Ve své bakalářské práci se zaměřuji na problematiku urolithiázy jako jedné z nemocí močových cest. V teoretické části jsem první kapitoly věnovala anatomii močových cest, obecné charakteristice a klasifikaci urolithiázy. Dalšími kapitolami jsou příčiny, příznaky a diagnostika urolithiázy. Dále se zabývám léčbou urolithiázy, a to jak konzervativní, tak chirurgickou. Důležité kapitoly tvoří taktéž prevence urolithiázy a její komplikace. Jako poslední kapitolu teoretické části uvádím obecné informace o edukaci. V praktické části pomocí dotazníku zkoumám, jak jsou pacienti informováni o urolithiáze a její léčbě, jak dodržují léčebný režim a v které oblasti považují informace za nedostatečné. Odpovědi z dotazníku jsou zpracovány a využity pro tvorbu edukačního materiálu.
Anotace v angličtině
In my thesis I focus on urolithiasis as one of the diseases of the urinary tract. The theoretical part of the first chapter is devoted to the anatomy of the urinary tract, general characteristics and classification of urolithiasis. Other chapters are causes, symptoms and diagnosis of urolithiasis. I also deal with the treatment of urolithiasis, both conservative and surgical. Important chapters are also the prevention of urolithiasis and its complications. The last chapter of the theoretical part presents general information about education. In the practical part using questionnaire I examine how patients are informed about the treatment of urolithiasis and their compliance with the treatment regimen and what areas donť provide sufficient information. The answers from the questionnaire are processed and used for the production of educational material.
Klíčová slova
pacient, edukace, urolithiáza, léčba
Klíčová slova v angličtině
patient, education, urolithiasis, treatment
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na problematiku urolithiázy jako jedné z nemocí močových cest. V teoretické části jsem první kapitoly věnovala anatomii močových cest, obecné charakteristice a klasifikaci urolithiázy. Dalšími kapitolami jsou příčiny, příznaky a diagnostika urolithiázy. Dále se zabývám léčbou urolithiázy, a to jak konzervativní, tak chirurgickou. Důležité kapitoly tvoří taktéž prevence urolithiázy a její komplikace. Jako poslední kapitolu teoretické části uvádím obecné informace o edukaci. V praktické části pomocí dotazníku zkoumám, jak jsou pacienti informováni o urolithiáze a její léčbě, jak dodržují léčebný režim a v které oblasti považují informace za nedostatečné. Odpovědi z dotazníku jsou zpracovány a využity pro tvorbu edukačního materiálu.
Anotace v angličtině
In my thesis I focus on urolithiasis as one of the diseases of the urinary tract. The theoretical part of the first chapter is devoted to the anatomy of the urinary tract, general characteristics and classification of urolithiasis. Other chapters are causes, symptoms and diagnosis of urolithiasis. I also deal with the treatment of urolithiasis, both conservative and surgical. Important chapters are also the prevention of urolithiasis and its complications. The last chapter of the theoretical part presents general information about education. In the practical part using questionnaire I examine how patients are informed about the treatment of urolithiasis and their compliance with the treatment regimen and what areas donť provide sufficient information. The answers from the questionnaire are processed and used for the production of educational material.
Klíčová slova
pacient, edukace, urolithiáza, léčba
Klíčová slova v angličtině
patient, education, urolithiasis, treatment
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. HANUŠ, Tomáš et al. Nemoci močovodu. 1. vyd. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-584-0.
2. KAWACIUK, Ivan. Urologie. 1. vyd. Jinočany: H+H, 2000. ISBN 80-86022-60-9.
3. MAREK, Josef. Farmakologie vnitřních nemocí. 4. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-26-7.
4. NAVRÁTIL, Leoš et al. Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2319-8.
5. SLEZÁKOVÁ, Lenka et al. Ošetřovatelství v chirurgii II. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3130-8.
Seznam doporučené literatury
1. HANUŠ, Tomáš et al. Nemoci močovodu. 1. vyd. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-584-0.
2. KAWACIUK, Ivan. Urologie. 1. vyd. Jinočany: H+H, 2000. ISBN 80-86022-60-9.
3. MAREK, Josef. Farmakologie vnitřních nemocí. 4. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-26-7.
4. NAVRÁTIL, Leoš et al. Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2319-8.
5. SLEZÁKOVÁ, Lenka et al. Ošetřovatelství v chirurgii II. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3130-8.
Přílohy volně vložené
1 edukační materiál
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jaké ošetřovatelské diagnózy byste stanovila u pacienta, který je konzervativně léčen pro urolithiázu?
2. Jaký časový prostor byste potřebovala k edukaci pacienta v rozsahu, který popisujete v kapitole 7 (str. 31 - 34)? Myslíte si, že má sestra možnost provádět edukaci v ambulantní nebo lůžkové části v uvedeném rozsahu?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.