Práce je zaměřena na analýzu kongresové turistiky v okresech Pardubice a Hradec Králové. Jsou zde popsány hlavní druhy a formy cestovního ruchu, satelitní účet cestovního ruchu a jeho hlavní části, které jsou graficky znázorněny. Větší pozornost je kladena na kongresovou turistiku a služby, které jsou pro ni důležité. Charakterizovány jsou zde okresy Pardubice a Hradec Králové. Hlavním cílem je pomocí poměrové finanční analýzy vyhodnotit finanční zdraví ubytovacích zařízení s vlastními kongresovými prostory a ubytovacích zařízení bez vlastních kongresových prostor a pomocí prvního dotazníkového šetření zmapovat, jaké mají provozovatelé ubytovacích zařízení názory na kongresovou turistiku. Druhé dotazníkové šetření je zaměřeno na firmy sídlící v obou zkoumaných regionech a zjištění toho, zda pořádají pro své zaměstnance kongresové akce a jaké k tomu využívají prostory (interní nebo externí).
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on analysis of congress tourism in districts Pardubice and Hradec Králové. There are described the main types and forms of tourism, tourism satellite account and its main parts which are graphically demonstrated. The major attention is concentrated on congress tourism and services. The services are also important for congress tourism. Districts Pardubice and Hradec Králové are described there. The main target is to evaluate financial health of accommodation facilities with its congress rooms and accommodation facilities without its congress rooms through the use of ratio analysis. By means of the first questionnaire examination is to find out the opinions of the congress tourism by spectators of accommodation facilities. The second questionnaire examination is focused on companies headquarters both in Pardubice and in Hradec Králové in order to find out whether congress parties are provided for their employees and what rooms are used (inside or outside).
Klíčová slova
Cestovní ruch, kongresová turistika, ubytovací zařízení, poměrová analýza, dotazníkové šetření, okres Pardubice, okres Hradec Králové.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, congress tourism, accommodation facility, ratio analysis, questionnaire examination, districts Pardubice, districts Hradec Králové
Rozsah průvodní práce
108 s. (202 216 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na analýzu kongresové turistiky v okresech Pardubice a Hradec Králové. Jsou zde popsány hlavní druhy a formy cestovního ruchu, satelitní účet cestovního ruchu a jeho hlavní části, které jsou graficky znázorněny. Větší pozornost je kladena na kongresovou turistiku a služby, které jsou pro ni důležité. Charakterizovány jsou zde okresy Pardubice a Hradec Králové. Hlavním cílem je pomocí poměrové finanční analýzy vyhodnotit finanční zdraví ubytovacích zařízení s vlastními kongresovými prostory a ubytovacích zařízení bez vlastních kongresových prostor a pomocí prvního dotazníkového šetření zmapovat, jaké mají provozovatelé ubytovacích zařízení názory na kongresovou turistiku. Druhé dotazníkové šetření je zaměřeno na firmy sídlící v obou zkoumaných regionech a zjištění toho, zda pořádají pro své zaměstnance kongresové akce a jaké k tomu využívají prostory (interní nebo externí).
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on analysis of congress tourism in districts Pardubice and Hradec Králové. There are described the main types and forms of tourism, tourism satellite account and its main parts which are graphically demonstrated. The major attention is concentrated on congress tourism and services. The services are also important for congress tourism. Districts Pardubice and Hradec Králové are described there. The main target is to evaluate financial health of accommodation facilities with its congress rooms and accommodation facilities without its congress rooms through the use of ratio analysis. By means of the first questionnaire examination is to find out the opinions of the congress tourism by spectators of accommodation facilities. The second questionnaire examination is focused on companies headquarters both in Pardubice and in Hradec Králové in order to find out whether congress parties are provided for their employees and what rooms are used (inside or outside).
Klíčová slova
Cestovní ruch, kongresová turistika, ubytovací zařízení, poměrová analýza, dotazníkové šetření, okres Pardubice, okres Hradec Králové.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, congress tourism, accommodation facility, ratio analysis, questionnaire examination, districts Pardubice, districts Hradec Králové
Zásady pro vypracování
Záměrem práce je prostřednictvím poměrové analýzy porovnat ekonomická pozitiva či negativa kongresové turistiky pro vybraná ubytovací zařízení v oblasti Pardubic a Hradce Králové, s využitím dotazníkového šetření zmapovat názory provozovatelů ubytovacích subjektů na kongresovou turistiku a firem využívající tuto formu cestovního ruchu. Práce se zaměří i na rozbor podpory oblasti cestovního ruchy ze strany veřejné správy.
Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
Stanovení cílů práce a hypotézy, volba metody.
Kongresová turistika jako trend rozvoje cestovního ruchu.
Porovnání podpory kongresové turistiky v oblasti Pardubic a Hradce Králové.
Analýza vzorků hotelů.
Zásady pro vypracování
Záměrem práce je prostřednictvím poměrové analýzy porovnat ekonomická pozitiva či negativa kongresové turistiky pro vybraná ubytovací zařízení v oblasti Pardubic a Hradce Králové, s využitím dotazníkového šetření zmapovat názory provozovatelů ubytovacích subjektů na kongresovou turistiku a firem využívající tuto formu cestovního ruchu. Práce se zaměří i na rozbor podpory oblasti cestovního ruchy ze strany veřejné správy.
Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
Stanovení cílů práce a hypotézy, volba metody.
Kongresová turistika jako trend rozvoje cestovního ruchu.
Porovnání podpory kongresové turistiky v oblasti Pardubic a Hradce Králové.
Analýza vzorků hotelů.
Seznam doporučené literatury
HOUŠKA, Petr. Klasifikace ubytovacích zařízení jako způsob podpory kvality služeb v cestovním ruchu: aplikovaný marketing služeb. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, c2007, 176 s. ISBN 978-80-87147-00-9.
LÉVY-HILLERICH, Dorothea. Kommunikation im Tourismus: Lehrerhandbuch. 1. Aufl. Berlin: Cornelsen, 2005, 99 s. Kommunikation im Beruf. ISBN 80-723-8298-5.
ORIEŠKA, Ján. Kongresový cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Idea Servis, 2004, 139 s. ISBN 80-859-7045-7.
RYGLOVÁ, Kateřina, BURIAN, Michal, VAJČNEROVÁ, Ida. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
SYNEK, Miloslav, KISLINGEROVÁ, Eva. Podniková ekonomika. 5., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2010, XXV, 445 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-336-3.
Seznam doporučené literatury
HOUŠKA, Petr. Klasifikace ubytovacích zařízení jako způsob podpory kvality služeb v cestovním ruchu: aplikovaný marketing služeb. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, c2007, 176 s. ISBN 978-80-87147-00-9.
LÉVY-HILLERICH, Dorothea. Kommunikation im Tourismus: Lehrerhandbuch. 1. Aufl. Berlin: Cornelsen, 2005, 99 s. Kommunikation im Beruf. ISBN 80-723-8298-5.
ORIEŠKA, Ján. Kongresový cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Idea Servis, 2004, 139 s. ISBN 80-859-7045-7.
RYGLOVÁ, Kateřina, BURIAN, Michal, VAJČNEROVÁ, Ida. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
SYNEK, Miloslav, KISLINGEROVÁ, Eva. Podniková ekonomika. 5., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 2010, XXV, 445 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-336-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Cílem práce je pomocí finanční analýzy a dotazového šetření verifikovat hypotézy o rozdílnosti vybraných subjektů a regionů z hlediska kongresové turistiky. Teoretická východiska práce byly vypracovány na základě rešerše literatury a analýzy současného stavu. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření. V závěru jsou identifikovány konkrétní přínosy a návrhy na zlepšení. Po prezentaci byly kladeny doplňující otázky.