Diplomová práce se zabývá hodnocením konkurenceschopnosti společnosti Lékárny HERBA s.r.o. Tato společnost působí na trhu s lékárenskou péčí v lékárnách základního typu přes 20 let. První část práce vymezuje základní pojmy spojené s konkurenceschopností, jako konkurence, konkurenční výhoda či konkurenční strategie. Dále popisuje vybrané metody hodnocení konkurenceschopnosti společnosti. Druhá část se zaměřuje na charakteristiku společnosti a především na hodnocení konkurenceschopnosti společnosti Lékárny HERBA s.r.o. Následně na hodnocení konkurenceschopnosti navazuje zhodnocení provedených metod a vzájemné porovnání dosažených výsledků.
Anotace v angličtině
Diploma thesis concentrates on the evaluation of the competitiveness of company Lékárny HERBA s.r.o. This company operates in the market with pharmaceutical care in pharmacies basic type over 20 years. The first part of the thesis defines basic the terms associated with competitiveness, as competitions, competitive advantage or competitive strategy. It also describes some methods of evaluation competitiveness. The second part concentrates on the characteristics of the company and especially the evaluation of the competitiveness of the company Lékárny HERBA s.r.o. Subsequently on the evaluation of the competitiveness follows evaluation methods performed and comparison of results achieved.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, metody měření konkurenceschopnosti, finanční analýza, výkonový benchmarking
Diplomová práce se zabývá hodnocením konkurenceschopnosti společnosti Lékárny HERBA s.r.o. Tato společnost působí na trhu s lékárenskou péčí v lékárnách základního typu přes 20 let. První část práce vymezuje základní pojmy spojené s konkurenceschopností, jako konkurence, konkurenční výhoda či konkurenční strategie. Dále popisuje vybrané metody hodnocení konkurenceschopnosti společnosti. Druhá část se zaměřuje na charakteristiku společnosti a především na hodnocení konkurenceschopnosti společnosti Lékárny HERBA s.r.o. Následně na hodnocení konkurenceschopnosti navazuje zhodnocení provedených metod a vzájemné porovnání dosažených výsledků.
Anotace v angličtině
Diploma thesis concentrates on the evaluation of the competitiveness of company Lékárny HERBA s.r.o. This company operates in the market with pharmaceutical care in pharmacies basic type over 20 years. The first part of the thesis defines basic the terms associated with competitiveness, as competitions, competitive advantage or competitive strategy. It also describes some methods of evaluation competitiveness. The second part concentrates on the characteristics of the company and especially the evaluation of the competitiveness of the company Lékárny HERBA s.r.o. Subsequently on the evaluation of the competitiveness follows evaluation methods performed and comparison of results achieved.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, metody měření konkurenceschopnosti, finanční analýza, výkonový benchmarking
Cílem práce je zhodnocení konkurenceschopnosti lékárny Herba, s.r.o. vybranými metodami, návrhy na zlepšení současného stavu.
Zásady:
- Popis vybraných metod pro hodnocení konkurenceschopnosti podniku.
- Charakteristika hodnoceného podniku.
- Aplikace metod pro hodnocení konkurenceschopnosti lékárny, zhodnocení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení konkurenceschopnosti lékárny Herba, s.r.o. vybranými metodami, návrhy na zlepšení současného stavu.
Zásady:
- Popis vybraných metod pro hodnocení konkurenceschopnosti podniku.
- Charakteristika hodnoceného podniku.
- Aplikace metod pro hodnocení konkurenceschopnosti lékárny, zhodnocení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
KISLINGEROVÁ, E.; J. HNILICA. Finanční analýza: krok za krokem. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2005, xiii, 137 s. ISBN 80-717-9321-3.
KOŽENÁ, M. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7395-039-2.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
NENADÁL, J.; VYKYDAL, D.; HALFAROVÁ, P. Benchmarking - mýty a skutečnost: Model efektivního učení se a zlepšování. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2011, 265 s. ISBN 978-80-7261-224-6.
PORTER, M. Competitive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press, 1980. 396 s. ISBN 0-02-925360-8.
Seznam doporučené literatury
KISLINGEROVÁ, E.; J. HNILICA. Finanční analýza: krok za krokem. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2005, xiii, 137 s. ISBN 80-717-9321-3.
KOŽENÁ, M. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, 176 s. ISBN 978-80-7395-039-2.
MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
NENADÁL, J.; VYKYDAL, D.; HALFAROVÁ, P. Benchmarking - mýty a skutečnost: Model efektivního učení se a zlepšování. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2011, 265 s. ISBN 978-80-7261-224-6.
PORTER, M. Competitive strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press, 1980. 396 s. ISBN 0-02-925360-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název diplomové práce: Hodnocení konkurenceschopnosti vybrané lékárny
Cílem práce je hodnocení konkurenceschopnosti lékárny HERBA s. r. o. metodou finanční analýzy a benchmarkingu.
Otázky vedoucí práce:
1) Na straně 66 uvádíte (obr. 4-18), že ukazatel ROS u firmy HERBA s. r. o. oproti firmě BENU ČR a. s. má poměrně strmý propad v letech 2010-2011. Čím si tuto skutečnost vysvětlujete?
2) Jak hodnotíte konkurenceschopnost lékárny HERBA s. r. o. ve srovnání s konkurenční firmou na základě využití metody benchmarkingu? Má toto hodnocení nějaká omezení? Pokud ano, tak v čem.
Otázka oponenta práce:
1) Hodnota ukazatele produktivita práce ve sledované firmě neustále klesá. V rámci doporučení jste stanovila hodnotu tohoto ukazatele, kterou by firma měla během 3 let dosáhnout. Uveďte konkrétní způsoby, pomocí nichž by firma mohla produktivitu práce zlepšit.