Bakalářská práce na téma Psychologická péče o dětského pacienta a vliv herní terapie je teoreticko-výzkumná práce, která se zabývá využitím herní terapie v komplexní péči o pacienta předškolního věku. V teoretické části jsou charakterizovány vývojové zvláštnosti dítěte předškolního věku a psychoterapeutická rovina vztahu zdravotník ? dětský pacient. Větší pozornost je věnována prevenci hospitalismu a využití herní terapie v komplexní péči
o dětského pacienta. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, jež mapuje informovanost herní terapie z pohledu zdravotníků a rodičů hospitalizovaného dítěte.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis has a theoretical-research character. Thesis deals with the use of the play therapy in the komplex preschool aged patient care. Theoretical part describes evolution changes of the preschool aged child, psychotherapeutic level of relationship between health care professional and child patient. More attention is given to the hospitalism prevention and use of the play therapy in the complex child patient care. Practical part presents the results of the research, which maps the awareness about how to use play therapy from the health care professional and parental point of view of hospitalized child.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, psychoterapeutická rovina komunikace, hospitalismus, herní terapie, prevence
Klíčová slova v angličtině
preschool aged child, psychotherapeutic level of communication, hospitalism, play therapy, prevention
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Psychologická péče o dětského pacienta a vliv herní terapie je teoreticko-výzkumná práce, která se zabývá využitím herní terapie v komplexní péči o pacienta předškolního věku. V teoretické části jsou charakterizovány vývojové zvláštnosti dítěte předškolního věku a psychoterapeutická rovina vztahu zdravotník ? dětský pacient. Větší pozornost je věnována prevenci hospitalismu a využití herní terapie v komplexní péči
o dětského pacienta. Praktická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, jež mapuje informovanost herní terapie z pohledu zdravotníků a rodičů hospitalizovaného dítěte.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis has a theoretical-research character. Thesis deals with the use of the play therapy in the komplex preschool aged patient care. Theoretical part describes evolution changes of the preschool aged child, psychotherapeutic level of relationship between health care professional and child patient. More attention is given to the hospitalism prevention and use of the play therapy in the complex child patient care. Practical part presents the results of the research, which maps the awareness about how to use play therapy from the health care professional and parental point of view of hospitalized child.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, psychoterapeutická rovina komunikace, hospitalismus, herní terapie, prevence
Klíčová slova v angličtině
preschool aged child, psychotherapeutic level of communication, hospitalism, play therapy, prevention
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky s vedoucím práce.
5. Realizace praktické části práce.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky s vedoucím práce.
5. Realizace praktické části práce.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. GELDARD, Kathrin. Dětská psychoterapie a poradenství. 1. vyd. Praha: Portál, 2008, 328 s. ISBN 978-80-7367-476-2.
2. HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2007, 120 s. ISBN 978-80-7367-346-8.
3. VALENTA, Milan. Herní specialista v somatopedii. 2. přepac. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2003, 220 s. ISBN 80-244-0763-9.
4. PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 256 s. ISBN 978-80-247-2968-8.
Seznam doporučené literatury
1. GELDARD, Kathrin. Dětská psychoterapie a poradenství. 1. vyd. Praha: Portál, 2008, 328 s. ISBN 978-80-7367-476-2.
2. HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2007, 120 s. ISBN 978-80-7367-346-8.
3. VALENTA, Milan. Herní specialista v somatopedii. 2. přepac. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého v Olomouci, 2003, 220 s. ISBN 80-244-0763-9.
4. PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 256 s. ISBN 978-80-247-2968-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně minus
Hodnocení oponenta: výborně minus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Odkud byla čerpána příloha G?
2. K čemu Vám sloužily demografické otázky, se kterými nebylo v dotazníkovém šetření dále pracováno?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.