Bakalářská práce na téma "Komunikace s pacientem jako součást každodenní práce sestry" je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje komunikaci obecně, verbální, neverbální komunikaci a podrobněji komunikaci v ošetřovatelství. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu, který probíhal dotazníkovým šetřením. V závěru práce je uvedeno celé její hodnocení.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is: "Communication with the patient as the part of the daily nurse´s work" and it is divided into two parts. Theoretical part describes communication in general, verbal, non-verbal communication and detailed communication in nursing. The research part presents the results of quantitative research, which went in the form of filling questionnaires. The results are at the end of this bachelor thesis.
Klíčová slova
komunikace, pacienti, sestry, zdravotnické zařízení
Klíčová slova v angličtině
communication, patients, nurses, medical facility
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma "Komunikace s pacientem jako součást každodenní práce sestry" je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje komunikaci obecně, verbální, neverbální komunikaci a podrobněji komunikaci v ošetřovatelství. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu, který probíhal dotazníkovým šetřením. V závěru práce je uvedeno celé její hodnocení.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is: "Communication with the patient as the part of the daily nurse´s work" and it is divided into two parts. Theoretical part describes communication in general, verbal, non-verbal communication and detailed communication in nursing. The research part presents the results of quantitative research, which went in the form of filling questionnaires. The results are at the end of this bachelor thesis.
Klíčová slova
komunikace, pacienti, sestry, zdravotnické zařízení
Klíčová slova v angličtině
communication, patients, nurses, medical facility
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1262-8.
2. PTÁČEK, Radek, Petr Bartůněk et al. Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3976-2.
3. MINIBERGEROVÁ, Lenka a Jiří DUŠEK. Vybrané kapitoly z psychologie a medicíny pro zdravotníky pracující se seniory. Brno: NCO NZO, 2006. ISBN 80-7013-436-4.
4. BERAN, Jiří et al. Lékařská psychologie v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-1125-6.
5. HEŘMANOVÁ, Jana et al. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3469-9.
Seznam doporučené literatury
1. VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1262-8.
2. PTÁČEK, Radek, Petr Bartůněk et al. Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3976-2.
3. MINIBERGEROVÁ, Lenka a Jiří DUŠEK. Vybrané kapitoly z psychologie a medicíny pro zdravotníky pracující se seniory. Brno: NCO NZO, 2006. ISBN 80-7013-436-4.
4. BERAN, Jiří et al. Lékařská psychologie v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-1125-6.
5. HEŘMANOVÁ, Jana et al. Etika v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3469-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč si myslíte, že se více pacienti na oddělení B (str. 42) setkávají s usměvanými sestrami, než je tomu na oddělení A?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.