Tato bakalářská práce se zabývá složkami ucelené rehabilitace zaměřené na specifika práce se sluchově postiženými. V úvodních kapitolách je definován pojem rehabilitace a pojem osoba se sluchovým postižením. V následujících kapitolách jsou popsány různé druhy ucelené rehabilitace, jako je rehabilitace léčebná, sociální, pedagogická, pracovní a technická. Všechny tyto kapitoly jsou úžeji zaměřené na specifika sluchově postižených, teda na surdo(re)habilitaci.
Praktická část bakalářské práce je věnována zjištění funkce rehabilitace v systému konkrétní speciální školy pro sluchově postižené a vytvoření metodiky zdravotně-sociální práce na speciální škole pro sluchově postižené.
Anotace v angličtině
This Bachelor Paper concerns chapters on compact rehabilitation, specifically on work with the deaf. In the opening chapters, the terms rehabilitation and person with a hearing disablement are defined. Then several kinds of compact rehabilitation, such as medical, social, pedagogical, labor and technical are described. All these chapters are focused on Surdo rehabilitation.
The practical part of this BP is devoted to the analysis of a rehabilitation's function in the system of a concrete school for deaf children and excogitation of a methodology for medico-social work at these schools.
Tato bakalářská práce se zabývá složkami ucelené rehabilitace zaměřené na specifika práce se sluchově postiženými. V úvodních kapitolách je definován pojem rehabilitace a pojem osoba se sluchovým postižením. V následujících kapitolách jsou popsány různé druhy ucelené rehabilitace, jako je rehabilitace léčebná, sociální, pedagogická, pracovní a technická. Všechny tyto kapitoly jsou úžeji zaměřené na specifika sluchově postižených, teda na surdo(re)habilitaci.
Praktická část bakalářské práce je věnována zjištění funkce rehabilitace v systému konkrétní speciální školy pro sluchově postižené a vytvoření metodiky zdravotně-sociální práce na speciální škole pro sluchově postižené.
Anotace v angličtině
This Bachelor Paper concerns chapters on compact rehabilitation, specifically on work with the deaf. In the opening chapters, the terms rehabilitation and person with a hearing disablement are defined. Then several kinds of compact rehabilitation, such as medical, social, pedagogical, labor and technical are described. All these chapters are focused on Surdo rehabilitation.
The practical part of this BP is devoted to the analysis of a rehabilitation's function in the system of a concrete school for deaf children and excogitation of a methodology for medico-social work at these schools.
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení cílů práce.
3. Konzultace vybrané metodiky s vedoucím práce.
4. Sběr podkladů pro praktickou část práce.
5. Realizace praktické části práce.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení cílů práce.
3. Konzultace vybrané metodiky s vedoucím práce.
4. Sběr podkladů pro praktickou část práce.
5. Realizace praktické části práce.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení : úvod do surdopedie. 1. vyd. Praha: Portal, 2012. ISBN: 978-80-262-0084-0.
2. HOUDKOVÁ, Z. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. Praha: Triton, 2005. ISBN: 80-7254-623-6.
3. JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006. ISBN: 80-7254-730-5.
4. ŠÁNDOROVÁ, Z. Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. ISBN: 80-7041-605-X.
5. VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: UK, 2003. ISBN: 80-246-0708-5.
Seznam doporučené literatury
1. HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení : úvod do surdopedie. 1. vyd. Praha: Portal, 2012. ISBN: 978-80-262-0084-0.
2. HOUDKOVÁ, Z. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. Praha: Triton, 2005. ISBN: 80-7254-623-6.
3. JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006. ISBN: 80-7254-730-5.
4. ŠÁNDOROVÁ, Z. Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. ISBN: 80-7041-605-X.
5. VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: UK, 2003. ISBN: 80-246-0708-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Nesouhlasím s výrokem z kazuistiky č.1: "Petra má dluh ve výši...." Proč? (str. 42)
2. Kdo má zákonný nárok na příspěvek na mobilitu? (viz str. 21)
3. Konzultovala jste metodiku s managementem školy?
4. Jak dlouho jste prováděla pozorování?
5. Služba svozového auta je zdarma?
6. Z jakých dávek navrhujete pracovnici OSPOD strhávat dlužnou částku? (str. 44)
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.