Bakalářská práce se bude zabývat studiem dvou děl dvou vybraných amerických literátů, kteří jsou oba řazeni k tzv. ztracené generaci. Cílem bakalářské práce je na základě analýzy konkrétních děl Ernesta Hemingwaye a Sherwooda Andersona ukázat míru příslušnosti těchto děl k tvorbě literátů působících ve 20. letech 20. století souhrnně nazývaných ztracená generace. Práce si klade za cíl analyzovat a navzájem komparovat obě zkoumaná díla, přičemž je za účelem získání objektivního výsledku využito přístupu tzv. multikriteriální komparativní analýzy.
Anotace v angličtině
The bachelor paper deals with the study of two works by two American authors who both belong to a group of writers called the Lost Generation. The aim of this paper is to examine to what extent the two works by Ernest Hemingway and Sherwood Anderson can be classified as works by authors who wrote in 1920's called lost generation. The paper analyses and compares the two works with the use of a comparative multi-criterial analytical approach.
Klíčová slova
ztracená generace, Ernest Hemingway, Sherwood Anderson, americká
literatura, počátek 20. Století, komparativní analýza, multikriteriální přístup
Klíčová slova v angličtině
Lost Generation, Ernest Hemingway, Sherwood Anderson, American literature,
beginning of the 20th century, comparative analysis, multi-criterial approach
Rozsah průvodní práce
76 s. (135 000 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se bude zabývat studiem dvou děl dvou vybraných amerických literátů, kteří jsou oba řazeni k tzv. ztracené generaci. Cílem bakalářské práce je na základě analýzy konkrétních děl Ernesta Hemingwaye a Sherwooda Andersona ukázat míru příslušnosti těchto děl k tvorbě literátů působících ve 20. letech 20. století souhrnně nazývaných ztracená generace. Práce si klade za cíl analyzovat a navzájem komparovat obě zkoumaná díla, přičemž je za účelem získání objektivního výsledku využito přístupu tzv. multikriteriální komparativní analýzy.
Anotace v angličtině
The bachelor paper deals with the study of two works by two American authors who both belong to a group of writers called the Lost Generation. The aim of this paper is to examine to what extent the two works by Ernest Hemingway and Sherwood Anderson can be classified as works by authors who wrote in 1920's called lost generation. The paper analyses and compares the two works with the use of a comparative multi-criterial analytical approach.
Klíčová slova
ztracená generace, Ernest Hemingway, Sherwood Anderson, americká
literatura, počátek 20. Století, komparativní analýza, multikriteriální přístup
Klíčová slova v angličtině
Lost Generation, Ernest Hemingway, Sherwood Anderson, American literature,
beginning of the 20th century, comparative analysis, multi-criterial approach
Zásady pro vypracování
1. Student s využitím relevantní sekundární literatury nejprve uvede do historicko-kulturních souvislostí a vysvětlí pojem "lost generation" (ztracená generace) a jeho místo v dějinách americké literatury. Zvolené autory do tohoto kontextu zařadí.
2. Jádrem práce bude analýza vybraných děl Sherwooda Andersona a Ernesta Hemingwaye, která se fenoménem ztracené generace zabývají. Student se především soustředí na to, jak autoři zachycují zkušenost první světové války, tzv. syndromu veteránů, jejich psychické a sociální problémy, způsob vyrovnávání se s nimi, i to, jaké formální prostředky autoři ve svých dílech zvolili. Literární analýzu student opře o relevantní kritické zdroje a své vývody vhodně doloží odkazy na primární díla.
3. Závěrem student porovná přístup obou autorů, shody či odlišnosti zvolených děl a svůj rozbor a komparaci shrne.
Zásady pro vypracování
1. Student s využitím relevantní sekundární literatury nejprve uvede do historicko-kulturních souvislostí a vysvětlí pojem "lost generation" (ztracená generace) a jeho místo v dějinách americké literatury. Zvolené autory do tohoto kontextu zařadí.
2. Jádrem práce bude analýza vybraných děl Sherwooda Andersona a Ernesta Hemingwaye, která se fenoménem ztracené generace zabývají. Student se především soustředí na to, jak autoři zachycují zkušenost první světové války, tzv. syndromu veteránů, jejich psychické a sociální problémy, způsob vyrovnávání se s nimi, i to, jaké formální prostředky autoři ve svých dílech zvolili. Literární analýzu student opře o relevantní kritické zdroje a své vývody vhodně doloží odkazy na primární díla.
3. Závěrem student porovná přístup obou autorů, shody či odlišnosti zvolených děl a svůj rozbor a komparaci shrne.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Sherwood. Dark Laughter. New York: Liveright, 1970.
BAKER, Carlos. Ernest Hemingway: A Life Story. Middlesex: Penguin Books, 1969.
HEMINGWAY, E. Death in The Afternoon. Scribner, 2002. (on-line kniha)
HEMINGWAY, Ernest. The Sun Also Rises. New York: Collier Books, 1986.
LEE, Brian. American fiction, 1865-1940. New York: Longman, 1987.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Sherwood. Dark Laughter. New York: Liveright, 1970.
BAKER, Carlos. Ernest Hemingway: A Life Story. Middlesex: Penguin Books, 1969.
HEMINGWAY, E. Death in The Afternoon. Scribner, 2002. (on-line kniha)
HEMINGWAY, Ernest. The Sun Also Rises. New York: Collier Books, 1986.
LEE, Brian. American fiction, 1865-1940. New York: Longman, 1987.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci. Komise se snažila vysvětlit svá hodnocení, student však nebyl schopen zareagovat odpovídajícím způsobem. Jeho argumentace se omezila na opakování stanovisek, která byla v samotném textu bakalářské práce zpochybněna. Na otázku souvislosti F.X. Šaldy s americkou ztracenou generací nedokázal najít přesvědčivé spojení, kromě životopisných podobností. Přínos své metodiky nedokázal vysvětlit kromě poukazem na její originalitu. Student svou práci v průběhu psaní nekonzultoval s vedoucí práce ani jinými vyučujícími na katedře, čímž došlo k tomu, že práce nsplňuje základní standardy závěrečné práce. Komise se shodla, že práce je v předložené podobě nepřijatelná a student nedookázal její nestandardnost uspokojivě obhájit. Komise doporučuje příště nevolit literární téma práce.