Má bakalářská práce pojednávává o významu sebepoznávání v profesi zdravotně-sociální pracovník.
V teoretické části práce se zabývám problematikou sebepoznání, vysvětluji co je to sebepoznání, jeho psychoterapeutické kořeny a metody sebepoznání. Velkou část teoretické části práce věnuji profesi zdravotně-sociální pracovník, kde specifikuji, o jaké povolání se jedná, a blíže se věnuji jeho problematice. Zabývám se zejméná příslušnými kompetencemi této profese. V poslední teoretické kapitole vysvětluji, jaký význam má sebepoznání pro všechny pomáhající profese, a zdůrazňuji specifika profese zdravotně-sociálního pracovníka právě s ohledem na sebepoznání. Do problematiky sebepoznání zařazuji i dovednost práce s delegovanou mocí, resp. problematiku moci, motivaci studia této profese a dopadu moci na klienty.
V praktické části se věnuji výzkumu. Cílem výzkumu je zjistit, jaký význam má pro zdravotně-sociálního pracovníka sebepoznání, a to pomocí strukturovaného rozhovoru s celkem 36 studenty I. ročníku Univerzity Pardubice, obor studia zdravotně-sociální pracovník, kteří dokončili kurz sebepoznání ve formě sociálně psychologického výcviku.
V závěru hodnotím, zda jsem dosáhla hlavního i dílčích výzkumných cílů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses the importance of self-knowledge in the profession of health and social worker.
The theoretical part deals with the issue of self-knowledge, explain everything in self-knowledge, roots of psychotherapy and methods of self-knowledge. A large part of the theoretical part of the work is devoted to the profession of health and social worker, where I specific what the profession is and also about specific problems. I deal with relevant competencies this profession. The last theoretical chapter explains the importance of self-knowledge for every helping professions and I prefer specific of profession health and social worker with the self-knowledge. I include the issue of self-knowledge and ability to work with delegated powers, respectively issues of power, motivation, study the profession and the impact of power on the user.
The practical part is devoted to research. The aim of the research is to determine the significance for health and social worker self-knowledge, through structured interviews with a 36 first year students of the University of Pardubice, field study of health and social worker. They completed the course in the form of self-social skills training.
In the end of this work I appraise, if I reached the main and intermediate research goals.
Klíčová slova
sebepoznání, metody sebepoznání, profese zdravotně-sociální pracovník, kompetence zdravotně-sociálního pracovníka, práce s klienty, delegovaná moc
Klíčová slova v angličtině
self-knowledge, methods of self-knowledge, profession health and social worker, competence of health and social worker, work with clients, delegated power
Rozsah průvodní práce
62 s. (99 982)
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce pojednávává o významu sebepoznávání v profesi zdravotně-sociální pracovník.
V teoretické části práce se zabývám problematikou sebepoznání, vysvětluji co je to sebepoznání, jeho psychoterapeutické kořeny a metody sebepoznání. Velkou část teoretické části práce věnuji profesi zdravotně-sociální pracovník, kde specifikuji, o jaké povolání se jedná, a blíže se věnuji jeho problematice. Zabývám se zejméná příslušnými kompetencemi této profese. V poslední teoretické kapitole vysvětluji, jaký význam má sebepoznání pro všechny pomáhající profese, a zdůrazňuji specifika profese zdravotně-sociálního pracovníka právě s ohledem na sebepoznání. Do problematiky sebepoznání zařazuji i dovednost práce s delegovanou mocí, resp. problematiku moci, motivaci studia této profese a dopadu moci na klienty.
V praktické části se věnuji výzkumu. Cílem výzkumu je zjistit, jaký význam má pro zdravotně-sociálního pracovníka sebepoznání, a to pomocí strukturovaného rozhovoru s celkem 36 studenty I. ročníku Univerzity Pardubice, obor studia zdravotně-sociální pracovník, kteří dokončili kurz sebepoznání ve formě sociálně psychologického výcviku.
V závěru hodnotím, zda jsem dosáhla hlavního i dílčích výzkumných cílů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses the importance of self-knowledge in the profession of health and social worker.
The theoretical part deals with the issue of self-knowledge, explain everything in self-knowledge, roots of psychotherapy and methods of self-knowledge. A large part of the theoretical part of the work is devoted to the profession of health and social worker, where I specific what the profession is and also about specific problems. I deal with relevant competencies this profession. The last theoretical chapter explains the importance of self-knowledge for every helping professions and I prefer specific of profession health and social worker with the self-knowledge. I include the issue of self-knowledge and ability to work with delegated powers, respectively issues of power, motivation, study the profession and the impact of power on the user.
The practical part is devoted to research. The aim of the research is to determine the significance for health and social worker self-knowledge, through structured interviews with a 36 first year students of the University of Pardubice, field study of health and social worker. They completed the course in the form of self-social skills training.
In the end of this work I appraise, if I reached the main and intermediate research goals.
Klíčová slova
sebepoznání, metody sebepoznání, profese zdravotně-sociální pracovník, kompetence zdravotně-sociálního pracovníka, práce s klienty, delegovaná moc
Klíčová slova v angličtině
self-knowledge, methods of self-knowledge, profession health and social worker, competence of health and social worker, work with clients, delegated power
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. MÍČEK, Libor. Sebevýchova a duševní zdraví. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelsví, 1976. 200 s. ISBN 14-619-76.
2. KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 192 s. ISBN 978-80-247-3843-7.
3. KUNEŠ, David. Sebepoznání. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 152 s. ISBN 978-80-7367-541-7.
4. KUZNÍKOVÁ, Iva. Sociální práce ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 212 s. ISBN 978-80-247-3676-1.
5. KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 152 s. ISBN 978-80-7367-922-4.
6. Vyhl. MZČR č. 55/2011 Sb. O činnostech zdravotnických pracovníků.
Seznam doporučené literatury
1. MÍČEK, Libor. Sebevýchova a duševní zdraví. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelsví, 1976. 200 s. ISBN 14-619-76.
2. KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 192 s. ISBN 978-80-247-3843-7.
3. KUNEŠ, David. Sebepoznání. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 152 s. ISBN 978-80-7367-541-7.
4. KUZNÍKOVÁ, Iva. Sociální práce ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 212 s. ISBN 978-80-247-3676-1.
5. KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 152 s. ISBN 978-80-7367-922-4.
6. Vyhl. MZČR č. 55/2011 Sb. O činnostech zdravotnických pracovníků.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: nevyhověl
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jaká je Vaše představa začlenění sebepoznávacích kurzů do výuky?
Student nedokázal nedostatky v bakalářské práci obhájit