Bakalářská práce pojednává o významu sebepoznávání v profesi zdravotně-sociální pracovník.
V teoretické části práce jsou shrnuty informace zabývající se problematikou sebepoznání, je zde vysvětleno, co je to sebepoznání, jeho psychoterapeutické kořeny a metody sebepoznání. Velká část teoretické práce se věnuje sebepoznání, kde je specifikováno o jaké povolání se jedná a blíže se věnuje jeho problematice. V poslední teoretické kapitole
je vysvětleno, jaký význam má sebepoznání pro všechny pomáhající profese a jsou zde zdůrazněna specifika profese zdravotně-sociálního pracovníka právě s ohledem
na sebepoznání. Do problematiky sebepoznání je zařazena i dovednost práce s delegovanou mocí, resp. problematiku moci, motivaci studia této profese a dopadu moci na klienty.
Praktická část je věnována výzkumu. Cílem výzkumu je zjistit, jaký význam má pro zdravotně-sociálního pracovníka sebepoznání, a to pomocí strukturovaného rozhovoru s celkem 36 studenty I. ročníku, obor studia zdravotně-sociální pracovník a s 10 absolventy tohoto oboru Univerzity Pardubice, kteří dokončili kurz sebepoznání ve formě sociálně psychologického výcviku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses the importance of self-knowledge in the profession of health and social worker.
The theoretical part deals with the isme of self-knowledge, explain everything in self-knowlegde, roots of psychotherapy and methods of self-knowledge. A large part of the theoretical part is devoted to the profession of health and social worker, where it is specific chat the profession is and also about specific problems. The last teoretici charter explains the importace of self-knowledge for every helping professions and are highlighted specific of profession health and social worker with the self-knowledge. Until the problem is self-knowledge and ability to work with delegated powers, respectively isme of power, motivation, study the profession and the impact of power to the user.
The practical part is devoted to research. The aim of the research is to determine the significance for health and social worker self-knowledge, trough structured interwiev with
a total of 36 first year students, the field of study of health and social worker as 10 graduated for the University of Pardubice, who completed the course of self-knowledge in the form of self-social skills training.
Klíčová slova
sebepoznání, metody sebepoznání, profese zdravotně-sociální pracovník, kompetence zdravotně-sociálního pracovníka, práce s klienty
Klíčová slova v angličtině
self-knowledge, methods of self-knowledge, profession health and social worker, competence of health and social worker, work with clients
Rozsah průvodní práce
56 s. (92 868)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o významu sebepoznávání v profesi zdravotně-sociální pracovník.
V teoretické části práce jsou shrnuty informace zabývající se problematikou sebepoznání, je zde vysvětleno, co je to sebepoznání, jeho psychoterapeutické kořeny a metody sebepoznání. Velká část teoretické práce se věnuje sebepoznání, kde je specifikováno o jaké povolání se jedná a blíže se věnuje jeho problematice. V poslední teoretické kapitole
je vysvětleno, jaký význam má sebepoznání pro všechny pomáhající profese a jsou zde zdůrazněna specifika profese zdravotně-sociálního pracovníka právě s ohledem
na sebepoznání. Do problematiky sebepoznání je zařazena i dovednost práce s delegovanou mocí, resp. problematiku moci, motivaci studia této profese a dopadu moci na klienty.
Praktická část je věnována výzkumu. Cílem výzkumu je zjistit, jaký význam má pro zdravotně-sociálního pracovníka sebepoznání, a to pomocí strukturovaného rozhovoru s celkem 36 studenty I. ročníku, obor studia zdravotně-sociální pracovník a s 10 absolventy tohoto oboru Univerzity Pardubice, kteří dokončili kurz sebepoznání ve formě sociálně psychologického výcviku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis discusses the importance of self-knowledge in the profession of health and social worker.
The theoretical part deals with the isme of self-knowledge, explain everything in self-knowlegde, roots of psychotherapy and methods of self-knowledge. A large part of the theoretical part is devoted to the profession of health and social worker, where it is specific chat the profession is and also about specific problems. The last teoretici charter explains the importace of self-knowledge for every helping professions and are highlighted specific of profession health and social worker with the self-knowledge. Until the problem is self-knowledge and ability to work with delegated powers, respectively isme of power, motivation, study the profession and the impact of power to the user.
The practical part is devoted to research. The aim of the research is to determine the significance for health and social worker self-knowledge, trough structured interwiev with
a total of 36 first year students, the field of study of health and social worker as 10 graduated for the University of Pardubice, who completed the course of self-knowledge in the form of self-social skills training.
Klíčová slova
sebepoznání, metody sebepoznání, profese zdravotně-sociální pracovník, kompetence zdravotně-sociálního pracovníka, práce s klienty
Klíčová slova v angličtině
self-knowledge, methods of self-knowledge, profession health and social worker, competence of health and social worker, work with clients
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury.
2. Stanovení podmínek, metod a cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. 1.vyd. Praha: Portál, 2011. 176s. ISBN 978-80-262-0040-6.
2. KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 192 s. ISBN 978-80-247-3843-7.
3. KUNEŠ, David. Sebepoznání. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 152 s. ISBN 978-80-7367-541-7.
4. KUZNÍKOVÁ, Iva. Sociální práce ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 212 s. ISBN 978-80-247-3676-1.
5. KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 152 s. ISBN 978-80-7367-922-4.
6. NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. 1. vyd. Praha: Academia, 2009. 334 s. ISBN 978-02-001-680-5.
7. Vyhláška MZČR č.55/2011 Sb., o činnostech zdravotnických pracovníků.
Seznam doporučené literatury
1. DRAPELA, Victor J. Přehled teorií osobnosti. 1.vyd. Praha: Portál, 2011. 176s. ISBN 978-80-262-0040-6.
2. KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika pro zdravotně sociální pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 192 s. ISBN 978-80-247-3843-7.
3. KUNEŠ, David. Sebepoznání. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 152 s. ISBN 978-80-7367-541-7.
4. KUZNÍKOVÁ, Iva. Sociální práce ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 212 s. ISBN 978-80-247-3676-1.
5. KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 152 s. ISBN 978-80-7367-922-4.
6. NAKONEČNÝ, Milan. Psychologie osobnosti. 1. vyd. Praha: Academia, 2009. 334 s. ISBN 978-02-001-680-5.
7. Vyhláška MZČR č.55/2011 Sb., o činnostech zdravotnických pracovníků.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře minus
Hodnocení oponenta: nevyhověl
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Vysvětlete prosím, z jakého důvodu jste se rozhodla neakceptovat doporučené státnicové komise ohledně nezbytné korekce obsahu práce s tématem?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.