Tématem bakalářské práce bude popis a následná komparace sociálních programů a jejich individuální charakteristika v oblasti vzdělávání se zaměřením na sociálně znevýhodněné děti (především chudoba) ve vybraných zemích Evropské unie. Prací spojuji téma sociální a vzdělávací politiky a zaměřím se na státní pomoc rodinám a dětem do 18 let. Budou definována kritéria a konkrétní způsob pomoci (např. dávky, služby, granty), podle kterých dojde k porovnání a vymezení rozdílů v jednotlivých zemích. Práce vychází ze studia a obsahové analýzy zahraničních materiálů (především EU, OECD a EURYDICE).
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis presents description and subsequent comparison of social programs and their individual characteristics in education with a focus on disadvantaged children (especially poverty) in selected countries of the European Union. Work on the themes of social and educational policy and will focus on the state to assist families and children up to 18 years. They defined criteria and specific way of assistance (eg. Benefits, services, grants), according to which there is a comparison and identification of differences in individual countries. The work is based on a content analysis study of foreign materials (especially EU, OECD and EURYDICE).
Klíčová slova
Rodina, sociální znevýhodnění, sociální programy, povinná školní docházka, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Family, education, social disadvantage, social programs, compulsory education.
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce bude popis a následná komparace sociálních programů a jejich individuální charakteristika v oblasti vzdělávání se zaměřením na sociálně znevýhodněné děti (především chudoba) ve vybraných zemích Evropské unie. Prací spojuji téma sociální a vzdělávací politiky a zaměřím se na státní pomoc rodinám a dětem do 18 let. Budou definována kritéria a konkrétní způsob pomoci (např. dávky, služby, granty), podle kterých dojde k porovnání a vymezení rozdílů v jednotlivých zemích. Práce vychází ze studia a obsahové analýzy zahraničních materiálů (především EU, OECD a EURYDICE).
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis presents description and subsequent comparison of social programs and their individual characteristics in education with a focus on disadvantaged children (especially poverty) in selected countries of the European Union. Work on the themes of social and educational policy and will focus on the state to assist families and children up to 18 years. They defined criteria and specific way of assistance (eg. Benefits, services, grants), according to which there is a comparison and identification of differences in individual countries. The work is based on a content analysis study of foreign materials (especially EU, OECD and EURYDICE).
Klíčová slova
Rodina, sociální znevýhodnění, sociální programy, povinná školní docházka, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Family, education, social disadvantage, social programs, compulsory education.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude popis a následná komparace sociálních programů a jejich individuální charakteristika v oblasti vzdělávání se zaměřením na sociálně znevýhodněné děti (především chudoba) ve vybraných zemích Evropské unie. Prací spojuji téma sociální a vzdělávací politiky a zaměřím se na státní pomoc rodinám a dětem do 18 let. Budou definována kritéria a konkrétní způsob pomoci (např. dávky, služby, granty), podle kterých dojde k porovnání a vymezení rozdílů v jednotlivých zemích. Práce vychází ze studia a obsahové analýzy zahraničních materiálů (především EU, OECD a EURIDICE).
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude popis a následná komparace sociálních programů a jejich individuální charakteristika v oblasti vzdělávání se zaměřením na sociálně znevýhodněné děti (především chudoba) ve vybraných zemích Evropské unie. Prací spojuji téma sociální a vzdělávací politiky a zaměřím se na státní pomoc rodinám a dětem do 18 let. Budou definována kritéria a konkrétní způsob pomoci (např. dávky, služby, granty), podle kterých dojde k porovnání a vymezení rozdílů v jednotlivých zemích. Práce vychází ze studia a obsahové analýzy zahraničních materiálů (především EU, OECD a EURIDICE).
Seznam doporučené literatury
KOTÝNKOVÁ Magdalena. Sociální ochrana chudých v České republice. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2007. ISNB 978-80-245-1302-7.
SYCHROVÁ Adriana.Problematika sociální spravedlnosti ve vzdělání. In: Moravcová I.(ed). Člověk, výchova školství, společnost, vzdělání. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISNB 978-80-7194-992-3.
MUNKOVÁ Gabriela a kolektiv. Sociální politika v evropských zemích.Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2004. ISNB 80-246-0780-8.
České školství v mezinárodním srovnání stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a glance. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2007. ISNB 978-80-211-0537-9.
European family policies: European family policiies. [online]. [cit. 2013-03-27]. Dostupné z: http://www.sociopolitical-observatory.eu/en/european-family-policies.html
OECD. [online]. [cit. 2013-03-27]. Dostupné z: http://www.oecd.org/
EURIDICE. [online]. [cit. 2013-03-27]. Dostupné z: http://www.euridice-project.eu/
Seznam doporučené literatury
KOTÝNKOVÁ Magdalena. Sociální ochrana chudých v České republice. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2007. ISNB 978-80-245-1302-7.
SYCHROVÁ Adriana.Problematika sociální spravedlnosti ve vzdělání. In: Moravcová I.(ed). Člověk, výchova školství, společnost, vzdělání. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISNB 978-80-7194-992-3.
MUNKOVÁ Gabriela a kolektiv. Sociální politika v evropských zemích.Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2004. ISNB 80-246-0780-8.
České školství v mezinárodním srovnání stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a glance. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2007. ISNB 978-80-211-0537-9.
European family policies: European family policiies. [online]. [cit. 2013-03-27]. Dostupné z: http://www.sociopolitical-observatory.eu/en/european-family-policies.html
OECD. [online]. [cit. 2013-03-27]. Dostupné z: http://www.oecd.org/
EURIDICE. [online]. [cit. 2013-03-27]. Dostupné z: http://www.euridice-project.eu/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka představila bakalářskou práci, dobře argumentovala a kultivovaně odpovídala na dotazy členů komise.