Disertacní práce svou teoretickou i experimentální cástí smeruje k rozšírení možností modelování adhezního kontaktu kola a kolejnice, zejména s ohledem na vyšetrování dynamického chování pohonných soustav kolejových vozidel. Predmetem experimentální cinnosti je merení adhezních
charakteristik na zkušebním stavu a identifikace zmen trecích podmínek v prubehu prokluzu.
Na základe teoretického rozboru je sestaven zjednodušený model prechodového valení pro využití v simulacním výpoctu, kde nelze použít predpoklad ustáleného valení ? napríklad pri rozjezdu z nulové rychlosti. Adhezní model je zaclenen do simulacního programu a výsledky simulace jsou porovnány s výsledky experimentu na skutecném vozidle, provedenými dríve školitelem.
Anotace v angličtině
The dissertation thesis in both its experimental and theoretical parts aims at extending the possibilities of modelling of the wheel?rail adhesion contact, especially with regards to investigation of dynamical behaviour of rail vehicle drives. The experimental work is focused on measurement of adhesion characteristics on a roller rig and identification of changes in friction conditions during sliding.
Based on a theoretical analysis, a simplified model of transient rolling is developed. It is intended for use in numerical simulations where the ssumption of steady rolling cannot be made - e.g. in startup from zero speed. The model is incorporated in simulation software and the simulation results are compared to those from experiments at a real vehicle, performed by the supervisor.
Klíčová slova
adheze, dynamika pohonu, lokomotivy, simulacní výpocty, styk kolo?kolejnice, valivý kontakt
Klíčová slova v angličtině
adhesion, drive dynamics, locomotives, numerical simulation, rolling contact, wheel?rail contact
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Disertacní práce svou teoretickou i experimentální cástí smeruje k rozšírení možností modelování adhezního kontaktu kola a kolejnice, zejména s ohledem na vyšetrování dynamického chování pohonných soustav kolejových vozidel. Predmetem experimentální cinnosti je merení adhezních
charakteristik na zkušebním stavu a identifikace zmen trecích podmínek v prubehu prokluzu.
Na základe teoretického rozboru je sestaven zjednodušený model prechodového valení pro využití v simulacním výpoctu, kde nelze použít predpoklad ustáleného valení ? napríklad pri rozjezdu z nulové rychlosti. Adhezní model je zaclenen do simulacního programu a výsledky simulace jsou porovnány s výsledky experimentu na skutecném vozidle, provedenými dríve školitelem.
Anotace v angličtině
The dissertation thesis in both its experimental and theoretical parts aims at extending the possibilities of modelling of the wheel?rail adhesion contact, especially with regards to investigation of dynamical behaviour of rail vehicle drives. The experimental work is focused on measurement of adhesion characteristics on a roller rig and identification of changes in friction conditions during sliding.
Based on a theoretical analysis, a simplified model of transient rolling is developed. It is intended for use in numerical simulations where the ssumption of steady rolling cannot be made - e.g. in startup from zero speed. The model is incorporated in simulation software and the simulation results are compared to those from experiments at a real vehicle, performed by the supervisor.
Klíčová slova
adheze, dynamika pohonu, lokomotivy, simulacní výpocty, styk kolo?kolejnice, valivý kontakt
Klíčová slova v angličtině
adhesion, drive dynamics, locomotives, numerical simulation, rolling contact, wheel?rail contact
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace dizertační práce
Přečtení posudků a odpovědi na připomínky oponentů
Rozprava
Neveřejné zasedání a tajné hlasování
Vyhlášení výsledku tajného hlasování