Práce je zaměřena na hodnocení učebnic v rámci předpřítomného času. Hlavním cílem teoretické části je poskytnutí podkladů, na základě kterých jsou stanovena kritéria a otázky, jež jsou východiskem pro praktickou část celé práce. Výsledkem bakalářské práce je analýza učebnic a pracovních sešitů, které jsou používány k výuce předpřítomného času na 2. stupni základních škol.
Anotace v angličtině
The work deals with textbook evaluation in terms of present perfect. The theoretical part of the thesis focuses on providing the background information for stating the criteria and questions which the practical part is based on. The outcome of the whole thesis is an analysis of textbooks and workbooks used for teaching present perfect at lower secondary school.
present perfect, communicative competence, textbook, presentation, practice
Rozsah průvodní práce
66 s. (přílohy 19 s.)
Jazyk
AN
Anotace
Práce je zaměřena na hodnocení učebnic v rámci předpřítomného času. Hlavním cílem teoretické části je poskytnutí podkladů, na základě kterých jsou stanovena kritéria a otázky, jež jsou východiskem pro praktickou část celé práce. Výsledkem bakalářské práce je analýza učebnic a pracovních sešitů, které jsou používány k výuce předpřítomného času na 2. stupni základních škol.
Anotace v angličtině
The work deals with textbook evaluation in terms of present perfect. The theoretical part of the thesis focuses on providing the background information for stating the criteria and questions which the practical part is based on. The outcome of the whole thesis is an analysis of textbooks and workbooks used for teaching present perfect at lower secondary school.
present perfect, communicative competence, textbook, presentation, practice
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je provést hodnocení učebnic zaměřené na problematiku vyučování předpřítomného času na druhém stupni základních škol. Struktura práce reflektuje její zaměření a cíl, tj. v teoretické části studentka nejprve definuje gramatickou kategorii předpřítomného času. Dále pak vymezí roli a funkci učebnice a kritéria jejího hodnocení s ohledem na rozvoj již zmíněného jazykového prostředku. Východiska teoretické části pak slouží autorce jako kritéria pro didaktickou analýzu učebnic a jejich hodnocení ve druhé, praktické, části bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je provést hodnocení učebnic zaměřené na problematiku vyučování předpřítomného času na druhém stupni základních škol. Struktura práce reflektuje její zaměření a cíl, tj. v teoretické části studentka nejprve definuje gramatickou kategorii předpřítomného času. Dále pak vymezí roli a funkci učebnice a kritéria jejího hodnocení s ohledem na rozvoj již zmíněného jazykového prostředku. Východiska teoretické části pak slouží autorce jako kritéria pro didaktickou analýzu učebnic a jejich hodnocení ve druhé, praktické, části bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
CELCE-MURCIA, M., & HILLES, S. (1988). Techniques and resources in teaching grammar. New York: Oxford University Press.
DUŠKOVÁ, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 1994.
HALLIDAY, M.A.K. An Introduction to Functional Grammar. London: Hodder Education, 2004.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education, 2001.
HARMER, J. (1991). Teaching and learning grammar (5th impression.). London ; New York: Longman HENDRICH, J. Didaktika cizích jazyků, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
HEDGE, T. Teaching and Learning in the Language Classroom. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2006.
LARSEN-FREEMAN, D. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000.
QUIRK, R. A comprehensive grammar of the English language. Edited by David Crystal. London: Longman, 1985. x, 1779 s. ISBN 0-582-51734-6.
RICHARDS, J., RODGERS, T.: Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-00843-3.
SCRIVENER, J. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford : Macmillan Heinemann English language teaching, 1994.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika, Havlíčkův Brod: Grada Publishing a.s., 2007.
SWAN, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2005.
ŠIMONÍK, O. Úvod do didaktiky základní školy. Brno: MSD, 2005.
THORNBURY, S. How to Teach Grammar. 1st pub. Harlow: Longman, 1999.
UR, P. Grammar Practice Activities: A Practical Guide for Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1988.
Seznam doporučené literatury
CELCE-MURCIA, M., & HILLES, S. (1988). Techniques and resources in teaching grammar. New York: Oxford University Press.
DUŠKOVÁ, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 1994.
HALLIDAY, M.A.K. An Introduction to Functional Grammar. London: Hodder Education, 2004.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education, 2001.
HARMER, J. (1991). Teaching and learning grammar (5th impression.). London ; New York: Longman HENDRICH, J. Didaktika cizích jazyků, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
HEDGE, T. Teaching and Learning in the Language Classroom. 1st ed. Oxford: Oxford University Press, 2000.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2006.
LARSEN-FREEMAN, D. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000.
QUIRK, R. A comprehensive grammar of the English language. Edited by David Crystal. London: Longman, 1985. x, 1779 s. ISBN 0-582-51734-6.
RICHARDS, J., RODGERS, T.: Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-00843-3.
SCRIVENER, J. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford : Macmillan Heinemann English language teaching, 1994.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika, Havlíčkův Brod: Grada Publishing a.s., 2007.
SWAN, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press, 2005.
ŠIMONÍK, O. Úvod do didaktiky základní školy. Brno: MSD, 2005.
THORNBURY, S. How to Teach Grammar. 1st pub. Harlow: Longman, 1999.
UR, P. Grammar Practice Activities: A Practical Guide for Teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1988.