokálním společenském prostředí.
Seznam doporučené literatury
LÉVY, Piere. Kyberkultura. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: TRITON, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
JIRÁSEK, Ivo. Prožitek a možné světy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0256-4.
PILISUK, Mark a Susan PARKS. The healing web: Social networks and Human survival. Hanover: UPNE, 1986. ISBN 9780874513608. .
ČAMEK, Jakub. Fenomén Facebook. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0
Seznam doporučené literatury
LÉVY, Piere. Kyberkultura. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: TRITON, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
JIRÁSEK, Ivo. Prožitek a možné světy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0256-4.
PILISUK, Mark a Susan PARKS. The healing web: Social networks and Human survival. Hanover: UPNE, 1986. ISBN 9780874513608. .
ČAMEK, Jakub. Fenomén Facebook. Kladno: BigOak, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přistoupil k obhajobě své bakalářské práce připravený. Pružně reagoval na otázky členů komise. Obhajoba proběhla řádně.