Bakalářská práce je zaměřena na problematiku poruch příjmu potravy. Teoretická část práce se zabývá historií poruch příjmu potravy, charakteristikou jednotlivých typů onemocnění, prevencí, léčbou a edukací, jenž sehrává významnou roli v empirické části. Empirickou část tvoří analýza dvoufázového výzkumného šetření dotazníkovou metodou v kombinaci s edukační metodou ve formě přednášky. Studentům byl předložen dotazník k vyplnění, poté následovala edukace a s měsíčním odstupem následovalo opětovné šetření. Data byla porovnávána v jednotlivých analýzách dotazníkových položek. U studentů vybraných středních škol byly zjištěny, teoretické znalosti, názory, postoje a životní zkušenosti k danému tématu.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis is focused on eating disorders. The theoretical part concentrates on the history of eating disorders, mainly characteristics of individual types of diseases, prevention, treatment and education which play an important role in the empirical part. The empirical part is created by an analysis of two-phase research questionnaire method in a combination with educational method in a form of a lecture. Students were given a questionnaire to fill and then there was education that followed and with a month time there was a re-investigation. I have compared the obtained data in particular analysis of questionnaire items. Theoretical knowledge, opinions, attitudes and life experience have been detected on the topic at students of selected secondary schools.
Klíčová slova
Poruchy příjmu potravy, mentální bulimie, mentální anorexie, edukace, adolescent, prevence
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku poruch příjmu potravy. Teoretická část práce se zabývá historií poruch příjmu potravy, charakteristikou jednotlivých typů onemocnění, prevencí, léčbou a edukací, jenž sehrává významnou roli v empirické části. Empirickou část tvoří analýza dvoufázového výzkumného šetření dotazníkovou metodou v kombinaci s edukační metodou ve formě přednášky. Studentům byl předložen dotazník k vyplnění, poté následovala edukace a s měsíčním odstupem následovalo opětovné šetření. Data byla porovnávána v jednotlivých analýzách dotazníkových položek. U studentů vybraných středních škol byly zjištěny, teoretické znalosti, názory, postoje a životní zkušenosti k danému tématu.
Anotace v angličtině
Bachelor´s thesis is focused on eating disorders. The theoretical part concentrates on the history of eating disorders, mainly characteristics of individual types of diseases, prevention, treatment and education which play an important role in the empirical part. The empirical part is created by an analysis of two-phase research questionnaire method in a combination with educational method in a form of a lecture. Students were given a questionnaire to fill and then there was education that followed and with a month time there was a re-investigation. I have compared the obtained data in particular analysis of questionnaire items. Theoretical knowledge, opinions, attitudes and life experience have been detected on the topic at students of selected secondary schools.
Klíčová slova
Poruchy příjmu potravy, mentální bulimie, mentální anorexie, edukace, adolescent, prevence
1. Sběr informací, studium literatury a popis současné problematiky.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a výzkumných záměrů.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Příprava a výzkumné šetření.
5. Sběr, zpracování a interpretace dat.
6. Zhodnocení práce, závěrečná diskuze a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium literatury a popis současné problematiky.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a výzkumných záměrů.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Příprava a výzkumné šetření.
5. Sběr, zpracování a interpretace dat.
6. Zhodnocení práce, závěrečná diskuze a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. KRCH, F. D. a kol. Poruchy příjmu potravy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0840-X.
2. MADÁROVÁ, E. Poruchy příjmu potravy. 1. vyd. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-09-2.
3. PAPEŽOVÁ, H. a kol. Spektrum poruch příjmu potravy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-2425-6.
4. PAPEŽOVÁ, H. Anorexia nervosa. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2000. ISBN 85121-32-8.
5. PAPEŽOVÁ, H. Bulimia nervosa. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2003. ISBN 80-85121-81-6.
Seznam doporučené literatury
1. KRCH, F. D. a kol. Poruchy příjmu potravy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0840-X.
2. MADÁROVÁ, E. Poruchy příjmu potravy. 1. vyd. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-09-2.
3. PAPEŽOVÁ, H. a kol. Spektrum poruch příjmu potravy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-2425-6.
4. PAPEŽOVÁ, H. Anorexia nervosa. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2000. ISBN 85121-32-8.
5. PAPEŽOVÁ, H. Bulimia nervosa. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2003. ISBN 80-85121-81-6.
Přílohy volně vložené
1 edukační materiál, 1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře minus
Hodnocení oponenta: velmi dobře minus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč je popisovaná problematika důležitá pro práci sestry?
2. Jak by jste využila výsledky Vašeho výzkumu v praxi?
3. Jaká doporučení v prevenci poruch výživy by jste navrhla?