V této diplomové práci je proveden koncepční návrh rekonstrukce motorového úzkorozchodného osobního vozu. Práce obsahuje také stručný přehled úzkorozchodných motorových vozů. Dále jsou popsány základní provozní a konstrukční odlišnosti úzkorozchodných vozidel. Po samotném přehledu je samotný popis osobního vozu řady Bax/u a koncepční návrh přestavby osobního vozu. Následuje výpočet traťových a vozidlových odporů a sestavení trakční charakteristiky. Poté následuje volba spalovacího motoru a výpočet hydrostatického přenosu výkonu. Na závěr je uvedeno rozpracování strojovny a pevnostní analýza rámu vozidla.
Anotace v angličtině
In this diploma is performed the conceptual design of reconstruction the motor narrow-track passenger wagon. The diploma work also includes the short summary of narrow-track motor wagons. Further are described basic operating and constructional differences narrow-track vehicles.After the summary is the description of the passenger wagon Bax/u series and the conceptual design of the reconstruction of the passenger wagon. Followed the calculation of the track and vehicles resistances and assembly of the traction characteristics. Hereafter follows the choice of the combustion engine and the calculation of the hydrostatic power transmission. Finally mentioned the development of the engine room andthe chassis strength analysis.
Motor vehicle, Bax/u, hydrostatic power transmission, Ciernohronska railway, track gauge 760 mm
Rozsah průvodní práce
76 + 44 str. (75500)
Jazyk
CZ
Anotace
V této diplomové práci je proveden koncepční návrh rekonstrukce motorového úzkorozchodného osobního vozu. Práce obsahuje také stručný přehled úzkorozchodných motorových vozů. Dále jsou popsány základní provozní a konstrukční odlišnosti úzkorozchodných vozidel. Po samotném přehledu je samotný popis osobního vozu řady Bax/u a koncepční návrh přestavby osobního vozu. Následuje výpočet traťových a vozidlových odporů a sestavení trakční charakteristiky. Poté následuje volba spalovacího motoru a výpočet hydrostatického přenosu výkonu. Na závěr je uvedeno rozpracování strojovny a pevnostní analýza rámu vozidla.
Anotace v angličtině
In this diploma is performed the conceptual design of reconstruction the motor narrow-track passenger wagon. The diploma work also includes the short summary of narrow-track motor wagons. Further are described basic operating and constructional differences narrow-track vehicles.After the summary is the description of the passenger wagon Bax/u series and the conceptual design of the reconstruction of the passenger wagon. Followed the calculation of the track and vehicles resistances and assembly of the traction characteristics. Hereafter follows the choice of the combustion engine and the calculation of the hydrostatic power transmission. Finally mentioned the development of the engine room andthe chassis strength analysis.
Motor vehicle, Bax/u, hydrostatic power transmission, Ciernohronska railway, track gauge 760 mm
Zásady pro vypracování
Pro potřeby pravidelné celoroční veřejné osobní dopravy na speciální dráze ČHŽ je potřeba rozšířit vozový park o 1 až 4 moderní motorová vozidla přestavěná z osobních vozů řady Bax (Baw). Motorový vůz by měl být schopen jízdy na trati Dobroč - Chvatimech v možném řazení M24 + Bax + R24. Pro tento požadavek navrhněte trakční charakteristiku motorového vozidla a návrh přenosu výkonu.
Vypracujte:
1. Koncepce rekonstrukce vozidla.
2. Návrh přenosu výkonu.
3. Rozpracování projektu zvolené varianty řešení.
4. Pevnostní analýza upraveného rámu vozidla.
Zásady pro vypracování
Pro potřeby pravidelné celoroční veřejné osobní dopravy na speciální dráze ČHŽ je potřeba rozšířit vozový park o 1 až 4 moderní motorová vozidla přestavěná z osobních vozů řady Bax (Baw). Motorový vůz by měl být schopen jízdy na trati Dobroč - Chvatimech v možném řazení M24 + Bax + R24. Pro tento požadavek navrhněte trakční charakteristiku motorového vozidla a návrh přenosu výkonu.
Vypracujte:
1. Koncepce rekonstrukce vozidla.
2. Návrh přenosu výkonu.
3. Rozpracování projektu zvolené varianty řešení.
4. Pevnostní analýza upraveného rámu vozidla.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER J., JANDA J., MARUNA Z., ZDRŮBEK S.: Kolejové vozy. Bratislava: ALFA, 1986, 1. vydání, 380 s., ISBN 63-870-84.
[2] MARUNA Z., HOFMANN V., KOULA J.: Metodika konstruování kolejových vozidel. Praha: Ediční středisko ČVUT, 1992, 2. vydání, 176 s., ISBN 80-01-00815-0.
[3] ŠÍBA J.: Konstrukce vozidel II - pojezd. Praha: Ediční středisko ČVUT, 1991, 165 s., ISBN 80-01-00615-8.
[4] LATA M.: Konstrukce kolejových vozidel II. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004, 206 s., ISBN 80-7194-696-6.
Seznam doporučené literatury
[1] IZER J., JANDA J., MARUNA Z., ZDRŮBEK S.: Kolejové vozy. Bratislava: ALFA, 1986, 1. vydání, 380 s., ISBN 63-870-84.
[2] MARUNA Z., HOFMANN V., KOULA J.: Metodika konstruování kolejových vozidel. Praha: Ediční středisko ČVUT, 1992, 2. vydání, 176 s., ISBN 80-01-00815-0.
[3] ŠÍBA J.: Konstrukce vozidel II - pojezd. Praha: Ediční středisko ČVUT, 1991, 165 s., ISBN 80-01-00615-8.
[4] LATA M.: Konstrukce kolejových vozidel II. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004, 206 s., ISBN 80-7194-696-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, plány, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant přednesl obhajobu své diplomové práce, zodpověděl dotazy z posudků, nebyl však schopen vyčerpávajícím způsobem zodpovědět otázky členů komise.