Práce je věnována tématu hlasová hygiena pedagogických pracovníků se zaměřením na prevenci hlasových poruch. Cílem práce je shrnout poznatky o hlasové hygieně a přiblížit prevenci hlasových poruch. Praktická část prostřednictvím kvantitativního typu výzkumu zjišťuje informovanost pedagogů v oblasti hlasové hygieny, míru dodržování zásad a doporučení. Vzorek respondentů tvořili pedagogičtí pracovníci středních a vysokých škol.
Anotace v angličtině
This bachelor work is dedicated to the topic of vocal hygiene of pedagogical staff with a focus on prevention of voice disorders. Its aim is to summarize the knowledge of voice hygiene and to approach the prevention of voice disorders. The practical part was performed by quantitative research. The practical part due to quantitative research finds out the awareness of pedagogical staff in the field of vocal hygiene, the level of compliance with the principles and recommendations. The sample of respondents consisted of pedagogical staff from the secondary schools and universities.
Práce je věnována tématu hlasová hygiena pedagogických pracovníků se zaměřením na prevenci hlasových poruch. Cílem práce je shrnout poznatky o hlasové hygieně a přiblížit prevenci hlasových poruch. Praktická část prostřednictvím kvantitativního typu výzkumu zjišťuje informovanost pedagogů v oblasti hlasové hygieny, míru dodržování zásad a doporučení. Vzorek respondentů tvořili pedagogičtí pracovníci středních a vysokých škol.
Anotace v angličtině
This bachelor work is dedicated to the topic of vocal hygiene of pedagogical staff with a focus on prevention of voice disorders. Its aim is to summarize the knowledge of voice hygiene and to approach the prevention of voice disorders. The practical part was performed by quantitative research. The practical part due to quantitative research finds out the awareness of pedagogical staff in the field of vocal hygiene, the level of compliance with the principles and recommendations. The sample of respondents consisted of pedagogical staff from the secondary schools and universities.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. ČIHÁK, Radomír. Anatomie 2. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0143-X.
2. DRŠATA, Jakub. a kol. Foniatrie - hlas. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2011. ISBN 978-80-7311-116-8.
3. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
4. KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie I. 2. vyd. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-88-5.
5. LEJSKA, Mojmír. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.
Seznam doporučené literatury
1. ČIHÁK, Radomír. Anatomie 2. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0143-X.
2. DRŠATA, Jakub. a kol. Foniatrie - hlas. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2011. ISBN 978-80-7311-116-8.
3. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
4. KLENKOVÁ, Jiřina. Kapitoly z logopedie I. 2. vyd. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-88-5.
5. LEJSKA, Mojmír. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jakou formou byste výsledky své práce prezentovala ve svém povolání?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.