Diplomová práce se zaměřuje na problematiku delikventní činnosti. Cílem této práce je zmapovat zkušenosti mladých lidí z řad běžné populace a z řad skautské populace s delikventním chováním a vyzkoumat, zdali výchovné působení Junáku předchází páchání delikventní činnosti jejich členů. Práce je řešena prostřednictvím kvantitativního šetření s využitím metody dotazování.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on problematic of the delinquent activities. Goal of this thesis is mapping of the experience of young people from the standard population and from people which are attending Scout organization with delinquent activities and research if the educational activities of the Czech Scout organization is preventing delinquent activities of their members. This thesis is based on the quantitative survey with usage of questioning method.
Klíčová slova
delikvence, kriminalita, skauting, mladí lidé
Klíčová slova v angličtině
delinquency, criminality, scouting, young people
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku delikventní činnosti. Cílem této práce je zmapovat zkušenosti mladých lidí z řad běžné populace a z řad skautské populace s delikventním chováním a vyzkoumat, zdali výchovné působení Junáku předchází páchání delikventní činnosti jejich členů. Práce je řešena prostřednictvím kvantitativního šetření s využitím metody dotazování.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on problematic of the delinquent activities. Goal of this thesis is mapping of the experience of young people from the standard population and from people which are attending Scout organization with delinquent activities and research if the educational activities of the Czech Scout organization is preventing delinquent activities of their members. This thesis is based on the quantitative survey with usage of questioning method.
Klíčová slova
delikvence, kriminalita, skauting, mladí lidé
Klíčová slova v angličtině
delinquency, criminality, scouting, young people
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na problematiku delikventního chování. Práce bude rozdělena na dvě části. První část zmapuje současný stav poznání daného tématu. Druhou částí bude výzkumné šetření, jehož cílem bude zmapovat zkušenosti mladých lidí z řad běžné populace a z řad skautské populace s delikventním chováním. Zjistit, zdali členství v Junáku - svazu skatů a skautek působí jako preventivní činitel před delikventním chováním.
Metody: Kvantitativní šetření vybraných skupin mladých lidí, které bude provedené technikou dotazníků. V případě nutnosti využití kvalitativního šetření pomocí strukturovaného (či polostrukturovaného) rozhovoru s vybranými jedinci.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na problematiku delikventního chování. Práce bude rozdělena na dvě části. První část zmapuje současný stav poznání daného tématu. Druhou částí bude výzkumné šetření, jehož cílem bude zmapovat zkušenosti mladých lidí z řad běžné populace a z řad skautské populace s delikventním chováním. Zjistit, zdali členství v Junáku - svazu skatů a skautek působí jako preventivní činitel před delikventním chováním.
Metody: Kvantitativní šetření vybraných skupin mladých lidí, které bude provedené technikou dotazníků. V případě nutnosti využití kvalitativního šetření pomocí strukturovaného (či polostrukturovaného) rozhovoru s vybranými jedinci.
Seznam doporučené literatury
CEJP, Martin. Aplikace výzkumných metod a technik v kriminologii: obecná část. Vyd. 1. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2011, 133 s. Studie (Institut pro kriminologii a sociální prevenci), sv. 1. ISBN 978-807-3381-080.
JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Vyd. 1. Praha: Themis, 2004, 478 s. ISBN 80-731-2038-0.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 215 s. ISBN 978-807-3673-833.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 152 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4723-105.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2003, 340 s. ISBN 80-717-8771-X.
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
WALLIMAN, Nicholas. Research methods the basics. London: Routledge, 2010. ISBN 02-038-3607-3.
ZAJÍC, Jiří. Myšlenkové základy skautingu. 2., opr. a dopl. vyd. Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, 2001, 85 s. Vůdcovská zkouška. ISBN 80-861-0973-9.
Seznam doporučené literatury
CEJP, Martin. Aplikace výzkumných metod a technik v kriminologii: obecná část. Vyd. 1. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2011, 133 s. Studie (Institut pro kriminologii a sociální prevenci), sv. 1. ISBN 978-807-3381-080.
JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Vyd. 1. Praha: Themis, 2004, 478 s. ISBN 80-731-2038-0.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 215 s. ISBN 978-807-3673-833.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže: druhy agresí, přístupy k agresívnímu chování, poruchy chování, šikana. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 152 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4723-105.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2003, 340 s. ISBN 80-717-8771-X.
PUNCH, Keith. Základy kvantitativního šetření. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
WALLIMAN, Nicholas. Research methods the basics. London: Routledge, 2010. ISBN 02-038-3607-3.
ZAJÍC, Jiří. Myšlenkové základy skautingu. 2., opr. a dopl. vyd. Praha: Junák - svaz skautů a skautek ČR, 2001, 85 s. Vůdcovská zkouška. ISBN 80-861-0973-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou diplomovou práci, prezentoval její cíle, metody a závěry a zodpověděl dotazy z posudků a otázky komise.