Tato práce se zabývá tématem práce s chybou ve výuce mluvení. Cílem teoretické části je zjistit zda, které, kdy, jak a kým by měly chyby být opravovány, což je založeno na názoru odborníků. Cílem praktické části je zjistit jak učitelé pracují s různými typy chyb v mluveném projevu a jak žáci reagují na různé způsoby práce s chybou. Praktická část je založena na výzkumu provedeném ve vzdělávacích institucích.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of error treatment during classroom speaking activities. The theoretical part aims to find out whether, which, when, how, and by whom learner errors should be corrected, which is based on the attitude of professionals. The aim of the practical part is to find out how teachers treat different types of errors in spoken language and how learners react to different types of error treatment. The practical part is based on a research conducted in educational institutions.
Klíčová slova
práce s chybou, chyba, mluvení, řečová dovednost mluvení, aktivity na rozvoj mluvení, preference žáků
Tato práce se zabývá tématem práce s chybou ve výuce mluvení. Cílem teoretické části je zjistit zda, které, kdy, jak a kým by měly chyby být opravovány, což je založeno na názoru odborníků. Cílem praktické části je zjistit jak učitelé pracují s různými typy chyb v mluveném projevu a jak žáci reagují na různé způsoby práce s chybou. Praktická část je založena na výzkumu provedeném ve vzdělávacích institucích.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of error treatment during classroom speaking activities. The theoretical part aims to find out whether, which, when, how, and by whom learner errors should be corrected, which is based on the attitude of professionals. The aim of the practical part is to find out how teachers treat different types of errors in spoken language and how learners react to different types of error treatment. The practical part is based on a research conducted in educational institutions.
Klíčová slova
práce s chybou, chyba, mluvení, řečová dovednost mluvení, aktivity na rozvoj mluvení, preference žáků
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat otázkami práce s chybou ve výuce mluvení. V teoretické části práce nejprve definuje komunikativní kompetenci jako cíl cizojazyčné výuky a zaměří se na její rozvoj v ústním projevu prostřednictvím různých typů aktivit. Studentka dále prezentuje typologii chyb v angličtině a způsoby práce s nimi v aktivitách cílených na rozvoj plynulosti či přesnosti mluveného projevu.
V praktické části práce studentka realizuje sérii observací ve výuce angličtiny s cílem zjistit, jak učitelé pracují s rozdílnými typy chyb a jak žáci na tyto intervence reagují.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat otázkami práce s chybou ve výuce mluvení. V teoretické části práce nejprve definuje komunikativní kompetenci jako cíl cizojazyčné výuky a zaměří se na její rozvoj v ústním projevu prostřednictvím různých typů aktivit. Studentka dále prezentuje typologii chyb v angličtině a způsoby práce s nimi v aktivitách cílených na rozvoj plynulosti či přesnosti mluveného projevu.
V praktické části práce studentka realizuje sérii observací ve výuce angličtiny s cílem zjistit, jak učitelé pracují s rozdílnými typy chyb a jak žáci na tyto intervence reagují.
Seznam doporučené literatury
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2007.
EDGE, Julian. Mistakes and Correction. Harlow: Longman Group UK Limited, 1990.
BYGATE, Martin. Speaking. Oxford: Oxford University Press, 1991.
LITTLEWOOD, William. Communicative Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
Seznam doporučené literatury
HARMER, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2007.
EDGE, Julian. Mistakes and Correction. Harlow: Longman Group UK Limited, 1990.
BYGATE, Martin. Speaking. Oxford: Oxford University Press, 1991.
LITTLEWOOD, William. Communicative Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1991.