Hlavním tématem této práce je externí analýza. Práce popisuje jednotlivé metodiky a analýzy, které slouží k analyzování externího prostředí podniku. Teoretické poznatky jsou dále aplikovány v praktické části. Jedná se o provedení analýzy odvětví, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a PEST analýzy.
Anotace v angličtině
The main theme of this work is an external analysis. The work describes the methodology and analysis used to analyze the external environment of company. Theoretical knowledge is also applied in the practical part. This is an implementation of an industry analysis, Porter's five forces analysis and PEST analysis.
Klíčová slova
analýza makrookolí, analýza mikrookolí, analýza odvětví, externí analýza, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, metoda ?4 C?, metoda scénářů, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
analysis of the macro environment, analysis of the micro environment, analysis of the sectors, external analysis, PEST analysis, Porter's five forces model, method "4 C", method of scenarios, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem této práce je externí analýza. Práce popisuje jednotlivé metodiky a analýzy, které slouží k analyzování externího prostředí podniku. Teoretické poznatky jsou dále aplikovány v praktické části. Jedná se o provedení analýzy odvětví, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a PEST analýzy.
Anotace v angličtině
The main theme of this work is an external analysis. The work describes the methodology and analysis used to analyze the external environment of company. Theoretical knowledge is also applied in the practical part. This is an implementation of an industry analysis, Porter's five forces analysis and PEST analysis.
Klíčová slova
analýza makrookolí, analýza mikrookolí, analýza odvětví, externí analýza, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, metoda ?4 C?, metoda scénářů, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
analysis of the macro environment, analysis of the micro environment, analysis of the sectors, external analysis, PEST analysis, Porter's five forces model, method "4 C", method of scenarios, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Analýza a syntéza vlivu externích faktorů působících na podnik vybraného odvětví včetně posouzení míry jejich vlivu.
1. Vymezení cíle práce a použitých metod
2. Charakteristika vybraných metod pro analýzu externího prostředí podniku
3. Analýza vybraného odvětví a charakteristika podniku, pro který jsou vnější vlivy posuzovány
4. Syntéza zjištěných poznatků, formulace doporučení pro management podniku
Zásady pro vypracování
Analýza a syntéza vlivu externích faktorů působících na podnik vybraného odvětví včetně posouzení míry jejich vlivu.
1. Vymezení cíle práce a použitých metod
2. Charakteristika vybraných metod pro analýzu externího prostředí podniku
3. Analýza vybraného odvětví a charakteristika podniku, pro který jsou vnější vlivy posuzovány
4. Syntéza zjištěných poznatků, formulace doporučení pro management podniku
Seznam doporučené literatury
1. BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
2. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
3. LANDA, Martin, POLÁK, Michal. Ekonomické řízení podniku. Vydání první. Brno: Computer Press, a.s., 2008. 198 s. ISBN 978-80-251-1996-9.
4. PORTER, Michael E. Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 1980. 396 s. ISBN 0-02-925360-8.
5. SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel. Strategická analýza. Praha: C.H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
6. THOMPSON, John. Strategic management: Awareness and change. London: Thomson Learning, 2005. 873 s. ISBN 1-84480-083-0.
Seznam doporučené literatury
1. BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
2. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
3. LANDA, Martin, POLÁK, Michal. Ekonomické řízení podniku. Vydání první. Brno: Computer Press, a.s., 2008. 198 s. ISBN 978-80-251-1996-9.
4. PORTER, Michael E. Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 1980. 396 s. ISBN 0-02-925360-8.
5. SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel. Strategická analýza. Praha: C.H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
6. THOMPSON, John. Strategic management: Awareness and change. London: Thomson Learning, 2005. 873 s. ISBN 1-84480-083-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem a cílem své diplomové práce. Práce se zabývá problematikou externího prostředí pro potřeby podnikového managementu. Cílem diplomové práce byla analýza a syntéza vlivu externích faktorů působících na podnik vybraného odvětví včetně posouzení míry jejich vlivu. Studentka seznámila komisi se závěry práce a odpověděla na otázky položené vedoucím práce:
1. Vlastníkem společnosti TranasPlus je Holcim a.s. Dochází k předávání informací týkajících se externího prostředí mezi oběma společnostmi? Pokud ano, jakých? Pokud ne, které informace by mohly tyto společnosti sdílet?