Dopravní problémy doprovázejí moderní městskou společnost již několik desítek let, v případě velkých aglomerací lze hovořit i o stovkách. Nízká plynulost dopravy a její nevhodné typy mají dopady nejen na kvalitu života obyvatel měst a na životné prostředí, ale také do ekonomiky celých urbánních oblastí. Cílem této práce je na základě analýzy vnitřní dopravy vybraného města navrhnout opatření k podpoře vyššího využívání udržitelných způsobů dopravy.
Anotace v angličtině
Traffic problems accompany modern urban society for several decades, in the case of large agglomerations we can talk about the hundreds. Low traffic flow and its unsuitable types have not only impacts to quality of life of urban residents and environment, but it has also to the economics of entire urban areas. The aim of this work is to analyze the internal traffic of the selected city and to propose measures to promote larger use of sustainable modes of transport.
Klíčová slova
Doprava, městská doprava, cyklistická doprava, metoda Analýza nákladů a přínosů
Dopravní problémy doprovázejí moderní městskou společnost již několik desítek let, v případě velkých aglomerací lze hovořit i o stovkách. Nízká plynulost dopravy a její nevhodné typy mají dopady nejen na kvalitu života obyvatel měst a na životné prostředí, ale také do ekonomiky celých urbánních oblastí. Cílem této práce je na základě analýzy vnitřní dopravy vybraného města navrhnout opatření k podpoře vyššího využívání udržitelných způsobů dopravy.
Anotace v angličtině
Traffic problems accompany modern urban society for several decades, in the case of large agglomerations we can talk about the hundreds. Low traffic flow and its unsuitable types have not only impacts to quality of life of urban residents and environment, but it has also to the economics of entire urban areas. The aim of this work is to analyze the internal traffic of the selected city and to propose measures to promote larger use of sustainable modes of transport.
Klíčová slova
Doprava, městská doprava, cyklistická doprava, metoda Analýza nákladů a přínosů
Dopravní problémy doprovázejí moderní městskou společnost již několik desítek let, v případě velkých aglomerací lze hovořit i o stovkách. Nízká plynulost dopravy a její nevhodné typy mají dopady nejen na kvalitu života obyvatel měst a na životní prostředí, ale také do ekonomiky celých urbánních oblastí.
Cílem této práce je na základě analýzy vnitřní dopravy vybraného města navrhnout opatření k podpoře vyššího využívání udržitelných způsobů dopravy.
Zásady:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Stanovení cílů práce a hypotézy, volba metod.
- Doprava ve městě a její udržitelné formy.
- Moderní přístupy k řešení dopravy v intravilánu.
- Analýza vnitřní dopravy vybraného města.
- Formulace závěrů a doporučení.
Zásady pro vypracování
Dopravní problémy doprovázejí moderní městskou společnost již několik desítek let, v případě velkých aglomerací lze hovořit i o stovkách. Nízká plynulost dopravy a její nevhodné typy mají dopady nejen na kvalitu života obyvatel měst a na životní prostředí, ale také do ekonomiky celých urbánních oblastí.
Cílem této práce je na základě analýzy vnitřní dopravy vybraného města navrhnout opatření k podpoře vyššího využívání udržitelných způsobů dopravy.
Zásady:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Stanovení cílů práce a hypotézy, volba metod.
- Doprava ve městě a její udržitelné formy.
- Moderní přístupy k řešení dopravy v intravilánu.
- Analýza vnitřní dopravy vybraného města.
- Formulace závěrů a doporučení.
Seznam doporučené literatury
CSN 73 6110. Projektování místních komunikací. Praha : Ceský normalizacní institut, leden 2006.
BYPAD Consortium: Cycling, the European approach - Total quality management in cycling policy. 2008.
Navrhování komunikací pro cyklisty a analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR: Vyd. 1. Brno: Centrum dopravního výzkumu, 2006. 93 s. ISBN 80-86502-34-1.
MARTÍNEK, Jaroslav a kol. 21 pilířů pro cyklistickou infrastrukturu. Vyd. 1. Brno: Centrum dopravního výzkumu, 2007. 72 s. ISBN 978-80-86502-60-1.
McCLINTOCK, Hugh. Planning for cycling: principles, practice and solutions for urban planners. Cambridge: CRC, 2002. ISBN 18-557-3581-4.
RUNE, Elvik et al. The handbook of road safety measures. 2nd ed. Bingley, UK: Emerald Group Publishing Limited, 2009. ISBN 978-184-8552-500.
Seznam doporučené literatury
CSN 73 6110. Projektování místních komunikací. Praha : Ceský normalizacní institut, leden 2006.
BYPAD Consortium: Cycling, the European approach - Total quality management in cycling policy. 2008.
Navrhování komunikací pro cyklisty a analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR: Vyd. 1. Brno: Centrum dopravního výzkumu, 2006. 93 s. ISBN 80-86502-34-1.
MARTÍNEK, Jaroslav a kol. 21 pilířů pro cyklistickou infrastrukturu. Vyd. 1. Brno: Centrum dopravního výzkumu, 2007. 72 s. ISBN 978-80-86502-60-1.
McCLINTOCK, Hugh. Planning for cycling: principles, practice and solutions for urban planners. Cambridge: CRC, 2002. ISBN 18-557-3581-4.
RUNE, Elvik et al. The handbook of road safety measures. 2nd ed. Bingley, UK: Emerald Group Publishing Limited, 2009. ISBN 978-184-8552-500.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentce byly položeny otázky od vedoucího diplomové práce:
Procházíte-li zpětně svou diplomovou práci, existují oblasti, které byste již do přínosů cyklodopravy nezapočítávala? A existují naopak oblasti, které byste zpětně zapracovala? Ve své práce uvádíte variantní vyčíslení potenciálních přínosů rozvoje cyklodopravy. K jakému podílu cyklodopravy má podle Vás město v desetiletém horizontu potenciál?
Dále byla studentce položena otázka oponenta práce:
Jaké by bylo Vaše doporučení pro veřejný sektor k zavedení uvedených metod a postupů v rámci rozvoje - tj. například ve které rovině jednotlivých částí veřejné správy byste tyto postupy navrhovala využít?
V rámci diskuse byla studentka tázána na problematiku udržitelnosti cyklodopravy a možné přesuny potenciálních přepravujících se osob. Dále byla tázána na důvod nepoužití diskontního faktoru.