Ve své první části tato diplomová práce popisuje rozsáhlou tématiku managementu jakosti s důrazem na problematiku získání certifikátu kvality ISO 9001. Práce blíže pojednává o procesu získání tohoto certifikátu a prodlužování jeho platnosti a o důsledcích, které to představuje pro organizaci. V praktické části je představena společnost VÚOS a.s., na které je demonstrován proces získání certifikátu v praxi. Je zde věnována pozornost komplikacím, které získání certifikátu provázely, ale také přínosům, které to společnosti zajistilo.
Anotace v angličtině
In its first part this thesis describes extensive theme of quality management with an emphasis on issues of obtaining ISO 9001 quality certificate. Thesis closely deals with the process of obtaining and renewing validity of this certificate and with the consequences which it represents for the company. In practice part of this thesis the company VÚOS a.s. is introduced and the process of obtaining certificate is demonstrated on this company. In this part attention is paid to complications which obtaining of certificate accompanied but also to benefits which company gained.
Quality, quality management, certificate, audit, standard
Rozsah průvodní práce
78 s., 1 s. obr. příl.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své první části tato diplomová práce popisuje rozsáhlou tématiku managementu jakosti s důrazem na problematiku získání certifikátu kvality ISO 9001. Práce blíže pojednává o procesu získání tohoto certifikátu a prodlužování jeho platnosti a o důsledcích, které to představuje pro organizaci. V praktické části je představena společnost VÚOS a.s., na které je demonstrován proces získání certifikátu v praxi. Je zde věnována pozornost komplikacím, které získání certifikátu provázely, ale také přínosům, které to společnosti zajistilo.
Anotace v angličtině
In its first part this thesis describes extensive theme of quality management with an emphasis on issues of obtaining ISO 9001 quality certificate. Thesis closely deals with the process of obtaining and renewing validity of this certificate and with the consequences which it represents for the company. In practice part of this thesis the company VÚOS a.s. is introduced and the process of obtaining certificate is demonstrated on this company. In this part attention is paid to complications which obtaining of certificate accompanied but also to benefits which company gained.
Quality, quality management, certificate, audit, standard
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přiblížit problematiku managementu kvality, popsat procesy nutné pro získání a prodlužování certifikátů kvality ISO, představit certifikační autority a v praktické části kvalitativně a kvantitativně zhodnotit přínosy a vynaložené náklady spojené se zavedením a prodlužováním těchto certifikátů ve vybraném výrobním podniku.
Diplomová práce bude obsahovat:
- základní pojmy managementu kvality
- procesy získání certifikace a jejich obnovy
- přínosy a náklady spojené s certifikací
- proces certifikace ve vybraném výrobním podniku
- zhodnocení přínosu certifikace ve vybraném výrobním podniku
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přiblížit problematiku managementu kvality, popsat procesy nutné pro získání a prodlužování certifikátů kvality ISO, představit certifikační autority a v praktické části kvalitativně a kvantitativně zhodnotit přínosy a vynaložené náklady spojené se zavedením a prodlužováním těchto certifikátů ve vybraném výrobním podniku.
Diplomová práce bude obsahovat:
- základní pojmy managementu kvality
- procesy získání certifikace a jejich obnovy
- přínosy a náklady spojené s certifikací
- proces certifikace ve vybraném výrobním podniku
- zhodnocení přínosu certifikace ve vybraném výrobním podniku
Seznam doporučené literatury
ČSN EN ISO 9000. Systémy managementu kvality: Základní principy a slovník. Praha: Český normalizační institut, 2006.
ČSN EN ISO 9001. Systémy managementu kvality: Požadavky. Praha: Český normalizační institut, 2010. ed. 2.
NENADÁL, Jaroslav, Darja NOSKIEVIČOVÁ, Růžena PETŘÍKOVÁ, Jiří PLURA a Josef TOŠENOVSKÝ. Moderní management jakosti: Principy, postupy, metody. Praha: Management Press, 2008, 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
PLURA, Jiří. Plánování a neustálé zlepšování jakosti. 1. Vydání. Praha: Computer Press, 2001.244 s. ISBN 80-7226-543-1.
ROSE, Kenneth H. Project quality management: Why, What and How. Fort Lauderdale, Florida: J. Ross Publishing, 2005, 41 s. ISBN 1-932159-48-7.
Seznam doporučené literatury
ČSN EN ISO 9000. Systémy managementu kvality: Základní principy a slovník. Praha: Český normalizační institut, 2006.
ČSN EN ISO 9001. Systémy managementu kvality: Požadavky. Praha: Český normalizační institut, 2010. ed. 2.
NENADÁL, Jaroslav, Darja NOSKIEVIČOVÁ, Růžena PETŘÍKOVÁ, Jiří PLURA a Josef TOŠENOVSKÝ. Moderní management jakosti: Principy, postupy, metody. Praha: Management Press, 2008, 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
PLURA, Jiří. Plánování a neustálé zlepšování jakosti. 1. Vydání. Praha: Computer Press, 2001.244 s. ISBN 80-7226-543-1.
ROSE, Kenneth H. Project quality management: Why, What and How. Fort Lauderdale, Florida: J. Ross Publishing, 2005, 41 s. ISBN 1-932159-48-7.
Přílohy volně vložené
1 Certifikát kvality
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval práci na téma Získání a prodlužování platnosti certifikátů kvality ISO ve výrobním podniku. Přiblížil problematiku managementu kvality, popsal procesy nutné pro získání a prodlužování certifikátů kvality ISO, představil certifikační autority a zhodnotil přínosy a vynaložené náklady spojené se zavedením a prodlužováním těchto certifikátů ve vybraném výrobním podniku.
Otázky u obhajoby:
1) Proč se systémy řízení jakosti tak masivně rozšířily ve všech oborech a zeměpisných šířkách?
2) Co udělat proto, aby se systém kvality ISO a s tím související získání certifikátu, nestal časem pouze formální záležitostí, ale živým nástrojem řízení firmy?
3) Jaké jsou závěry zákaznických auditů, jaké poznatky pro VÚOS a. s. přinášejí?
4) V práci konstatujete, že přes 14 let trvající certifikaci není přístup řídících i výkonných zaměstnanců v této oblasti optimální. Myslíte si, že s ohledem na toto zjištění, je vhodná doba na zavedení systému správné výrobní praxe?