Diplomová práce s názvem "Komunikační problémy vysokoškolských studentů při uměle navozené náhlé poruše sluchu" je rozdělena na dvě části.
Teoretická část se komplexně zabývá problematikou poruch sluchu počínaje definicí, anamnézou, vyšetřením a léčbou poruch sluchu, zdravotními účinky hluku a změnami přicházejícími s poruchou sluchu. Dále popisuje problematiku komunikace a prostorové orientace, a nakonec některé možnosti podpory takto postižených lidí.
Praktická část se skládá z analýzy výsledků získaných pomocí dotazníkového šetření a vyhodnocení cíle práce. Tím je zjistit s jakými změnami a do jaké míry se musí jedinec při náhlé poruše sluchu vyrovnávat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis named "Communication problems of university students with artificially induced sudden hearing impairment" is divided into two parts.
The theoretical part deals comprehensively with issues of hearing impairment starting from the definition, case history, examination and treatment of hearing impairment, health effects of noise and changes coming with hearing impairment. It also describes issues of the communication and spatial orientation, and finally some possibilities of the support such handicapped people.
The practical part consists of an analysis of the results acquired by a questionnaire survey and evaluation of the objective of the work. It is to find out what changes and what degree an individual has to cope.
Diplomová práce s názvem "Komunikační problémy vysokoškolských studentů při uměle navozené náhlé poruše sluchu" je rozdělena na dvě části.
Teoretická část se komplexně zabývá problematikou poruch sluchu počínaje definicí, anamnézou, vyšetřením a léčbou poruch sluchu, zdravotními účinky hluku a změnami přicházejícími s poruchou sluchu. Dále popisuje problematiku komunikace a prostorové orientace, a nakonec některé možnosti podpory takto postižených lidí.
Praktická část se skládá z analýzy výsledků získaných pomocí dotazníkového šetření a vyhodnocení cíle práce. Tím je zjistit s jakými změnami a do jaké míry se musí jedinec při náhlé poruše sluchu vyrovnávat.
Anotace v angličtině
The diploma thesis named "Communication problems of university students with artificially induced sudden hearing impairment" is divided into two parts.
The theoretical part deals comprehensively with issues of hearing impairment starting from the definition, case history, examination and treatment of hearing impairment, health effects of noise and changes coming with hearing impairment. It also describes issues of the communication and spatial orientation, and finally some possibilities of the support such handicapped people.
The practical part consists of an analysis of the results acquired by a questionnaire survey and evaluation of the objective of the work. It is to find out what changes and what degree an individual has to cope.
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek a pracovních hypotéz.
4. Stanovení metodiky výzkumu.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Kritické zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek a pracovních hypotéz.
4. Stanovení metodiky výzkumu.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Kritické zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. KLOZAR, Jan. Speciální otorinolaryngologie. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-346-X.
2. LEJSKA, Mojmír. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.
3. POKORNÁ, Andrea. Efektivní komunikační techniky v ošetřovatelství. druhé přepracované. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008. ISBN 978-80-7013-466-5.
4. SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
5. ŠPATENKOVÁ, Naděžda a KRÁLOVÁ, Jaroslava. Základní otázky komunikace: Komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
Seznam doporučené literatury
1. KLOZAR, Jan. Speciální otorinolaryngologie. Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-346-X.
2. LEJSKA, Mojmír. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.
3. POKORNÁ, Andrea. Efektivní komunikační techniky v ošetřovatelství. druhé přepracované. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008. ISBN 978-80-7013-466-5.
4. SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.
5. ŠPATENKOVÁ, Naděžda a KRÁLOVÁ, Jaroslava. Základní otázky komunikace: Komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: výborně minus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak se projevila uměla navozená porucha sluchu v zhoršení komunikace a orientace v závislosi na pohlaví? Vyšší stupeň zhoršení komunikace udávali více ženy nebo muži?
2. Proč byla v metodice u respondentů navozena porucha sluchu jen po dobu školní zátěže? Je to dostačující k zhodnocení např. orientace v neznámém prostředí?
Obhajoba diplomové práce s prezentací výborná.