Teoretická část práce se věnuje problematice podpory prodeje a podpory retence zákazníků při zavádění nového produktu na trh a jejím specifikům pro farmaceutický průmysl. Nejdříve jsou definovány pojmy podpora prodeje a podpora retence zákazníků a dále jsou vymezeny nejčastěji používané nástroje podpory prodeje a podpory retence zákazníků a hlavní cíle, kterých chce podnik dosáhnout pomocí různých forem podpory prodeje a podpory retence zákazníků. Dále se tato práce věnuje problematice procesu uvedení nového produktu na trh, resp. na farmaceutický trh. Praktická část diplomové práce je věnována přípravě, realizaci a vyhodnocení výsledků primárního marketingového výzkumu, zaměřeného na využívání a vnímání podpory prodeje a podpory retence zákazníků z pohledu vedoucích kamenných lékáren, ve městech Pardubice a Chrudim při zavádění nového volně prodejného farmaceutického produktu na trh. Konečně byl výzkum věnován spolupráci kamenných lékáren s výrobci, distributory a lékaři v procesu zavádění tohoto produktu na trh.
Annotation in English
Theoretical part of the work is dedicated to the problems of sales promotion and support customer retention when launching the new product on the market and its specifications
for the pharmaceutical industry. First, the point of the study is to define sales promotion
and support customer retention and the work defines the most frequently used
forms of sales promotion and retention of customers and the mail objectives that
the company wants to achieve through various forms of sales promotion and support customer retention. The work is dedicated to the problems of process launching of the new product on the market, on the pharmaceutical market. The practical part of the thesis deals with the preparation, implementation and assessment of results of primary marketing research projects which focuses on the use and perception of sales promotion and support customer retention from the perspective of leading stone pharmacies in cities Pardubice and Chrudim when launching the new OTC pharmaceutical products on the market. Finally, the research is dedicated to cooperation with the manufacturers, the distributors and the doctors in the process of launching a new product on the market.
Keywords
podpora prodeje, retence zákazníků, nástroje podpory prodeje, nástroje podpory retence zákazníků, zavádění nového produktu na trh, farmaceutický průmysl, kamenné lékárny, výrobci, distributoři, lékaři
Keywords in English
sales promotion, retention of customers, forms of sales promotion, forms of customer retention, launch of the new product on the market, pharmaceutical industry, stone pharmacies, manufacturer, distributor, doctor
Length of the covering note
94 s., 11 s.
Language
CZ
Annotation
Teoretická část práce se věnuje problematice podpory prodeje a podpory retence zákazníků při zavádění nového produktu na trh a jejím specifikům pro farmaceutický průmysl. Nejdříve jsou definovány pojmy podpora prodeje a podpora retence zákazníků a dále jsou vymezeny nejčastěji používané nástroje podpory prodeje a podpory retence zákazníků a hlavní cíle, kterých chce podnik dosáhnout pomocí různých forem podpory prodeje a podpory retence zákazníků. Dále se tato práce věnuje problematice procesu uvedení nového produktu na trh, resp. na farmaceutický trh. Praktická část diplomové práce je věnována přípravě, realizaci a vyhodnocení výsledků primárního marketingového výzkumu, zaměřeného na využívání a vnímání podpory prodeje a podpory retence zákazníků z pohledu vedoucích kamenných lékáren, ve městech Pardubice a Chrudim při zavádění nového volně prodejného farmaceutického produktu na trh. Konečně byl výzkum věnován spolupráci kamenných lékáren s výrobci, distributory a lékaři v procesu zavádění tohoto produktu na trh.
Annotation in English
Theoretical part of the work is dedicated to the problems of sales promotion and support customer retention when launching the new product on the market and its specifications
for the pharmaceutical industry. First, the point of the study is to define sales promotion
and support customer retention and the work defines the most frequently used
forms of sales promotion and retention of customers and the mail objectives that
the company wants to achieve through various forms of sales promotion and support customer retention. The work is dedicated to the problems of process launching of the new product on the market, on the pharmaceutical market. The practical part of the thesis deals with the preparation, implementation and assessment of results of primary marketing research projects which focuses on the use and perception of sales promotion and support customer retention from the perspective of leading stone pharmacies in cities Pardubice and Chrudim when launching the new OTC pharmaceutical products on the market. Finally, the research is dedicated to cooperation with the manufacturers, the distributors and the doctors in the process of launching a new product on the market.
Keywords
podpora prodeje, retence zákazníků, nástroje podpory prodeje, nástroje podpory retence zákazníků, zavádění nového produktu na trh, farmaceutický průmysl, kamenné lékárny, výrobci, distributoři, lékaři
Keywords in English
sales promotion, retention of customers, forms of sales promotion, forms of customer retention, launch of the new product on the market, pharmaceutical industry, stone pharmacies, manufacturer, distributor, doctor
Research Plan
1. Podpora prodeje a podpora retence zákazníků a její formy.
2. Podpora prodeje a podpora retence zákazníků při zavádění nového produktu na trh.
3. Příprava a realizace výzkumu podpory prodeje a podpory retence v kamenných lékárnách při zavádění nového OTC léku na trh.
4. Zpracování a analýza dat z výzkumu podpory prodeje a podpory retence při zavádění nového OTC léku na trh.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Research Plan
1. Podpora prodeje a podpora retence zákazníků a její formy.
2. Podpora prodeje a podpora retence zákazníků při zavádění nového produktu na trh.
3. Příprava a realizace výzkumu podpory prodeje a podpory retence v kamenných lékárnách při zavádění nového OTC léku na trh.
4. Zpracování a analýza dat z výzkumu podpory prodeje a podpory retence při zavádění nového OTC léku na trh.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Recommended resources
1. LAMB, CH. W.; HAIR Jr., J. F.; McDANIEL C.: Marketing. 10. vyd. Cengage Learning, 2008. 708 s. ISBN 978-0-324-59109-5.
2. METYŠ, K.; BALOG, P.: Marketing ve farmacii. Praha: Grada Publishing, 2006. 208 s. ISBN 978-8-024-70830-0.
3. SCHULTZ, D. E.; ROBINSON, W. A.; PETRISON, L. A.: Sales Promotion Essentials: The 10 Basic Sales Promotion Techniques and How to Use Them. 3. vyd. McGraw Hill Professional, 1998. 231 s. ISBN 978-0-844-23355-0.
4. FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN: 80-7226-811-2.
5. KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G.: Moderní marketing. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. 1041 s. ISBN: 80-247-1545-7.
6. Další literatura na základě vyhledávací a cílené rešerše
Recommended resources
1. LAMB, CH. W.; HAIR Jr., J. F.; McDANIEL C.: Marketing. 10. vyd. Cengage Learning, 2008. 708 s. ISBN 978-0-324-59109-5.
2. METYŠ, K.; BALOG, P.: Marketing ve farmacii. Praha: Grada Publishing, 2006. 208 s. ISBN 978-8-024-70830-0.
3. SCHULTZ, D. E.; ROBINSON, W. A.; PETRISON, L. A.: Sales Promotion Essentials: The 10 Basic Sales Promotion Techniques and How to Use Them. 3. vyd. McGraw Hill Professional, 1998. 231 s. ISBN 978-0-844-23355-0.
4. FORET, M.: Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 275 s. ISBN: 80-7226-811-2.
5. KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G.: Moderní marketing. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. 1041 s. ISBN: 80-247-1545-7.
6. Další literatura na základě vyhledávací a cílené rešerše
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Na str. 20 řadí diplomantka Eventy mezi nástroje podpory prodeje směrem k obchodním partnerům. Obvykle se však setkáváme s Eventy jako s jedním z nástrojů PR. Vysvětlete prosím, jak lze využít Eventů pro podporu prodejů a kdy jako nástroj PR.
2. Z výzkumu vyplynulo, že mezi poměrně často využívané formy podpory prodeje v kamenných lékárnách při zavádění nových volně prodejních léků patří "možnost vyzkoušení produktu v lékárně na místě" a "rozdávání vzorků u lékařů v dosahu lékárny" (viz. str. 60 a 61). Vysvětlete prosím, jak tyto formy podpory prodejů fungují (uveďte příklad).
3. Co bylo podnětem pro provedení daného výzkumu a jaká je (či bude) praktická využitelnost získaných výsledků?
4. Jsou akce podpory prodeje vždycky rentabilní?
5. Změřila si některá z lékáren míru retence?