Práce v první řadě vysvětluje pojem šikana a zaměřuje se na důvody jejího vzniku. Pojednává o tom, co k ní děti vede. Pro snadnější orientaci jsou zde uvedeny jednotlivé stupně, druhy a účastníci šikany. Další část práce je zaměřena na možnosti léčby, vyšetřování a prevenci šikany, jsou zde popsány kroky tohoto šetření. Jsou zde uvedeny rady obětem, svědkům a rodičům, jak se v této situaci zachovat. V závěru práce jsou také zmíněny některé organizace zabývající se šikanou a kapitola šikana z hlediska práva.
Annotation in English
The thesis primarily explains the concept of bullying and focuses on the reasons for its inception. It explores what causes lead children to bullying. For easier orientation, particular degrees, kinds and participants of bullying are mentioned. Next part of the thesis concentrates on possibilities of treatment, prevention and inquiry into bullying the steps of this inquiry are described, too. Advice to victims, parents and witnesses, how to behave in this kind of situation, are given. In conclusion, the chapter ?Bullying and Law? and some organizations dealing with bullying are mentioned.
Práce v první řadě vysvětluje pojem šikana a zaměřuje se na důvody jejího vzniku. Pojednává o tom, co k ní děti vede. Pro snadnější orientaci jsou zde uvedeny jednotlivé stupně, druhy a účastníci šikany. Další část práce je zaměřena na možnosti léčby, vyšetřování a prevenci šikany, jsou zde popsány kroky tohoto šetření. Jsou zde uvedeny rady obětem, svědkům a rodičům, jak se v této situaci zachovat. V závěru práce jsou také zmíněny některé organizace zabývající se šikanou a kapitola šikana z hlediska práva.
Annotation in English
The thesis primarily explains the concept of bullying and focuses on the reasons for its inception. It explores what causes lead children to bullying. For easier orientation, particular degrees, kinds and participants of bullying are mentioned. Next part of the thesis concentrates on possibilities of treatment, prevention and inquiry into bullying the steps of this inquiry are described, too. Advice to victims, parents and witnesses, how to behave in this kind of situation, are given. In conclusion, the chapter ?Bullying and Law? and some organizations dealing with bullying are mentioned.
Práce v první řadě vysvětluje pojem šikana. Pro snadnější orientaci v tématu nechybí stručný přehled druhů šikany. Dále se práce zaměřuje na projevy šikany hlavně v případech děti vs. děti, děti vs. pedagogové a děti vs. ostatní zaměstnanci školy.
Cílem práce je zaměřit se na možnosti, jak šikaně předejít a zabránit. Jak rozpoznat již trvající šikanu, jak šikanovanému pomoci a jak zabránit návratu šikany.
Research Plan
Práce v první řadě vysvětluje pojem šikana. Pro snadnější orientaci v tématu nechybí stručný přehled druhů šikany. Dále se práce zaměřuje na projevy šikany hlavně v případech děti vs. děti, děti vs. pedagogové a děti vs. ostatní zaměstnanci školy.
Cílem práce je zaměřit se na možnosti, jak šikaně předejít a zabránit. Jak rozpoznat již trvající šikanu, jak šikanovanému pomoci a jak zabránit návratu šikany.
Recommended resources
BENDL, S., Kázeňské problémy ve škole, Praha, 2011.
KOLÁŘ, M., Bolest šikanování, Praha, 2001.
KOLÁŘ, M., Nová cesta k léčbě šikany, Praha 2011.
KOLÁŘ, M., Skrytý svět šikanování ve školách: příčiny, diagnostika a praktická pomoc, Praha, 2000.
KOUKOLÍK, F., DRTILOVÁ, J., Vzpoura deprivantů: nestvůry, nástroje, obrana, Praha, 2006.
MARTÍNEK, Z., Agresivita a kriminalita školní mládeže, Praha, 2009.
MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z., Jak a proč nás trápí děti, Praha, 1997.
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P., Jak na šikanu, Praha, 2010.
Recommended resources
BENDL, S., Kázeňské problémy ve škole, Praha, 2011.
KOLÁŘ, M., Bolest šikanování, Praha, 2001.
KOLÁŘ, M., Nová cesta k léčbě šikany, Praha 2011.
KOLÁŘ, M., Skrytý svět šikanování ve školách: příčiny, diagnostika a praktická pomoc, Praha, 2000.
KOUKOLÍK, F., DRTILOVÁ, J., Vzpoura deprivantů: nestvůry, nástroje, obrana, Praha, 2006.
MARTÍNEK, Z., Agresivita a kriminalita školní mládeže, Praha, 2009.
MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z., Jak a proč nás trápí děti, Praha, 1997.
ŘÍČAN, P., JANOŠOVÁ, P., Jak na šikanu, Praha, 2010.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala svou teoretickou práci, shrnující postupy v této problematice. Reagovala na dotazy z posudků i komise.