Tato práce se zabývá fungováním základní školy. Pojednává o managementu a jednotlivých manažerských funkcí v obecné rovině, ale především v oboru školství. Popisuje vedoucí pracovníky školy, prostředí školy a strategické plánování rozvoje vybrané organizace. Cílem práce je analyzovat vybranou základní školu a navrhnout strategický plán rozvoje.
Anotace v angličtině
This work deals with the functioning of primary school. It discusses the various management and management functions in general, but especially in the field of education. Describes school leaders, school environment and strategic planning of the selected organization. The aim is to analyze a primary school and a strategic plan development.
Tato práce se zabývá fungováním základní školy. Pojednává o managementu a jednotlivých manažerských funkcí v obecné rovině, ale především v oboru školství. Popisuje vedoucí pracovníky školy, prostředí školy a strategické plánování rozvoje vybrané organizace. Cílem práce je analyzovat vybranou základní školu a navrhnout strategický plán rozvoje.
Anotace v angličtině
This work deals with the functioning of primary school. It discusses the various management and management functions in general, but especially in the field of education. Describes school leaders, school environment and strategic planning of the selected organization. The aim is to analyze a primary school and a strategic plan development.
Cílem práce je provedení strategické analýzy a navržení strategického plánu rozvoje základní školy.
Zásady:
- Teorie v oblasti personalistiky, ekonomiky, pedagogiky, kontroly a hodnocení.
- Charakteristika práce vedoucích pracovníků vybrané základní školy.
- Provedení strategické analýzy.
- Navržení strategického plánu rozvoje.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provedení strategické analýzy a navržení strategického plánu rozvoje základní školy.
Zásady:
- Teorie v oblasti personalistiky, ekonomiky, pedagogiky, kontroly a hodnocení.
- Charakteristika práce vedoucích pracovníků vybrané základní školy.
- Provedení strategické analýzy.
- Navržení strategického plánu rozvoje.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
MATUŠÍKOVÁ, I. a P. JEDINÁK. Marketingové řízení školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 1. vyd. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2010, 90 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-7314-209-4.
MLÁDKOVÁ, L. a P. JEDINÁK. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009, 273 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-3802-301.
PEŠKOVÁ, R. a M. MARINČÁK. Finanční management školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007, 83 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7372-216-6
SVĚTLÍK, J. a M. MARINČÁK. Marketingové řízení školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7357-494-9.
SVOBODA, I. a M. MARINČÁK. Ekonomika, finanční management a pracovněprávní předpisy v životě školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 254 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-244-2283-1.
VEBER, J. a P. JEDINÁK. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2009, 734 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-7261-200-0.
Seznam doporučené literatury
MATUŠÍKOVÁ, I. a P. JEDINÁK. Marketingové řízení školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 1. vyd. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2010, 90 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-7314-209-4.
MLÁDKOVÁ, L. a P. JEDINÁK. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2009, 273 s. Expert (Grada). ISBN 978-807-3802-301.
PEŠKOVÁ, R. a M. MARINČÁK. Finanční management školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2007, 83 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7372-216-6
SVĚTLÍK, J. a M. MARINČÁK. Marketingové řízení školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009, 328 s. Řízení školy (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7357-494-9.
SVOBODA, I. a M. MARINČÁK. Ekonomika, finanční management a pracovněprávní předpisy v životě školy: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, 254 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-244-2283-1.
VEBER, J. a P. JEDINÁK. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2009, 734 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-7261-200-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název bakalářské práce: Management a strategické plánování rozvoje základní školy
Cílem práce je provedení strategické analýzy a navržení strategického plánu rozvoje základní školy.
Otázky k obhajobě:
1. V pedagogické oblasti strategického plánu navrhujete využívání moderních výukových metod. Na základě čeho lze usuzovat, že v současné době nejsou tyto metody ve výuce aplikovány? Obdobně, z čeho usuzujete, že v současnosti není zajištěn rovný přístup k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami?
2. V jakém ohledu respektuje Vámi navržený plán představy zřizovatele o fungování dané základní školy?