Práce pojednává o babyboxech a o této problematice v České Republice. Jedná se o teoreticko ? praktickou práci. V teoretické části se zaměřuji na historii babyboxů, okolnosti provázející vznik babyboxů u nás a na situaci v ostatních zemích. Dále se zabývám morální a etickou problematikou.
Praktická část je zaměřena na informovanost žen o babyboxech a jejich názor na odkládání dětí.
Anotace v angličtině
The theoretical-research bachelor thesis deals with the issue of baby boxes in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the history of baby boxes, circumstances accompanying their introduction in the Czech Republic and the state in other countries. Further, I am dealing with the moral and ethical issues.
The practical part focuses on women's awareness of baby boxes and their opinion on discarding children.
Klíčová slova
Babybox, vzdání se dítěte, anonymní, adopce, identita
Klíčová slova v angličtině
Babybox, abandonment of a child, anonymous, adoption, identity
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o babyboxech a o této problematice v České Republice. Jedná se o teoreticko ? praktickou práci. V teoretické části se zaměřuji na historii babyboxů, okolnosti provázející vznik babyboxů u nás a na situaci v ostatních zemích. Dále se zabývám morální a etickou problematikou.
Praktická část je zaměřena na informovanost žen o babyboxech a jejich názor na odkládání dětí.
Anotace v angličtině
The theoretical-research bachelor thesis deals with the issue of baby boxes in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the history of baby boxes, circumstances accompanying their introduction in the Czech Republic and the state in other countries. Further, I am dealing with the moral and ethical issues.
The practical part focuses on women's awareness of baby boxes and their opinion on discarding children.
Klíčová slova
Babybox, vzdání se dítěte, anonymní, adopce, identita
Klíčová slova v angličtině
Babybox, abandonment of a child, anonymous, adoption, identity
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. Hess, L. Co jste se v novinách nedočetli o babyboxech. 1. vyd. Praha: Petrklíč, 2009. ISBN 978-80-7229-233-2.
2. Langmeier, J.; Matějček, Z. Psychická deprivace v dětství. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-2461-983-5.
3. Langmeier, J.; Krejčířová, D. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0.
4. Říčan, P.; Krejčířová, D. Dětská klinická psychologie. 4. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1049-5.
5. Janošová, P. Dívčí a chlapecká identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2284-9.
Seznam doporučené literatury
1. Hess, L. Co jste se v novinách nedočetli o babyboxech. 1. vyd. Praha: Petrklíč, 2009. ISBN 978-80-7229-233-2.
2. Langmeier, J.; Matějček, Z. Psychická deprivace v dětství. 4. vyd. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-2461-983-5.
3. Langmeier, J.; Krejčířová, D. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0.
4. Říčan, P.; Krejčířová, D. Dětská klinická psychologie. 4. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1049-5.
5. Janošová, P. Dívčí a chlapecká identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2284-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Ve výzkumné části uvádíte, že jste rozdávala dotazníky osobně a nebo rozesílala přes internet. Kolik dotazníků s Vámi respondentky vyplnily osobně?
2. V jedné otázce, konkrétně v otázce č. 13, zjišťujete názor starší generace na vznik babyboxů. Kdo podle Vás patří do starší generace?
3. V otázce č. 4 se ptáte na okres, kde respondentka žije a dále se ptáte v otázce č. 6 na nejbližší babybox. Překvapilo mě, že respondentky ze Šumperka uváděly nejbližší babyboxy i v Pardubicích a např. respondentky z Chrudimi, uváděly nejbližší babybox v Šumperku? Máte na toto nějaké vysvětlení.
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.