Tato bakalářská práce se zabývá postavením masové kultury v dnešní společnosti. Popisuje média, kterými je šířena a ukazuje jejich vývoj od prvních náznaků mediálních sdělení až do dnešní doby. Uvádí členění, jak se média rozdělují, a popisuje různé typy diváků, na které mají působit. Dále se bakalářská práce zabývá analýzou zdrojů financování veřejnoprávních a soukromých médií v České republice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the position of mass culture in nowadays society. It describes the media, which distributes and evolutions of first opinions of medial messages until today is shown too. It shows how to classify media and describes difference types of viewers, on which media effects on. Further, the bachelor thesis analyses of the sources of funding of public and private media in Czech Republic.
Klíčová slova
masová kultura, masová média, financování, Česká televize, Český rozhlas, Česká tisková kancelář
Klíčová slova v angličtině
mass culture, mass media, funding, Česká televize, Český rozhlas, Česká tisková kancelář
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá postavením masové kultury v dnešní společnosti. Popisuje média, kterými je šířena a ukazuje jejich vývoj od prvních náznaků mediálních sdělení až do dnešní doby. Uvádí členění, jak se média rozdělují, a popisuje různé typy diváků, na které mají působit. Dále se bakalářská práce zabývá analýzou zdrojů financování veřejnoprávních a soukromých médií v České republice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the position of mass culture in nowadays society. It describes the media, which distributes and evolutions of first opinions of medial messages until today is shown too. It shows how to classify media and describes difference types of viewers, on which media effects on. Further, the bachelor thesis analyses of the sources of funding of public and private media in Czech Republic.
Klíčová slova
masová kultura, masová média, financování, Česká televize, Český rozhlas, Česká tisková kancelář
Klíčová slova v angličtině
mass culture, mass media, funding, Česká televize, Český rozhlas, Česká tisková kancelář
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikace a analýza zdrojů financování vybraných veřejnoprávních a soukromoprávních masových médií v České republice. Identifikace a analýza bude provedena na základě dostupných dat, převážně s využitím výročních zpráv o hospodaření.
Zásady:
- Vymezení základních pojmů spojených s masovými médii.
- Identifikace a analýza zdrojů financování vybraných veřejnoprávních a soukromoprávních masových médií.
- Závěr a zhodnocení získaných výsledků.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikace a analýza zdrojů financování vybraných veřejnoprávních a soukromoprávních masových médií v České republice. Identifikace a analýza bude provedena na základě dostupných dat, převážně s využitím výročních zpráv o hospodaření.
Zásady:
- Vymezení základních pojmů spojených s masovými médii.
- Identifikace a analýza zdrojů financování vybraných veřejnoprávních a soukromoprávních masových médií.
- Závěr a zhodnocení získaných výsledků.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Masová média. vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. vyd. 4. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
PILNÝ, Jaroslav. Veřejné finance. vyd. 5. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. 226 s. ISBN 978-807-1949-633.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. vyd. 2. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. 309 s. ISBN 978-80-86929-29-3.
Zákon č. 484 ze dne 7. listopadu 1991 o Českém rozhlase. In: Sbírka zákonů České republiky. 1991, částka 93, s. 2303-2305. ISSN: 1211-1244.
ČESKÁ TELEVIZE. Výroční zprávy [online]. 2014 [cit. 2014-08-19]. Dostupné z WWW: http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/publikace/rocenky/.
ČESKÝ ROZHLAS. Výroční zprávy o hospodaření Českého rozhlasu. [online]. 2012 [cit. 2014-08-19]. Dostupné z WWW: http://www.rozhlas.cz/rada/dokumenty.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Masová média. vyd. 1. Praha: Portál, 2009. 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. vyd. 4. Praha: Portál, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
PILNÝ, Jaroslav. Veřejné finance. vyd. 5. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. 226 s. ISBN 978-807-1949-633.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. vyd. 2. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. 309 s. ISBN 978-80-86929-29-3.
Zákon č. 484 ze dne 7. listopadu 1991 o Českém rozhlase. In: Sbírka zákonů České republiky. 1991, částka 93, s. 2303-2305. ISSN: 1211-1244.
ČESKÁ TELEVIZE. Výroční zprávy [online]. 2014 [cit. 2014-08-19]. Dostupné z WWW: http://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/publikace/rocenky/.
ČESKÝ ROZHLAS. Výroční zprávy o hospodaření Českého rozhlasu. [online]. 2012 [cit. 2014-08-19]. Dostupné z WWW: http://www.rozhlas.cz/rada/dokumenty.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací s názvem "Postavení masové kultury v dnešní společnosti a způsoby jejího financování". Cílem práce je vymezení masové kultury a analýza medií a identifikace zdrojů jejího financování v České republice. Studentce byly komisí položeny následující otázky: Jak byste zhodnotila vliv masových médií - konkrétně skupiny nových médií na chování a částečně i výchovu u "náctiletých" v České republice? Je podle Vás možné ještě zvyšovat koncesionářské poplatky v ČR, aniž by to způsobilo pokles ochoty domácností tyto poplatky i nadále platit?
Komise SZZ konstatovala, že bakalantka nezpracovala svoji bakalářskou práci podle zadání ? liší se zadání a téma, které je zpracováno, neodpovídá ani cíl práce. Komise SZZ v rámci rozpravy pokládala otázky k vyjasnění oblasti analýz. Bakalantka reagovala a své odpovědi podpořily mínění komise, že nebyl naplněn cíl práce. Navíc některé z odpovědí byly obsahově zcela chybné.
Komise SZZ navrhuje, aby bylo bakalantce změněno téma BP, resp. Zadáno nové. Nedoporučujeme dopracování původního tématu vzhledem k jeho obecnosti a nedostupným empirickým datům, která by byla nezbytná. Dá se připustit rozdělení tématu a vypsání podobného tématu např. v oblasti financování masmédií, které je zpracováno v BP dobře.