Informace o kvalifikační práci Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien, am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum Juli-Dezember 2013
Práce se zabývá vznikem a rozvojem veřejnoprávního televizního vysílání. Mapuje vývoj veřejnoprávní vysílání České televize. Stěžejním bodem bakalářské práce je praktická část a analýza programů ČT1 v období od v rozmezí od 1. 7. 2013 do 31. 12. 2013, jak často a v jaké formě je Německo divákům prezentováno.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the media, with their emergence and development of public service television broadcasting. The work inquired the development of the public service broadcaster Česká televize. The focus of this thesis is the practical part and the analysis of the program of the television station ČT1 was during the period from 1 7. 2013 to 31. 12. 2013, how often and in what form Germany is presented to its viewers.
Klíčová slova
Masová média, televizní stanice ČT1, televize, programy, vysílání, obraz Německa, zpravodajství, cestování, zábava, magazín
Klíčová slova v angličtině
Mass media, TV channel - ČT1, TV- Televisions, TV channels, Broadcast, Image of Germany, News, Travel, Entertainment, Magazine
Rozsah průvodní práce
50 s. (85 606 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Práce se zabývá vznikem a rozvojem veřejnoprávního televizního vysílání. Mapuje vývoj veřejnoprávní vysílání České televize. Stěžejním bodem bakalářské práce je praktická část a analýza programů ČT1 v období od v rozmezí od 1. 7. 2013 do 31. 12. 2013, jak často a v jaké formě je Německo divákům prezentováno.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the media, with their emergence and development of public service television broadcasting. The work inquired the development of the public service broadcaster Česká televize. The focus of this thesis is the practical part and the analysis of the program of the television station ČT1 was during the period from 1 7. 2013 to 31. 12. 2013, how often and in what form Germany is presented to its viewers.
Klíčová slova
Masová média, televizní stanice ČT1, televize, programy, vysílání, obraz Německa, zpravodajství, cestování, zábava, magazín
Klíčová slova v angličtině
Mass media, TV channel - ČT1, TV- Televisions, TV channels, Broadcast, Image of Germany, News, Travel, Entertainment, Magazine
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je třeba krátce představit televizní stanici ČT1. Bude zachycena role, kterou v české společnosti zastávají média (zejména výše zmiňovaná televize). Je nutno zabývat se zvláštní rolí této televize a jejím vlivem na utváření názoru obyvatelstva. Musí být vysvětleny pojmy jako: média, tvorba názoru, obraz Německa.
Pro praktickou část bude analyzován program této stanice v časovém úseku šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuse, zprávy atd.) jsou vysílány o Německu a Němcích a jaký obraz Německa je zprostředkováván divákům. Budou vyzdviženy rozdíly vůči dřívějším analýzám. Zde by se měl student opírat o výsledky předchozích závěrečných prací (také pro ČT2).
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je třeba krátce představit televizní stanici ČT1. Bude zachycena role, kterou v české společnosti zastávají média (zejména výše zmiňovaná televize). Je nutno zabývat se zvláštní rolí této televize a jejím vlivem na utváření názoru obyvatelstva. Musí být vysvětleny pojmy jako: média, tvorba názoru, obraz Německa.
Pro praktickou část bude analyzován program této stanice v časovém úseku šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuse, zprávy atd.) jsou vysílány o Německu a Němcích a jaký obraz Německa je zprostředkováván divákům. Budou vyzdviženy rozdíly vůči dřívějším analýzám. Zde by se měl student opírat o výsledky předchozích závěrečných prací (také pro ČT2).
Seznam doporučené literatury
MEJSNAR, Petr. Média veřejné služby a jejich regulace v České republice. Dipl. Arb., Brno 2007.
ŠMÍDOVÁ, Olga. Česko-německé vztahy v zrcadle tisku. In: Křen, Jan; Broklová, Eva a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum:Praha 1998.
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portal: Prag 2003, 208 S., ISBN 80-7178-697-7.
Seznam doporučené literatury
MEJSNAR, Petr. Média veřejné služby a jejich regulace v České republice. Dipl. Arb., Brno 2007.
ŠMÍDOVÁ, Olga. Česko-německé vztahy v zrcadle tisku. In: Křen, Jan; Broklová, Eva a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum:Praha 1998.
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portal: Prag 2003, 208 S., ISBN 80-7178-697-7.