Cílem bakalářské práce je zjistit, do jaké míry cestující leteckých společností zohledňují životní prostředí při nákupu letenek. Jak jsou informováni o zelených iniciativách dopravců a zda mají ponětí, jak se aerolinky snaží snížit dopad na životní prostředí. Dalším aspektem zkoumání je zjistit, jak cestující vnímají rozdíl mezi nízkonákladovou a vysoko nákladovou neboli ziskovou společností. Součástí práce je sestavení dotazníkového šetření, které bude aplikováno a závěrem vyhodnoceno.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is find out, how much air passengers take into account environment when they buying flight tickets. How are informed about green credentials of carriers and if they have any clue how airlines trying to reduce the impact on environment. Another aspect is research if air passengers see any different between low cost airlines and full service airlines. The part of the work is focused on questionnaire survey, which is evaluated in the end.
Klíčová slova
Životní prostředí, letecké společnosti, environmentální dopad, emise, zelené iniciativy
Klíčová slova v angličtině
Environment, airlines, environment impact, emission, green credential
Rozsah průvodní práce
58 s. (74 561 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit, do jaké míry cestující leteckých společností zohledňují životní prostředí při nákupu letenek. Jak jsou informováni o zelených iniciativách dopravců a zda mají ponětí, jak se aerolinky snaží snížit dopad na životní prostředí. Dalším aspektem zkoumání je zjistit, jak cestující vnímají rozdíl mezi nízkonákladovou a vysoko nákladovou neboli ziskovou společností. Součástí práce je sestavení dotazníkového šetření, které bude aplikováno a závěrem vyhodnoceno.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is find out, how much air passengers take into account environment when they buying flight tickets. How are informed about green credentials of carriers and if they have any clue how airlines trying to reduce the impact on environment. Another aspect is research if air passengers see any different between low cost airlines and full service airlines. The part of the work is focused on questionnaire survey, which is evaluated in the end.
Klíčová slova
Životní prostředí, letecké společnosti, environmentální dopad, emise, zelené iniciativy
Klíčová slova v angličtině
Environment, airlines, environment impact, emission, green credential
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je identifikovat vnímání různých aerolinií pasažéry s ohledem na "zelený image" a dále analyzovat, jak si pasažéři uvědomují, do jaké míry se letecké společnosti snaží snížit svůj dopad na životní prostředí. Výzkum je založen na průzkumu znalostí cestujících na území České republiky.
Osnova:
- Jak velký význam cestující kladou na životní prostředí při svém výběru letů.
- Rozdíl (pokud je znatelný) ve vnímání cestujících mezi nízkonákladovou společností a ziskovou (vysoko nákladovou) společností.
- Jaká opatření, které provádí letecké společnosti ke snížení environmentálních vlivů, jsou dotázanými cestujícími vnímána jako více významná.
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je identifikovat vnímání různých aerolinií pasažéry s ohledem na "zelený image" a dále analyzovat, jak si pasažéři uvědomují, do jaké míry se letecké společnosti snaží snížit svůj dopad na životní prostředí. Výzkum je založen na průzkumu znalostí cestujících na území České republiky.
Osnova:
- Jak velký význam cestující kladou na životní prostředí při svém výběru letů.
- Rozdíl (pokud je znatelný) ve vnímání cestujících mezi nízkonákladovou společností a ziskovou (vysoko nákladovou) společností.
- Jaká opatření, které provádí letecké společnosti ke snížení environmentálních vlivů, jsou dotázanými cestujícími vnímána jako více významná.
Seznam doporučené literatury
GÖSSLING, Stefan a Paul UPHAUM. Climate change and Aviation: Issues, Challenges and Solutions. UK, USA: Earthscan, 2009. ISBN 978-1-844.
Journal of transport geography: Passenger perceptions of the green image associated with airlines. Huddersfield and Loughborough, United Kingdom: Elsevier, 2013. ISSN 0966-6923.
SHAW, Stephen. Airline marketing and management. 6th ed. Aldershot: Ashgate, 2007, xi, 323 s. ISBN 978-0-7546-4819-2.
SHAW, Stephen. Airline Marketing and Management. Oxfordshire, UK: SSA Ltd, 2011. ISBN 978-1-4094-0149-0.
Seznam doporučené literatury
GÖSSLING, Stefan a Paul UPHAUM. Climate change and Aviation: Issues, Challenges and Solutions. UK, USA: Earthscan, 2009. ISBN 978-1-844.
Journal of transport geography: Passenger perceptions of the green image associated with airlines. Huddersfield and Loughborough, United Kingdom: Elsevier, 2013. ISSN 0966-6923.
SHAW, Stephen. Airline marketing and management. 6th ed. Aldershot: Ashgate, 2007, xi, 323 s. ISBN 978-0-7546-4819-2.
SHAW, Stephen. Airline Marketing and Management. Oxfordshire, UK: SSA Ltd, 2011. ISBN 978-1-4094-0149-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Hodnocení vnímání cestujících zelených iniciativ leteckých společností
Cílem práce je analyzovat jak velký význam kladou cestující na životní prostředí při výběru letů.
Otázka vedoucího práce: Jakým způsobem lze snižovat v letecké dopravě emise CO2?