Tématem této práce je módní a obuvnická reklama v Pardubicích v meziválečném období. Na začátku práce se nachází stručná charakteristika pojmu reklama, dále pak je popsán rozdíl ve vnímání reklamy dnes a v době meziválečné. Další kapitola se věnuje vývoji Československé republiky v tomto období z hlediska politického, správního a hospodářského. Následuje popis vývoje reklamy na českém území od jejích počátků až do doby před druhou světovou válkou. Několik dalších stran je věnováno městu Pardubice, jejich vývoji v době meziválečné a také tisku, který se na jeho území v této době objevil. Nejdůležitější částí celé práce je přiblíženi módní a obuvnické reklamy v novinách Východ a Východočeský republikán. Kapitola se zaměřuje na rozbor reklamy nejaktivnějších zadavatelů módní a obuvnické reklamy v jednotlivých ročnících novin během doby meziválečné.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is fashion and footwear advertising in Pardubice during the interwar period. At the beginning, there is a brief characteristic of the concept of advertising and also a description of the differences in the perception of advertising today and in the interwar period. The following chapter is devoted to the development of the Czechoslovak Republic in this period from political, administrative and economic point of view. Next chapter deals with the evolution of advertising in Czech territory from its beginnings to the time before World War II. Several other pages are dedicated to the city of Pardubice, its development during the interwar period and also to the press that occurred there at this time. The most important task of the thesis is to introduce fashion and footwear advertisements in newspapers Východ and Východočeský republikán. This chapter focuses on the analysis of advertisements of the most active submitters in the fashion and footwear advertising in individual volumes of these newspapers during the period between the wars.
Klíčová slova
reklama, móda, obuv, Pardubice, meziválečné období
Klíčová slova v angličtině
advertisement, advertising, fashion, footwear, town Pardubice, interwar period
Rozsah průvodní práce
72 s. Obrazová příloha: 6 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této práce je módní a obuvnická reklama v Pardubicích v meziválečném období. Na začátku práce se nachází stručná charakteristika pojmu reklama, dále pak je popsán rozdíl ve vnímání reklamy dnes a v době meziválečné. Další kapitola se věnuje vývoji Československé republiky v tomto období z hlediska politického, správního a hospodářského. Následuje popis vývoje reklamy na českém území od jejích počátků až do doby před druhou světovou válkou. Několik dalších stran je věnováno městu Pardubice, jejich vývoji v době meziválečné a také tisku, který se na jeho území v této době objevil. Nejdůležitější částí celé práce je přiblíženi módní a obuvnické reklamy v novinách Východ a Východočeský republikán. Kapitola se zaměřuje na rozbor reklamy nejaktivnějších zadavatelů módní a obuvnické reklamy v jednotlivých ročnících novin během doby meziválečné.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is fashion and footwear advertising in Pardubice during the interwar period. At the beginning, there is a brief characteristic of the concept of advertising and also a description of the differences in the perception of advertising today and in the interwar period. The following chapter is devoted to the development of the Czechoslovak Republic in this period from political, administrative and economic point of view. Next chapter deals with the evolution of advertising in Czech territory from its beginnings to the time before World War II. Several other pages are dedicated to the city of Pardubice, its development during the interwar period and also to the press that occurred there at this time. The most important task of the thesis is to introduce fashion and footwear advertisements in newspapers Východ and Východočeský republikán. This chapter focuses on the analysis of advertisements of the most active submitters in the fashion and footwear advertising in individual volumes of these newspapers during the period between the wars.
Klíčová slova
reklama, móda, obuv, Pardubice, meziválečné období
Klíčová slova v angličtině
advertisement, advertising, fashion, footwear, town Pardubice, interwar period
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Pohled na reklamu dnes a v době meziválečné
3. Vývoj českého prostoru v době meziválečné
4. Vývoj reklamy na českém území do 2. světové války
5. Pardubice v době meziválečné
6. Módní a obuvnická reklama v Pardubicích v meziválečném období
7. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Pohled na reklamu dnes a v době meziválečné
3. Vývoj českého prostoru v době meziválečné
4. Vývoj reklamy na českém území do 2. světové války
5. Pardubice v době meziválečné
6. Módní a obuvnická reklama v Pardubicích v meziválečném období
7. Závěr
Seznam doporučené literatury
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. Praha, 1999.
Kniha o reklamě. Čili jak dělat reklamu, aby se vyplácela. Praha, 1940.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Dvacátá léta v české reklamě. In: Studie k moderním dějinám. Sborník prací k 70. narozeninám Vlastislava Laciny. Praha, 2001.
SLABÝ, Jiří. Kurs obchodní reklamy. Praha, 1929.
BRABEC, Jan. Zásady výnosné obchodní reklamy. Praha, 1927.
BERÁNKOVÁ, Milena. Dějiny československé žurnalistiky. I. díl. Praha, 1981.
VYSEKALOVÁ, Jitka - KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. Havlíčkův Brod, 2001.
Seznam doporučené literatury
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. Praha, 1999.
Kniha o reklamě. Čili jak dělat reklamu, aby se vyplácela. Praha, 1940.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Dvacátá léta v české reklamě. In: Studie k moderním dějinám. Sborník prací k 70. narozeninám Vlastislava Laciny. Praha, 2001.
SLABÝ, Jiří. Kurs obchodní reklamy. Praha, 1929.
BRABEC, Jan. Zásady výnosné obchodní reklamy. Praha, 1927.
BERÁNKOVÁ, Milena. Dějiny československé žurnalistiky. I. díl. Praha, 1981.
VYSEKALOVÁ, Jitka - KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. Havlíčkův Brod, 2001.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1) Představení práce
2) Posudek vedoucí práce a oponenta
3) Diskuze: - odrazy sociálního stavu společnosti v reklamě