In the theoretical part, firstly, the bachelor thesis focuses on what the textbook functions in the teaching-learning process concerning developing listening skills are. Secondly, the listening presentation and practice in textbooks is elaborated on. Lastly, the evaluation criteria established in the form of a checklist are presented at the end of the theoretical part. In the practical part of the bachelor thesis, the selected textbooks are being evaluated, taking the range of questions covered in the comprehensive checklist into account.
Anotace v angličtině
Cílem bakalářské práce je prozkoumat roli a funkce učebnice v procesu osvojování cizího jazyka, specificky pak její využití pro rozvoj řečové dovednosti poslech ve výuce anglického jazyka. V první, teoretické části práce je vymezena roli a postavení učebnice ve výchovně-vzdělávacím procesu ve vztahu k rozvoji poslechu ve výuce anglického jazyka. Na základě teoretické části práce, respektive stanovení kritérií umožňujících hodnotit učebnice z perspektivy rozvoje poslechu, bude v praktické, druhé části práce provede hloubková analýza a hodnocení vybraných učebnic.
Klíčová slova
material didactic aid, textbook/coursebook, listening, evaluation criteria, checklist
In the theoretical part, firstly, the bachelor thesis focuses on what the textbook functions in the teaching-learning process concerning developing listening skills are. Secondly, the listening presentation and practice in textbooks is elaborated on. Lastly, the evaluation criteria established in the form of a checklist are presented at the end of the theoretical part. In the practical part of the bachelor thesis, the selected textbooks are being evaluated, taking the range of questions covered in the comprehensive checklist into account.
Anotace v angličtině
Cílem bakalářské práce je prozkoumat roli a funkce učebnice v procesu osvojování cizího jazyka, specificky pak její využití pro rozvoj řečové dovednosti poslech ve výuce anglického jazyka. V první, teoretické části práce je vymezena roli a postavení učebnice ve výchovně-vzdělávacím procesu ve vztahu k rozvoji poslechu ve výuce anglického jazyka. Na základě teoretické části práce, respektive stanovení kritérií umožňujících hodnotit učebnice z perspektivy rozvoje poslechu, bude v praktické, druhé části práce provede hloubková analýza a hodnocení vybraných učebnic.
Klíčová slova
material didactic aid, textbook/coursebook, listening, evaluation criteria, checklist
Cílem bakalářské práce je prozkoumat roli a funkce učebnice v procesu osvojování cizího jazyka, specificky pak její využití pro rozvoj řečové dovednosti poslech ve výuce anglického jazyka. V první, teoretické části práce studentka vymezí roli a postavení učebnice v systému ostatních faktorů výchovně-vzdělávacího procesu s ohledem na diskutovanou problematiku, tj. ve vztahu k rozvoji zkoumané řečové dovednosti ve výuce anglického jazyka. Na základě teoretické části práce, respektive stanovení kritérií umožňujících hodnotit učebnice z perspektivy rozvoje poslechu, provede studentka v praktické, druhé části práce hloubkovou analýzu a hodnocení vybraných učebnic.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je prozkoumat roli a funkce učebnice v procesu osvojování cizího jazyka, specificky pak její využití pro rozvoj řečové dovednosti poslech ve výuce anglického jazyka. V první, teoretické části práce studentka vymezí roli a postavení učebnice v systému ostatních faktorů výchovně-vzdělávacího procesu s ohledem na diskutovanou problematiku, tj. ve vztahu k rozvoji zkoumané řečové dovednosti ve výuce anglického jazyka. Na základě teoretické části práce, respektive stanovení kritérií umožňujících hodnotit učebnice z perspektivy rozvoje poslechu, provede studentka v praktické, druhé části práce hloubkovou analýzu a hodnocení vybraných učebnic.
Seznam doporučené literatury
BUCK, Gary. Assessing listening. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 274 s. ISBN 0-521-66661-9. (Univerzitní knihovna Pardubice)
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. 153 s. ISBN 0-435-24058-7. (Univerzitní knihovna Pardubice)
HARMER, Jeremy. How to teach English. New ed. Harlow: Pearson Education, 2007. 288 s. ISBN 978-1-405-85309-5. (Univerzitní knihovna Pardubice)
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education, 2007. 448 s. ISBN 978-1-4058-5311-8. (Univerzitní knihovna Pardubice)
LEWIS, David V. Secrets of successful writing, speaking, and listening. New York: Amacom, 1982. 188 s. ISBN 0-8144-5685-5. (Univerzitní knihovna Pardubice)
MAŇÁK, Josef a KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. [online]. 258. vyd. Brno: Paido, 2007. 142 s. ISBN 978-80-7315-148-5. Dostupné z: http://geography.upol.cz/soubory/lide/hercik/DIG2/hodnoceni_ucebnic.pdf.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4. (Univerzitní knihovna Pardubice)
ROST, Michael. Teaching and researching listening. 1st publ. Harlow: Longman, 2002. 309 s. ISBN 0-582-36930-4. (Univerzitní knihovna Pardubice)
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. A guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan Education, 2005. 431 s. ISBN 978-1-4050-1399-4. (Univerzitní knihovna Pardubice)
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: ISV, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1. (Univerzitní knihovna Pardubice)
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. 325 s. ISBN 978-1-107-68467-6. (Univerzitní knihovna Pardubice)
UR, Penny. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. 173 s. ISBN 0-521-28781-2. (Univerzitní knihovna Pardubice)
WILSON, J. J. How to teach listening. Harlow: Pearson Education, 2008. 192 s. ISBN 978-1-4058-4775-9. (Univerzitní knihovna Pardubice)
Seznam doporučené literatury
BUCK, Gary. Assessing listening. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 274 s. ISBN 0-521-66661-9. (Univerzitní knihovna Pardubice)
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. 153 s. ISBN 0-435-24058-7. (Univerzitní knihovna Pardubice)
HARMER, Jeremy. How to teach English. New ed. Harlow: Pearson Education, 2007. 288 s. ISBN 978-1-405-85309-5. (Univerzitní knihovna Pardubice)
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education, 2007. 448 s. ISBN 978-1-4058-5311-8. (Univerzitní knihovna Pardubice)
LEWIS, David V. Secrets of successful writing, speaking, and listening. New York: Amacom, 1982. 188 s. ISBN 0-8144-5685-5. (Univerzitní knihovna Pardubice)
MAŇÁK, Josef a KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. [online]. 258. vyd. Brno: Paido, 2007. 142 s. ISBN 978-80-7315-148-5. Dostupné z: http://geography.upol.cz/soubory/lide/hercik/DIG2/hodnoceni_ucebnic.pdf.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998. 148 s. ISBN 80-85931-49-4. (Univerzitní knihovna Pardubice)
ROST, Michael. Teaching and researching listening. 1st publ. Harlow: Longman, 2002. 309 s. ISBN 0-582-36930-4. (Univerzitní knihovna Pardubice)
SCRIVENER, Jim. Learning Teaching. A guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan Education, 2005. 431 s. ISBN 978-1-4050-1399-4. (Univerzitní knihovna Pardubice)
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: ISV, 1999. 292 s. ISBN 80-85866-33-1. (Univerzitní knihovna Pardubice)
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. 325 s. ISBN 978-1-107-68467-6. (Univerzitní knihovna Pardubice)
UR, Penny. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1989. 173 s. ISBN 0-521-28781-2. (Univerzitní knihovna Pardubice)
WILSON, J. J. How to teach listening. Harlow: Pearson Education, 2008. 192 s. ISBN 978-1-4058-4775-9. (Univerzitní knihovna Pardubice)