Diplomová práce se zabývá vnitřní analýzou image města Nové Město nad Metují. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. V první části nalezneme teoretická východiska důležitá pro pochopení vztahů a souvislostí, jenž jsou stěžejní pro následující výzkum. Nalezneme zde identifikaci pojmů image, město, marketing města, komunikace a analýza image. Druhá kapitola je zaměřena na současný stav města Nové Město nad Metují, který výrazně ovlivňuje celkový obraz města. Třetí část je věnována výsledkům dotazníkového šetření, které probíhalo mezi obyvateli Nového Města nad Metují a které odhaluje, jak město vnímají sami občané. Ve čtvrté, poslední kapitole, jsou na základě výsledků výzkumu navržena doporučení k možnému zlepšení image města.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the inner image analysis of the town Nové Město nad Metují. The thesis is divided into four chapters. The first part of thesis include an theoretical basis which are important to understanding the relationship and connection that are crucial for subsequent research. There are the identification of terms image, city, city marketing, communication and image analysis. The second part is focused on the current condition of the town Nové Město nad Metují, which significantly affects total image of the town. The third part is devoted to the results of questionnaire survey conducted among residents of the town Nové Město nad Metují that reveals how citizens perceive their town. In the fourth, final chapter, there are recommendations for possible image improvement of the reference town which are based on the results of research.
Klíčová slova
Image, image města, analýza image, město Nové Město nad Metují
Klíčová slova v angličtině
Image, Image of the town, Image analysis, Town Nové Město nad Metují
Rozsah průvodní práce
125 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vnitřní analýzou image města Nové Město nad Metují. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. V první části nalezneme teoretická východiska důležitá pro pochopení vztahů a souvislostí, jenž jsou stěžejní pro následující výzkum. Nalezneme zde identifikaci pojmů image, město, marketing města, komunikace a analýza image. Druhá kapitola je zaměřena na současný stav města Nové Město nad Metují, který výrazně ovlivňuje celkový obraz města. Třetí část je věnována výsledkům dotazníkového šetření, které probíhalo mezi obyvateli Nového Města nad Metují a které odhaluje, jak město vnímají sami občané. Ve čtvrté, poslední kapitole, jsou na základě výsledků výzkumu navržena doporučení k možnému zlepšení image města.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the inner image analysis of the town Nové Město nad Metují. The thesis is divided into four chapters. The first part of thesis include an theoretical basis which are important to understanding the relationship and connection that are crucial for subsequent research. There are the identification of terms image, city, city marketing, communication and image analysis. The second part is focused on the current condition of the town Nové Město nad Metují, which significantly affects total image of the town. The third part is devoted to the results of questionnaire survey conducted among residents of the town Nové Město nad Metují that reveals how citizens perceive their town. In the fourth, final chapter, there are recommendations for possible image improvement of the reference town which are based on the results of research.
Klíčová slova
Image, image města, analýza image, město Nové Město nad Metují
Klíčová slova v angličtině
Image, Image of the town, Image analysis, Town Nové Město nad Metují
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vnitřní analýza image města Nové Město nad Metují z pohledu jeho obyvatel. Součástí práce je charakteristika základních teoretický pojmů - image, image města a dalších teoretických východisek pro práci. Dále jsou popsány metody výzkumu. Praktická část je věnována popisu současného stavu města a provedení dotazníkového šetření, na základě jehož výsledků je popsán ucelený obraz o image města z pohledu jeho obyvatel a také je poukázáno na problémové oblasti města.
Na závěr práce jsou navržena konkrétní řešení a doporučení.
V práci budou zpracovány tyto oblasti:
- charakteristika základních teoretických pojmů (image, image města)
- metody výzkumu
- profil města z pohledu socioekonomické situace
- dotazníkové šetření jako součást vnitřní analýzy image města
- Vyhodnocení výzkumu
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vnitřní analýza image města Nové Město nad Metují z pohledu jeho obyvatel. Součástí práce je charakteristika základních teoretický pojmů - image, image města a dalších teoretických východisek pro práci. Dále jsou popsány metody výzkumu. Praktická část je věnována popisu současného stavu města a provedení dotazníkového šetření, na základě jehož výsledků je popsán ucelený obraz o image města z pohledu jeho obyvatel a také je poukázáno na problémové oblasti města.
Na závěr práce jsou navržena konkrétní řešení a doporučení.
V práci budou zpracovány tyto oblasti:
- charakteristika základních teoretických pojmů (image, image města)
- metody výzkumu
- profil města z pohledu socioekonomické situace
- dotazníkové šetření jako součást vnitřní analýzy image města
- Vyhodnocení výzkumu
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V., FORET, M. Komunikující město. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999, 178 s. ISBN 80-716-9750-8.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-726-1006-6.
LYNCH, K. Obraz města: The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha: Polygon, 2004, 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 221 s. ISBN 80-247-9067-X.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V., FORET, M. Komunikující město. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999, 178 s. ISBN 80-716-9750-8.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-726-1006-6.
LYNCH, K. Obraz města: The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha: Polygon, 2004, 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 221 s. ISBN 80-247-9067-X.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou diplomovou prací s názvem "Vnitřní analýza image města Nové Město nad Metují". Diplomová práce se zabývá vnitřní analýzou image města Nové Město nad Metují. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. V první části nalezneme teoretická východiska důležitá pro pochopení vztahů a souvislostí, jež jsou stěžejní pro následující výzkum. Nalezneme zde identifikaci pojmů image, město, marketing města, komunikace a analýza image. Druhá kapitola je zaměřena na současný stav města Nové Město nad Metují, který výrazně ovlivňuje celkový obraz města. Třetí část je věnována výsledkům dotazníkového šetření, které probíhalo mezi obyvateli Nového Města nad Metují a které odhaluje, jak město vnímají sami občané. Ve čtvrté, poslední kapitole, jsou na základě výsledků výzkumu navržena doporučení k možnému zlepšení image města.
V průběhu obhajoby zodpověděl student následující otázky položené komisí:
1) V práci se zabýváte tématem image. Myslíte, že všeobecně dochází k jeho přeceňování, podceňování nebo reálnému hodnocení? Jak, se domníváte, je to s image měst?
2) Vaše dotazníkové šetření je využitelné i pro potřeby daného města. Můžete uvést, zda jej město konkrétně využilo?
3) Co přineslo šetření Vám osobně?
4) Kde Vy osobně vidíte největší rezervy a největší bariery ve tvorbě image sledovaného města?