Předmětem diplomové práce je předpověď a plánování prodejů vybrané skupiny produktů v podniku chemického průmyslu. Teoretická část je zpracována formou literární rešerše, která popisuje význam předpovídání a plánování prodeje v podniku s využitím v takticko-operativním plánování. Dále se úvodní část věnuje struktuře předpovědi s ohledem na její krátkodobé cíle a procesu předpovídání včetně jejich metod a kontrole přesnosti. V praktické části je provedena analýza a vyhodnocení procesu předpovědi a plánování prodejů vybraného podniku u cílové skupiny produktů. Pro výzkum byly použity informace, které byly získány formou hloubkových rozhovorů od vybraných odpovědných pracovníků daného podniku a analýzou poskytnutých dat v programu MS Excel.
Anotace v angličtině
The subjekt of this thesis is to forecast and plan sales categories of products
in a chemical industry. The theoretical part is treated as a literature review, which describes the importace of forecasting and planning sales business using the tactical and operational planning. Further research deals with the structure predictions with regard to short-term goal of predicting and forecasting process, including methods of forecasting and control accuracy. In the practical part of the analysis and the evaluation process of forecasting and planning sales of selected company for a selected group of products. There search used information on that was obtained through in depth interviews with selected responsible employees of the company and analyzing the data provided in MS Excel.
Klíčová slova
Předpovídání a plánování prodejů, metody předpovídání, přesnost předpovídání, podnik chemického průmyslu, pigmenty.
Klíčová slova v angličtině
Sales forecasting and planning, metodology forecast, accuracy of forecast, chemical industry company, pigments.
Rozsah průvodní práce
77 s. , 9 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je předpověď a plánování prodejů vybrané skupiny produktů v podniku chemického průmyslu. Teoretická část je zpracována formou literární rešerše, která popisuje význam předpovídání a plánování prodeje v podniku s využitím v takticko-operativním plánování. Dále se úvodní část věnuje struktuře předpovědi s ohledem na její krátkodobé cíle a procesu předpovídání včetně jejich metod a kontrole přesnosti. V praktické části je provedena analýza a vyhodnocení procesu předpovědi a plánování prodejů vybraného podniku u cílové skupiny produktů. Pro výzkum byly použity informace, které byly získány formou hloubkových rozhovorů od vybraných odpovědných pracovníků daného podniku a analýzou poskytnutých dat v programu MS Excel.
Anotace v angličtině
The subjekt of this thesis is to forecast and plan sales categories of products
in a chemical industry. The theoretical part is treated as a literature review, which describes the importace of forecasting and planning sales business using the tactical and operational planning. Further research deals with the structure predictions with regard to short-term goal of predicting and forecasting process, including methods of forecasting and control accuracy. In the practical part of the analysis and the evaluation process of forecasting and planning sales of selected company for a selected group of products. There search used information on that was obtained through in depth interviews with selected responsible employees of the company and analyzing the data provided in MS Excel.
Klíčová slova
Předpovídání a plánování prodejů, metody předpovídání, přesnost předpovídání, podnik chemického průmyslu, pigmenty.
Klíčová slova v angličtině
Sales forecasting and planning, metodology forecast, accuracy of forecast, chemical industry company, pigments.
Zásady pro vypracování
1. Význam předpovídání a plánování prodeje ve výrobním podniku se zaměřením na využití krátkodobých předpovědí a plánů prodeje v dalších podnikových procesech (literární rešerše).
2. Struktura předpovědí/plánů prodeje (literární rešerše).
3. Proces předpovídání a plánování prodeje (literární rešerše).
4. Analýza takticko-operativního předpovídání a plánování prodeje u vybrané skupiny produktů podniku chemického průmyslu.
5. Identifikace možností zlepšení procesu předpovídání a plánování prodeje v podniku.
6. Zhodnocení a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Význam předpovídání a plánování prodeje ve výrobním podniku se zaměřením na využití krátkodobých předpovědí a plánů prodeje v dalších podnikových procesech (literární rešerše).
2. Struktura předpovědí/plánů prodeje (literární rešerše).
3. Proces předpovídání a plánování prodeje (literární rešerše).
4. Analýza takticko-operativního předpovídání a plánování prodeje u vybrané skupiny produktů podniku chemického průmyslu.
5. Identifikace možností zlepšení procesu předpovídání a plánování prodeje v podniku.
6. Zhodnocení a závěry.
Seznam doporučené literatury
1. Armstrong, J. S.: Principles of forecasting: A handbook for researchers and practitioners. 1. vyd., Berlin: Springer, 2001. ISBN 978-0-7923-7930-0.
2. Gros, I., Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management, Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
3. Jobber, D.; Lancaster, G.: Management prodeje. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-533-4.
4. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
5. Makridakis, S. G., Wheelwright, S. C., Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley, 1998. ISBN 04-715-3233-9.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
7. Stadtler, H.; Kilger, Ch.: Supply Chain Management and Advanced Planning. 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-642-09392-0.
Seznam doporučené literatury
1. Armstrong, J. S.: Principles of forecasting: A handbook for researchers and practitioners. 1. vyd., Berlin: Springer, 2001. ISBN 978-0-7923-7930-0.
2. Gros, I., Grosová, S.: Dodavatelské systémy: Supply Chain Management, Přerov: Vysoká škola logistiky, 2012. ISBN 978-80-87179-20-8.
3. Jobber, D.; Lancaster, G.: Management prodeje. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-533-4.
4. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
5. Makridakis, S. G., Wheelwright, S. C., Hyndman, R. J.: Forecasting: methods and applications. 3. vyd. New York: John Wiley, 1998. ISBN 04-715-3233-9.
6. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005. ISBN 1-4129-0571-0.
7. Stadtler, H.; Kilger, Ch.: Supply Chain Management and Advanced Planning. 4. vyd. Berlin: Springer, 2010. ISBN 978-3-642-09392-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V diskuzi byly položeny následující otázky:
Co je podstatou naivní prognózy? Je její použití adekvátní z hlediska obchodování společnosti na B2B trzích? Které lepší metody plánování by se daly aplikovat na systém s tak širokým portfoliem výrobků a s omezeným počtem výrobním aparatur?
Student otázky zodpověděl.