Hlavním tématem této bakalářské práce je analýza finanční gramotnosti mezi studenty středních a vysokých škol. První část je teoretický základ problematiky a vysvětlení základních pojmů. Druhá část se věnuje Národní strategii finančního vzdělávání. V další části je uvedeno jedno z provedených měření úrovně finanční gramotnosti. Na závěr je mnou vytvořený průzkum zpracován pomocí statistických metod.
Anotace v angličtině
The main topic of this bachelor´s work is analysis of financial literacy among students of high schools and universities. First part is theoretical basis of this problem and explanation of basic concepts. The second part is devoted to National strategy of financial education. In another part is presented one of performed measurements of the level of financial literacy. In conclusion, my survey is processed using statistical methods.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, analýza, finanční vzdělávání, projekty
Hlavním tématem této bakalářské práce je analýza finanční gramotnosti mezi studenty středních a vysokých škol. První část je teoretický základ problematiky a vysvětlení základních pojmů. Druhá část se věnuje Národní strategii finančního vzdělávání. V další části je uvedeno jedno z provedených měření úrovně finanční gramotnosti. Na závěr je mnou vytvořený průzkum zpracován pomocí statistických metod.
Anotace v angličtině
The main topic of this bachelor´s work is analysis of financial literacy among students of high schools and universities. First part is theoretical basis of this problem and explanation of basic concepts. The second part is devoted to National strategy of financial education. In another part is presented one of performed measurements of the level of financial literacy. In conclusion, my survey is processed using statistical methods.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, analýza, finanční vzdělávání, projekty
Cílem práce je analýza finanční gramotnosti se zaměřením na studenty středních a vysokých škol.
Zásady:
- Základní pojmy finanční gramotnosti.
- Projekty a instituce zabývající se finančním vzděláváním v ČR.
- Analýza finanční gramotnosti provedená na základě dotazníkového šetření.
- Vyhodnocení situace.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza finanční gramotnosti se zaměřením na studenty středních a vysokých škol.
Zásady:
- Základní pojmy finanční gramotnosti.
- Projekty a instituce zabývající se finančním vzděláváním v ČR.
- Analýza finanční gramotnosti provedená na základě dotazníkového šetření.
- Vyhodnocení situace.
Seznam doporučené literatury
HUFF, Darrell. Jak lhát se statistikou: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Ilustrace Petra Bobalová. Praha: Brána, 2013, 189 s. ISBN 978-80-7243-623-1,
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4,
KOCIÁNOVÁ, Helena a Pavlína CHMELAŘOVÁ. Finanční gramotnost v kostce: aneb co Vás neměl kdo naučit. 1. vyd. Ilustrace Richard Svitalský. Olomouc: ANAG, 2012, 151 s. ISBN 978-80-7263-767-6,
KUBANOVÁ, Jana. Statistické metody pro ekonomickou a technickou praxi. Vyd. 3. Bratislava: Stattis, 2008.
ISBN 978-80-85659-47-4,
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření: základy kvantitativního výzkumu. 3. akualiz. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 223 s. ISBN 978-807-4310-621.
Seznam doporučené literatury
HUFF, Darrell. Jak lhát se statistikou: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Ilustrace Petra Bobalová. Praha: Brána, 2013, 189 s. ISBN 978-80-7243-623-1,
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4,
KOCIÁNOVÁ, Helena a Pavlína CHMELAŘOVÁ. Finanční gramotnost v kostce: aneb co Vás neměl kdo naučit. 1. vyd. Ilustrace Richard Svitalský. Olomouc: ANAG, 2012, 151 s. ISBN 978-80-7263-767-6,
KUBANOVÁ, Jana. Statistické metody pro ekonomickou a technickou praxi. Vyd. 3. Bratislava: Stattis, 2008.
ISBN 978-80-85659-47-4,
ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření: základy kvantitativního výzkumu. 3. akualiz. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 223 s. ISBN 978-807-4310-621.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bakalárská práce analyzuje finanční gramotnost mezi studenty středních a vysokých škol. Prezentováno bylo dotazníkové šetření a zjištěné výsledky. Student zodpověděl otázky: Jakým způsobem se řeší situace finanční gramotnosti? Navrhněte řešení, jak zlepšit úroveň finanční gramotnosti studentů? Jaké bylo zastoupení studentů středoškolských a vysokoškolských škol? Testoval jste závislosti mezi dotazovanými otázkami? Testování hypotézy - co znamená, když je hodnota testovacího kritéria v oblasti přípustných hodnot?