Bakalářská práce se zaměřuje na otázku plánování paliva pro nepředvídatelné okolnosti v provozu ČSA. Srovnává standardně používanou metodu 5% paliva pro nepředvídatelné okolnosti s metodou 3% a vyčísluje teoreticky dosažitelné úspory v provozu pro letní letový řád roku 2013. S použitím palivových statistik vyhodnocuje linky reálně vhodné pro redukci paliva pro nepředvídatelné okolnosti a naopak linky, kde se v důsledku častých nepředvídaných situací doporučuje zůstat u 5% konceptu. Zabývá se též otázkou přiměřeného množství mimořádného paliva a finanční úsporou spojenou s jeho redukcí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the contingency fuel planning in the CSA operation. It compares the standard method of 5% contingency fuel computation with method of 3% and calculates theoretical savings for the summer timetable of 2013. Using fuel statistics, work evaluates flights suitable for reducing contingency fuel and vice versa the flights, where due to frequent unforeseeable circumstances it recommends to stay with the 5% contingency fuel concept. It also deals with the question of adequate amount of extra fuel and financial savings associated with its reduction.
Klíčová slova
palivo pro nepředvídatelné okolnosti, palivová statistika, plánování paliva, minimální množství paliva, mimořádné palivo, letecké předpisy, úspora paliva
Klíčová slova v angličtině
contingency fuel, fuel statistic, fuel planning, minimum amount of fuel, extra fuel, aviation regulations, fuel saving
Rozsah průvodní práce
62s., 4 str. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na otázku plánování paliva pro nepředvídatelné okolnosti v provozu ČSA. Srovnává standardně používanou metodu 5% paliva pro nepředvídatelné okolnosti s metodou 3% a vyčísluje teoreticky dosažitelné úspory v provozu pro letní letový řád roku 2013. S použitím palivových statistik vyhodnocuje linky reálně vhodné pro redukci paliva pro nepředvídatelné okolnosti a naopak linky, kde se v důsledku častých nepředvídaných situací doporučuje zůstat u 5% konceptu. Zabývá se též otázkou přiměřeného množství mimořádného paliva a finanční úsporou spojenou s jeho redukcí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the contingency fuel planning in the CSA operation. It compares the standard method of 5% contingency fuel computation with method of 3% and calculates theoretical savings for the summer timetable of 2013. Using fuel statistics, work evaluates flights suitable for reducing contingency fuel and vice versa the flights, where due to frequent unforeseeable circumstances it recommends to stay with the 5% contingency fuel concept. It also deals with the question of adequate amount of extra fuel and financial savings associated with its reduction.
Klíčová slova
palivo pro nepředvídatelné okolnosti, palivová statistika, plánování paliva, minimální množství paliva, mimořádné palivo, letecké předpisy, úspora paliva
Klíčová slova v angličtině
contingency fuel, fuel statistic, fuel planning, minimum amount of fuel, extra fuel, aviation regulations, fuel saving
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Definice, vysvětlení pojmů, možnosti vyplývající z leteckých předpisů
2. Analýza současné metodiky plánování letů ČSA s 5% palivem pro nepředvídatelné okolnosti
3. Návrh vhodných destinací a výpočet potřebného množství paliva podle nové metodiky 3% paliva pro nepředvídatelné okolnosti na vybraných linkách
4. Vyčíslení úspor plynoucích z nových postupů výpočtů potřebného množství paliva
5. Celkové zhodnocení a přínos použití plánování 3% paliva pro nepředvídatelné okolnosti z hlediska ekonomiky a bezpečnosti letového provozu
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Definice, vysvětlení pojmů, možnosti vyplývající z leteckých předpisů
2. Analýza současné metodiky plánování letů ČSA s 5% palivem pro nepředvídatelné okolnosti
3. Návrh vhodných destinací a výpočet potřebného množství paliva podle nové metodiky 3% paliva pro nepředvídatelné okolnosti na vybraných linkách
4. Vyčíslení úspor plynoucích z nových postupů výpočtů potřebného množství paliva
5. Celkové zhodnocení a přínos použití plánování 3% paliva pro nepředvídatelné okolnosti z hlediska ekonomiky a bezpečnosti letového provozu
Závěr
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucího práce
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucího práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své bakalářské práce. V ní dokázala přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. U doplňkových otázek prokázala schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.
Studentka reagovala na otázky předsedy komise:
Způsobí Vaše návrhy navýšení rizika - o kolik %?
Co znamená pojem Free on Board? Vysvětlete ve Vaší prezentaci uvedenou zkratku PLD a pojem "mandatorní".